Recenzja gry planszowej Pantomima Hot Gold Edition

Wszystkie gry na imprezę bez dzieci, mające w nazwie „bez cenzury” czy tez „hot” są po prostu lepsze! Mamy taką naturę, że szukamy sensacji, podglądamy ludzi i kochamy plotkowanie, a emocje będące wynikiem niecodziennych sytuacji są przecież silniejsze, w tym te skorelowane z erotyką, czyli pieprzną otoczką odkrywania ciała oraz sekretów naszego ego.

Pantomima Hot” to kolejna odsłona serii „Gold Edition”, czyli produkcji wykonanych bardziej starannie, na bogato i lepiej zapakowanych od standardowych tytułów wydawcy. Wielkie logo 18+ przyciąga nie tylko dorosłych, ale także nastolatki spragnione wrażeń, a slogany odnoszące się do pikanterii, typu „brak ograniczeń!” rozpalają wyobraźnie już na wstępie.

Po otwarciu opakowania podoba nam się, że widzimy drewniane komponenty, o które od dawna upominaliśmy się w recenzjach. Dominują barwy czarna i czerwona, czyli kojarzące się z miłością i nocą, z kolei frywolny teatrzyk to już bliska droga do omawiania łóżkowych tematów i kosmatych myśli.

Dwie klepsydry, bycze krążki i pionki, plansza, trzy talie, nie mniejsza od pionków kostka oraz tabliczka z suchościeralnym pisakiem tworzą zawartość tego kompletu. Instrukcja, o której zapomnieć nie wolno również jest zredagowana w taki sposób, aby nastrajać do gry, w której nasze granice i limity będą odbiegały od norm poprawności. Nawiązania stylistyczne to dla mnie – „Gorączka sobotniej nocy” i rytmy disco czy też inne dyskotekowe!

W trakcie zabawy będziemy pokazywali hasła – samodzielnie lub z współpracującym z nami modelem – żywą marionetką, czyli kompanem z przeciwnej drużyny. Poszczególne pola oraz krążki będące znakomitą innowacją świetnie oddziałują na przebieg rozgrywki.

Zaczynamy od krążków – jest ich odrobinę mniej niż pól, dzielą się na trzy różne barwy o odmiennych funkcjach i możemy je przestawiać po rozegranej rundzie. Znaczniki nie mogą zasłonić symboliki wskazującej na „tablicę” – ikona kartki z pisakiem, natomiast ich roszada pomiędzy pozostałymi rodzajami pól ciekawie urozmaica ścieżkę toru. Czerwony krążek wskazuje na użycie klepsydry, której czas jest ograniczony w porównaniu ze standardową wersją. Niebieski znacznik dopuszcza drugą drużynę do odgadywania, wszyscy walczymy w tym samym czasie. Żółty modyfikator to nie tylko przesunięcie się do przodu dla drużyny wskazującej właściwe rozwiązanie, ale także kara dla przeciwników, którzy w tym momencie zmuszeni są cofnąć pionki o dwa pola.

Wygląd pól nadrukowanych na planszy wskazuje na „pantomimę” – demonstrowanie w wersji standardowej, w przypadku rozgrywania kilku okrążeń takim polem jest również start-meta. Pole z kostką to wykorzystanie nie tylko barw ścianek do wyboru pytania z karty, ale również oczek, które są bonusowymi punktami za poprawną odpowiedź. Pole „tablica” wykorzystuje tabliczkę oraz pisak, teraz przeciwnicy wymyślają trzy hasła, które odgadują ich rywale, mający jednak szansę na dodatkowe punkty, które zdobywają w standardowym czasie gry. Wesołą zmianę wprowadza pole „wszyscy na jednego”, ponieważ teraz cała drużyna się gimnastykuje, a zgaduje pojedyncza osoba! Pole „dźwięki” zezwala nam na wprowadzenie odgłosów, nie mogą to być jednak słowa. Pole „marionetka” to skorzystanie z żywej pacynki, która w przypadku oponowania traci punkt cofając pionek naszych przeciwników.

Pantomima Hot” jest bardzo wesoła, ze względu na rewelacyjne hasła, które bawią do łez i rozpalają wyobraźnię. Terminy dla żywej lalki są specjalnie dobrane, żebyśmy tworzyli śmieszne pozycje i nadinterpretowali. Nowością, z którą nie mieliśmy jeszcze styczności w grach typu kalambury jest stawianie przeszkód w trakcie wędrówki po torze – modyfikowanie not, wtrącanie się do odgadywania czy też skracanie limitu czasu, to świetne pomysły na wprowadzenie elementów planowania taktyki, które mają istotny wpływ na naszą gonitwę.

Wyścig jest ekscytujący, a gracze mają prawo być onieśmieleni i o to tutaj chodzi, aby przełamać wstyd! Gra pozbawiona cenzury jest wyjątkowo angażująca i szczera, bawi jak sprośne dowcipy! Jest to propozycja nie tylko dla miłośników odgrywania ról i pokazywania się na scenie, bo takie gry tworzą więzi i zbliżają ludzi, potem jest co wspominać i o czym opowiadać.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER

Film: „Pantomima Hot Gold Edition” – unboxing

Film: „Pantomima Hot Gold Edition” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, Sphere Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!