Recenzja gry Smart domino

Domino ciągle w natarciu i od czasu pojawienia się na rynku „Kingdomino” przeżywa obecnie drugą młodość! Klasyczne gry idealnie nadają się, aby na ich mechanikach tworzyć nowe modele rozgrywki. Oto kolejna udana formuła, która nam spodobała się nawet bardziej od i tak wysokiej klasy „Leśnych duchów” tego samego wydawnictwa. Dla wszystkich miłośników łamigłówek produkt, obok którego nie wolno przejść obojętnie! Zapraszamy do recenzji!

Smart domino” to gra dla 1-4 uczestników w wieku od 6 lat, z czasem rozgrywki ok. 25 minut – sami regulujemy ustalając ilość zadań biorących udział w rozgrywce, również im więcej osób, tym szybciej schodzą karty. Na tempo rozgrywki oddziałuje także rozegranie, ponieważ zaczynamy intuicyjnie kojarzyć zestawienia par symboli na blokach i nie trzeba obracać każdego z osobna.

Grę tworzą 4 komplety klocków, w skład których wchodzi 5 sześcianów, czyli w sumie 20 całkiem sporych rozmiarów bloków wypełniających szczelnie pudełko. Krótsze boki informują o kolekcji gracza, a dłuższe ścianki służą do zabawy. Wybrane zestawienia ikon na ściankach w ramach kompletu gracza powtarzają się. Każdy z uczestników gra identycznymi blokami, które są puste w środku, a więc lekkie. Zadania podzielono na 5 poziomów trudności, po 12 kart na talię, czyli w sumie 60 wyzwań. Instrukcja jest krótka, logiczna, opisuje dwa warianty rozgrywki, tekst uzupełniają rysunki.

Szybka gra” polega na stworzeniu własnego zestawu zadań, którego karty zebraliśmy z różnych poziomów trudności. Każda z kart ma identyczną wartość. Osoba, która jako pierwsza odtworzy schemat z karty w układzie swoich klocków zdobywa w nagrodę kartę. W przypadku pomyłki należy ją oddać i czekać na zakończenie bieżącej rundy. Wygrywa gracz, który uzbierał największą liczbę kart. Remisy rozstrzygają karty z wyższych poziomów – kto ma ich więcej zostaje zwycięzcą.

Kompletne szaleństwo” bardziej nam się spodobało, ponieważ tutaj podejmujemy więcej decyzji. Karty należy pozostawić rozdzielone według ich skomplikowania – informuje kolor ramki oraz liczba kresek na bokach. Zadania 1-2 poziomu warte są 1 punkt, poziomu 3 – dwa punkty, a poziomu 4-5 aż trzy punkty! W trakcie zabawy możemy rozwiązywać wybrane z pięciu zadań widocznych na wierzchu stosu każdego poziomu trudności. Od nas zależy, czy odgadujemy więcej wyzwań o mniejszej jednostkowej wartości, czy zajmujemy się tymi trudniejszymi, wyżej punktowanymi, ale zajmującymi więcej czasu. Za pomyłkę w zgłoszonym układzie oddajemy jedną z posiadanych kart.

Najłatwiejsze zadania pokazują układy, z pustą przestrzenią pomiędzy klockami, stąd łatwiej dobrać ścianki. Kolejny poziom posiada wysuniętą jedną z ikon, dlatego rozpoznajemy konkretną parę na bloku. Te bardziej skomplikowane posiadają od zewnętrznej pojedynczą parę wystających symboli lub nawet dwie, po obu stronach układu, zatem klocki możemy łączyć pionowo lub poziomo w każdym miejscu, siłą rzeczy więcej jest możliwości ich dopasowania.

Warto układać schematy do końca, a w przypadku błędnej próby, zacząć od tej samej strony z innym połączeniem. Zazwyczaj udaje się za 3-4 razem w zależności od poziomu i wprawy gracza. Wszystkie zadania są do ułożenia – sprawdziliśmy! Natomiast nie ma tutaj odpowiedzi, tylko metodą prób i błędów dochodzimy do weryfikacji założeń. Młodsze dzieci powinny zaczynać od najprostszych zadań i stopniowo przechodzić na trudniejsze, ponieważ początkowo mogą się zrazić po kilku niepowodzeniach z rzędu.

Model zabawy przypomina nam „Ubongo 3D” – mechanika odmienna, ale podobna forma rozrywki i myślenia nad zadaniem. Jeśli lubicie gry logiczne, zagadki, łamigłówki, to jest to gra właśnie dla was. Bardzo udana wariacja odnosząca się do domino.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES

Film: „Smart domino” – unboxing

Film: „Smart domino” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, Sphere Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!