Recenzja gry Onitama Sensei’s Path

Onitama” to jedna z najlepszych gier abstrakcyjnych dla pary ukazujących starcie wojowników. Rozgrywka mocno przypomina klasyczne pozycje typu szachy z siecią pól oraz przesuwaniem figur w celu zbicia władcy, natomiast tutaj ruchy nie są z góry przypisane do pionów, ale uzależnione od zmiennych kart w zasobach każdego z graczy. Podczas zabawy następuje stała rotacja kart pomiędzy stronami – zużywając wybraną, odkładamy ją do wspólnej przestrzeni, zatem w kolejnej turze wykorzysta ją przeciwnik. Cała bitwa toczy się w ramach pięciu kart.

Onitama Sensei’s Path” wprowadza dodatkowe karty, które naśladują ruchy zwierząt – przynajmniej w teorii, ponieważ tak naprawdę chodzi tutaj o zajęcie innych pól niż w pozostałych kartach, czyli przemieszczenie figury w odmienny sposób, a celem ostatecznym gracza jest zaplanowanie takiej ścieżki, aby dopaść konkurencyjnego cesarza.

Oryginalny produkt, który wyróżnia się genialnym zamknięciem – nawiązanie do opakowania markowego trunku, a także interesującym, aczkolwiek surowym wyglądem figur – azjatyccy wojownicy o trochę kanciastych kształtach, przypominający posągi wykute w kamieniu.

Rozszerzenie do „Onitama” zawiera 16 kart, zatem podwajamy bazę układów dla figur. Karty schowane są w szkatułce przypominającej tamtą z podstawowej wersji gry, tylko o połowę mniejszą. Dodatek jest elegancki, natomiast do nabycia w dość wysokiej cenie, zatem dla miłośników gry i koneserów eleganckich, wyszukanych upominków.

Ruchy zwierząt są tak dobrane, że wzajemnie się uzupełniają – pola końcowe wybranych gatunków są przeciwnie ułożone względem pozycji rozpoczynającej figury. Stylistyka identyczna, jak wcześniej, a więc kaligrafia azjatycka, sentencja na dole karty, nazwa stylu – zwierzęcia, przykład ruchu na rysunku szachownicy.

Sensei’s Path” to świetny prezent dla właściciela podstawowej „Onitama”, o wiele przyjemniej otrzymać taki „koniak” niż butelkę z płynem, który szybko się zużyje i nie pozostawi żadnej radości, a jedynie wspomnienie – zresztą osobiście lepiej pamiętać wielkie pojedynki i sławetne zwycięstwa z inteligentnym konkurentem niż syndrom dnia poprzedniego. Warta polecenia, a szczególnie w poświątecznych promocjach!

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, Sphere Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!