Recenzja kart Zakręcone labirynty Karty przygodowe Zu & Berry

Pozycji z labiryntami jest całkiem sporo na rynku, my w ostatnim czasie otwieraliśmy dwie takie gry z ładnymi rysunkami. Tym razem tytuł przeznaczony jednak dla młodszych dzieci niż tamte, w wieku już od 3 lat, a co przyciąga, to z pewnością nawiązania do superbohaterów i piratów dla chłopców oraz kucyków pony i księżniczek dla dziewczynek. Oczywiście nie warto szufladkować, bo obecnie w filmach czapki z czaszką i szpadę coraz częściej dźwigają zaradne niewiasty i chwała im za taką waleczną postawę!

Zakręcone labirynty Karty przygodowe” to kolejna odsłona świetnie przygotowanych od strony edukacyjnej i poznawczo-rozwojowej serii produktów „Zu & Berry” – tutaj zawsze wypowiada się psycholog, a aktywność jest idealnie dostosowana do wieku i potrzeb uczestników zabawy.

W opakowaniu znajdziemy 50 dużych kart – błyszczących, gładkich, wielokolorowych. Ilustracje o głębokich barwach, podzielone na kilka kategorii tematycznych: korsarze, superbohaterowie, pieski-ratownicy, statki kosmiczne, piłkarze, roboty typu Transformers, samochody, kucyki Pony, gnomy lub skrzaty, księżniczki z bajek. Do tego otrzymujemy jeszcze mazak z filcem do ścierania na sucho oraz broszurkę.

Karty przygodowe” to fajna nazwa, ponieważ oddaje wszystko to, co dzieje się na obrazach. Piraci zmagają się z morskimi stworami, tubylcami i konkurencją, a po drodze odnaleźć mogą klucz do kufra ze skarbem lub list w butelce. Atrybuty herosa to łuk i strzały, ale stylowe postaci nigdzie nie ruszą się bez swoich szałowych okularów przeciwsłonecznych, również straconych gdzieś po drodze. Piesek zawsze chętnie wytropi kość lub kawałek mięsa, a docelowo przygarnie zakopane w ogrodzie monety. W przestrzeni kosmicznej zobaczycie wiele dziwnych ufoludków i kolorowe planety. Napastnik musi dryblować piłką i zakończyć akcję popisowym strzałem w światło bramki. Roboty w tym przypadku lubią podróżować po świecie, sceneria za każdym razem odmienna. Odnosząc się do auta poszukujemy koła, przeprawiamy się przez most, jedziemy do mechanika czy też myjni i na spotkanie z innymi rajdowcami. Księżniczki w tle zimowym i wiosennym, z zawsze obecnym zamkiem. Kucyki podobnie, jak w bajkach „My little” piknik razem na świeżym powietrzu zawsze zbliża.

Labirynty są banalne dla dorosłego, natomiast młodsze dzieci powinny być z nich bardzo zadowolone, ponieważ dadzą radę samodzielnie je pokonać. Gracze nauczą się kreślić linie dokładnie w przestrzeni ukazanej drogi – przejście labiryntu wymaga kontroli nad rysunkiem, precyzji prowadzenia kreski. Możemy się bawić w opowiadanie historii, w kontynuowanie przygody w innych wymiarach już na kolejnych kartach.

Karty wzbudzają w dziecku chęć odkrywania. Najmłodsi uczą się manipulować pisakiem, skupiają uwagę na wykonywanej czynności, rozwijają wyobraźnię w oparciu o zaprezentowane na obrazkach zdarzenia. Psycholog w opisie produktu w swej opinii porusza jeszcze kwestię rozwoju uczuć empatycznych i zachowań prospołecznych, ponieważ zniewolonego kompana należy uwolnić, a zamiast stać z boku – lepiej spotkać się z zagubionymi gdzieś w przestrzeni przyjaciółmi.

Super zabawa dla przedszkolaka, dla starszych wydaje się odrobinę zbyt łatwe, są też drobne błędy – pojawił się labirynt z urwaną trasą, na co zwróciło uwagę dziecko. Z pewnością zachęca znakomita jakość produktu. Z kart przygodowych najbardziej podobają nam się „Rycerze i rabusie”, aczkolwiek warto uzupełniać swoje zbiory o nowe odsłony serii.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Fabryce Kart Trefl Kraków oraz zuberry.pl

Film: „Zakręcone labirynty Karty przygodowe Zu & Berry” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, Sphere Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!