Recenzja gry planszowej MiniCity

Mrówki to urocze postaci, chociaż na chwilę obecną odsunięte odrobinę na bok, ponieważ od animacji „Mrówka Z” czy też „Dawno temu w trawie” mięło już trochę czasu. Warto sobie je przypomnieć, ponieważ dzieci chętnie je widzą w grach planszowych, a sympatyczne owady znane są z takich pozytywnych cech jak pracowitość czy współpraca, będąc świetne w organizowaniu się w ramach grupy.

MiniCity” to gra o mrowisku, w trakcie której gromadzimy zapasy. Pozycja dla 2-4 dzieci w wieku od 7 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 35 minut. Wewnątrz opakowania znajdziemy dużą, kolorową planszę najeżonego tunelami domku mrówek, karty bohaterów i ich przyjaciół, ogrom rozmaitego pożywienia w postaci drewnianych znaczników, ramki skrzynek do zarządzania zapasami oraz notowania punktów przyjaźni.

Pierwsze nasze wrażenie to drobny chaos na planszy i w instrukcji, ponieważ zastanawiamy się, czy mowa o drodze w centrum mrowiska czy też o torze kart, gdzie planujemy ruch mrówek, natomiast już po chwili wszystko się wyjaśnia, wystarczy doczytać do końca.

Każdy z graczy organizuje pracę mrówek na planszy – nie mamy przypisanych do siebie konkretnych kolorów, ale korzystamy z wysiłku wszystkich wydając poszczególne rodzaje kart. Podoba nam się ta mechanika, ponieważ uczy młodsze dzieci i przekonuje rodziców, że losowa kosteczka i tor pól to już przeżytek w grach rodzinnych, a my sami wybieramy kierunek i dokładając karty o dopasowanej do sąsiednich mrówek barwie określamy długość trasy.

Przygotowanie do zabawy polega na rozdaniu ramek i czterech kart ruchu trzymanych przez graczy w ukryciu, sprawiedliwym podziale znaczników pożywienia – ilości barw są różne, przełożeniu siedmiu dowolnych jednostek pokarmu do mniejszej przegródki na bieżącą dostawę. Pionki mrówek stawiamy na polach z symbolem główki, a na torach kart w oznaczonych miejscach wykładamy karty rozpoczynające ruch. W zależności od liczby graczy jedna z dróg może zostać wyłączona z użycia (para graczy), a pola w spiżarni już zajęte.

W swojej turze dodajemy kartę na wybrany koniec toru kart łącząc ją z poprzednimi w jedną ścieżkę, a następnie sumujemy mrówki identycznej barwy jak karta dołożona. Liczba sąsiadujących ze sobą mrówek jednakowej barwy wskazuje długość ruchu w mrowisku. Przemieszczamy pionek pomiędzy komorami i dopiero w miejscu finalnego postoju mamy prawo pozostawić pakunek. Następnie całą akcję możemy przeprowadzić jeszcze dwa razy, natomiast nie jest to obligatoryjne, a potem uzupełniamy karty na ręce do kompletu i przekładamy znaczniki do mniejszej komory w skrzynce. W momencie, kiedy dojdziemy na torze kart do rzeki, wszystkie zostają zebrane i budowę nowej ścieżki ruchu rozpoczynamy od nowej pary. Wygrywa osoba, która jako pierwsza dostarczy wszystkie swoje zapasy.

W wariancie gry z przyjaciółmi możemy w swojej turze wynająć druha, który będzie nas wspierał w wysiłkach. W momencie, kiedy jesteśmy w komorze i nie dostarczamy znacznika towaru, za określoną jego barwę otrzymujemy punkty przyjaźni, które oznaczamy na torach naszych skrzynek. Możemy je wydać na kartę przyjaciela. Owady w pomarańczowych ramkach są aktywowane raz w turze, a w czerwonych mają stałe funkcje. Modyfikują następujące zasady, co turę: poruszenie mrówki o dodatkową spiżarkę, przełożenie znaczników do innej spiżarki tej samej barwy (zwolnienie miejsca), zamiana miejsc pionków, zamiana pojedynczego znacznika w komorach skrzynki w trakcie ruchu, karta jokera. Zmiany stałe, aktywne w każdej turze: punkt przyjaźni gratis, 8 lub 10 znaczników w mniejszej przegródce, uzupełnianie znaczników natychmiast po wyładowaniu w spiżarce, pięć kart ruchu na ręce.

MiniCity” to pozycja, która uczy graczy programowania swoich ruchów w oparciu o wykładane karty oraz zarządzania swoimi zapasami towarów w skrzynce. Interesująca gra w przyjemnej oprawie ilustracyjnej, która idealnie pasuje do określenia produkt familijny. Mali uczestnicy będą zachwyceni robaczkami, a dorośli nie powinni być zmęczeni partnerstwem w wspólnej zabawie. Miła w rozgrywaniu, posiadająca komponenty w dobrej jakości, gra dla całej rodziny, chociaż najlepiej wypadająca jednak z udziałem młodszych dzieci, które ciągle jeszcze pasjonują się kolorowym światem bajek i uroczych zwierzątek lasu czy też łąki.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy PIATNIK.

Film: „Mini City” – unboxing

Film: „Mini City” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, Sphere Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!