Recenzja gry karcianej Gremlins Inc

Halo, uwaga! Ciekawa propozycja dla miłośników klimatów fantasy, para buch i koła w ruch, zatem wkraczamy również do uniwersum rodem ze steampunk, gdzie wszystko kojarzy się z mechanizmem zegara czy też kotłem lokomotywy.

Jeśli znajdujecie przyjemność w agresywnych, chuligańskich zagraniach – złośliwościach zmieniających układ zwycięzców oraz pasjonujecie się umiejętnym zarządzaniem grupami kart, ale też potraficie wiarygodnie blefować – bierzcie Gremliny!

Gremlins Inc.” to gra karciana dla 2-4 uczestników w wieku od 12 lat, z czasem rozgrywki ok. 45 minut. I tutaj wariactwo, gdyż wszystko może być na opak, ponieważ „Gremliny rozrabiają”!

Już w samej instrukcji znajdziecie przykłady notowań dla 6 graczy, rozgrywka na spokojnie może zająć wam godzinę, a wiek – no cóż, to już kwestia bardziej indywidualna, bo niby wystarczy jedynie umieć czytać i dobrze poznać karty, czyli praktyka i trening czyniący mistrza szulerów.

Po otwarciu opakowania z przyjemnością oglądamy ilustracje malowane na dużych kartach – śliczna, delikatna kreska autora. Obrazy kojarzą nam się ze światem podziemnym, z sekretami wynalazców, z rewolucją industrialną i wyzyskiem maluczkich oraz bezduszną machiną biurokracji i korupcji. Nie wolno oczywiście zapomnieć o klasyce kina, genialnie łączącej komedię z elementami horroru, chociaż na myśl przychodzą także kadry z animacji „Stalowy gigant” oraz pamiętne grafiki gry komputerowej „Grim Fandango”.

W trakcie rozgrywki ścigamy się o ustaloną na początku liczbę punktów. W swojej turze wykonujemy dwa działania – możemy przypisać zasoby do projektu, ukończyć lub rozpocząć dzieło, zagrać akcję – wybieramy dowolne kombinacje czynności. Całość w ramach sześciu kart dostępnych na ręce oraz z wykorzystaniem tych wyłożonych przed nami i konkurentami oraz leżących na stosie dobierania.

Będziemy realizować bieżące i trwałe projekty – te drugie są bardziej wartościowe i nie są z automatu odrzucane po skonstruowaniu (z zasady opłata przepada, ale ratujemy lub raczej rabujemy, co tylko się da).

Interesujące jest wykorzystanie zasobów – kart złota, złośliwości czy też mechanizmów – górna krawędź wskazuje na rodzaj surowca i potencjalną funkcję budowanego wynalazku. Standardem jest, że akcji nie możemy opłacać prosto z ręki, czerpiemy wtedy zasoby z projektów – do trzech aktualnie tworzonych w sekrecie.

Skoro ukrywamy nasze przedsięwzięcia, to możemy zwodzić przeciwników, gdyż zakryte karty mogą być tylko magazynem zasobów a nawet akcją – nie projektem! Podobnie rzecz się ma z roszadą surowców – nierzadko czekamy na właściwy moment, aby uzbierać na użycie danej karty akcji, która ograbi naszych konkurentów i dofinansuje pozostałe koncepcje własne, ponieważ najbardziej efektywnie jest się bogacić na cudzej niedoli!

Gremliny Spółka Akcyjna” to stałe dziobanie przeciwników, odwracanie fortuny uwidaczniające się w zaskakujących triumfach i spektakularnych klęskach, co odrobinę przypomina spekulowanie na giełdzie, gdzie wszystko zdarzyć się może i wielki sukces poprzedza upadek niemalże na samo dno. Słaby punkt produkcji to dziwnie zredagowana instrukcja – nie każdemu spodoba się ten układ treści, chociaż tu i tak głównie czytamy karty, zatem o czym tu wiele pisać?

Ta gra udowadnia nam, że wykorzystywanie innych jest sztuką i radością! „Gremlins Incorporated” jest cudownym nośnikiem negatywnej interakcji. Szata gry jest elegancka i gustowna, w zamyśle dominuje tutaj czarny humor, nie tylko zresztą na obrazach, ale przede wszystkim w praktycznym wykonaniu graczy. Impulsywna gra!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy CZACHA GAMES.

Film: „Gremlins Inc.” – unboxing

Film: „Gremlins Inc.” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, Sphere Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!