Recenzja gry karcianej Szóstki

Gry słowne i językowe zazwyczaj nie wyglądają ładnie: kawałek papieru – czytaj notesik, coś do pisania i karty z hasłami nie zrobią na nikim wrażenia. Natomiast są mocno rozwijające, silnie angażują uczestników – nadają się na spotkania towarzyskie, ponieważ wszyscy pracujemy jednocześnie i nikt nie czeka. Tempo nadaje klepsydra, a przecież każdy czuje, że gra pod presją czasu to większe emocje. Są również formą edukacji dla uczniów, którzy poszerzają słownik pojęciowo – znaczeniowy i zasoby mowy.

Szóstki” to gra dla 2-6 osób w wieku od 8 lat, z czasem rozgrywki ok. 15 minut. Wewnątrz opakowania znajdziemy dwie talie, klepsydrę, notes, instrukcję.

Pierwsze nasze skojarzenie to oczywiście „Państwa – miasta”, natomiast ten produkt urozmaica wielość kategorii oraz różnorodne punktowanie, które silnie oddziałuje na przebieg gry, a w szczególności na kierunek naszego myślenia o rozwiązaniach.

Konkurujemy ze sobą przez 6 rund, za każde poprawne hasło otrzymujemy punkt, mając ich komplet zdobywamy jeden dodatkowy. Za każdym razem podajemy 6 haseł, ogranicza nas czas spadającego piasku. Na każdym etapie gry funkcjonuje odmienny rodzaj punktacji.

Trafiony” – tutaj musimy skoncentrować się na hasłach najbardziej popularnych, mając kilka pomysłów wybieramy te standardowe i powszechne, które naszym zdaniem wskazali konkurenci. Hasła, które powtórzą się przynajmniej raz wśród graczy pozostają na liście, a wszelkie wymyślne – jednorazowe, odpadają!

Unikat” – przeciwieństwo do wcześniejszej formy notowania wyników. Należy podawać hasła oryginalne, wyszukane, na które nie wpadną konkurenci. Każdy termin, który chociaż raz powtórzy się na listach pozostałych uczestników zabawy zostanie wykreślony z listy i nie przyniesie punktów.

Błyskawica” – tym razem na karcie podano nie pojedynczą kategorię, ale aż sześć! Naszym celem jest podanie hasła do każdej z nich osobno. Punkty otrzymujemy za terminy, które się powtarzają, podobnie jak w opcji „trafiony”. Przed przestudiowaniem instrukcji wydawało nam się, że należy tutaj podawać odpowiedzi interdyscyplinarne – uniwersalne, natomiast jest to raczej niemożliwe, ponieważ każda z 6 kategorii jest daleka od reszty i trudno znaleźć punkt wspólny, instrukcja zresztą szczegółowo wyjaśnia przebieg tej rundy.

Gra jest świetna! Odmienne systemy punktowania dla każdej rundy bardzo urozmaiciły przebieg zabawy w porównaniu ze standardowymi pozycjami tego typu. Za każdym razem czekają nas inne wyzwania i burza mózgów. Aż przyjemnie patrzeć, jak wszyscy mocno główkują i walczą o bonusowe punkty. Podoba nam się, że trzeba wyczuć intencję drugiej osoby – intuicyjnie wpaść na to, jakie hasła będą podawali nasi konkurenci w trakcie rozgrywki i niekiedy być indywidualistą, a czasem grać pod resztę przy stole i płynąć z prądem. Dzięki temu zabiegowi gra nabiera głębi i jest odrobinę psychologiczna, wpływa na empatię uczestnika i kreatywność w działaniu.

Naszym zdaniem dużo lepsza od wszelkich „Państw – miast”. Sprawdzi się w każdej podróży pociągiem czy autokarem, a także na spotkaniu towarzyskim jeśli goście lubią gry związane z podawaniem słów. Dla każdego ucznia to forma kształcenia przez zabawę. Super produkt!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy TREFL JOKER LINE.

Film: „Szóstki” – unboxing

Film: „Szóstki” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, Sphere Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!