Recenzja gry karcianej Witless Wizards

Zapraszamy do obejrzenia najnowszej gry wydawnictwa, które kojarzymy z „Mystic ScROLLS” – u nas znanej jako „Szkoła magów”. Tym razem czarnoksiężnicy to zaawansowani wiekiem seniorzy i jak wynika z tytułu, odrobinę niespełna rozumu! Bijatyki dziadków kojarzą się z komediowym charakterem produkcji, stąd dowcipne ilustracje oraz wesołe nazwy na kartach. Nas w tej grze urzekło zastosowanie mechaniki kuszenia losu, czyli „press your luck”, co odpowiada umiejętnemu zarządzaniu ryzykiem.

Witless Wizards” to gra karciana, w której wspieramy się kością, przeznaczona dla 2-4 uczestników w wieku od 14 lat (o zgrozo, czemu nie 8 lat), z czasem rozgrywki ok. 15-20 minut. Wewnątrz opakowania znajdziemy talię ślicznie ilustrowanych kart, kostkę ataku, plansze osobiste graczy oraz zielone kryształki, które reprezentują eliksiry widoczne na kartach, będą też ładne, czerwone szkiełka dla oznaczania wytrzymałości. Instrukcja jest logicznie uporządkowana i wspiera nas rysunkami.

Tutaj bohater, ciągle jeszcze obdarzony mocą, jest jednak raczej głupkowaty, otępiały, trochę bezmyślny, stąd pewnie i zapominalski, co tematycznie idealnie pasuje do zasady pobierania kart i oddawania konkurentom tych czarów, o których mało już wiemy, bo głowa nie tęga! W oparciu o regułę pobierania kart w ciemno, co w rezultacie przynieść może zysk lub szkodę, budowaliśmy już kiedyś „Projekt: Miasteczko”, natomiast teraz napięcie jest nieporównywalnie wyższe, ponieważ oddajemy oręż do walki, który zostanie użyty przeciwko nam!

Każdy z graczy otrzymuje planszę z miejscem na kartę ataku, obrony oraz umiejętności magicznych, a także miarą życia. Otrzymujemy karty początkowe oraz liczbę kamieni wskazanych w instrukcji – wybrane z nich będą odrzucane z gry podczas wymiany, a ta musi nastąpić, ponieważ w grze nie gromadzimy nadmiaru ekwipunku.

Tura gracza składa się z dwóch faz, z których początkową jest pobieranie karty – dla siebie oraz sąsiada. Możemy oddać pojedynczy kryształ (eliksir), aby odrzucić mocną kartę i nie podarować jej oponentowi, natomiast nigdy nie wiemy, co będzie kolejne – następna z nich może okazać się silniejsza i w tym cała zabawa! Oczywiście staramy się budować zestawy kart, ponieważ odpowiednie połączenia wzmacniają cechy naszych artefaktów. Pamiętamy również, że obdarowując osobę po prawej lub lewej stronie, wcześniejsza karta, którą ona posiadała, zostanie odrzucona, co można wykorzystać taktycznie i w praktyce narazić się na odwet.

Druga faza (pomijana na starcie u gracza rozpoczynającego) to bitwa. Teraz rzucamy kością i sumujemy wynik ze ścianki z bronią (lub nie, w przypadku braku karty następuje atak pięścią). Różnica pomiędzy obroną konkurenta, a mocą naszego uderzenia skutkuje roszadą na torze życia. Na końcu tej fazy otrzymujemy kryształy w liczbie widocznej na naszych kartach eliksirów.

W sytuacji, kiedy znacznik życia spadnie na czerwone pola oznaczające skrajne osłabienie, mamy prawo wydać zgromadzone kamienie (eliksiry), aby podnieść poziom zdrowia – nie wolno przekroczyć początkowej wartości.

Wygrywa osoba, która pozostanie jedyna na placu boju. Jeśli wszyscy polegną (w grze pojawiają się kontrataki związane z mocami ochronnymi), zwycięzcą jest ten z graczy, który zadał silniejszy ostateczny cios.

Pozycja wyjątkowo nam się podoba i raczej pozostanie w naszej kolekcji na długi czas, ponieważ oddawanie uzbrojenia w boju wzmaga emocje, a zabawna tematyka tworzy pogodną atmosferę rywalizacji. Gra uczy, że z bolączek starości warto się czasem śmiać, ponieważ ta czeka każdego z nas i nie można się nią za bardzo przejmować. Rewelacyjna gra, krótka i dynamiczna, w sam raz kiedy brakuje wolnego czasu, a mamy ochotę na szybką partyjkę z dzieckiem.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy DRAWLAB.

Film: „Witless Wizards” – unboxing

Film: „Witless Wizards” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, Sphere Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!