Recenzja gry logicznej Gold Mine

Gold Mine” to pierwsza z łamigłówek „podróżnych” od „Smart”, którą mamy przyjemność recenzować. Emocje zatem bardzo na świeżo, ponieważ książeczka tego typu nie była w naszych rękach nigdy wcześniej, raz – dawno, polecano nam „Akrę Noego”, nie mieliśmy jednak okazji testować jej osobiście.

Kopalnia złota”, zatem tematyka odkrywania skarbów na różnych poziomach głębokości podziemnych komór. Skoro ciemne jamy, to i najlepsi w swym fachu, znani z książek fantasy krasnale. Naszego śmiałka zaopatrzono w lampkę i drabiny, tyle – radź sobie sam! Klimaty znakomicie śląskie, stąd wesoła zabawa i radość w oczach Młodego Giercownika.

Łamigłówka przeznaczona jest dla pojedynczej osoby, w wieku od 7 lat, do pokonania – a raczej przekopania! – 48 wyzwań podzielonych na 4 poziomy skomplikowania.

Od razu uwagę naszą zwraca forma produktu. Zabawka przypomina pamiętnik, zamknięty na zatrzask, całość otwieramy niczym książeczkę i naszym oczom ukazują się dwa notesiki po lewej. Zebrano tutaj zadania z rozwiązaniami na końcu zeszytu. Strony wygodnie można przewracać na kółeczkach. Po prawej stronie znajdują się nasze podziemia – płaska ilustracja przestrzeni kopalni z zawieszonymi elementami.

Okazuje się, że ta gładka część posiada wewnątrz metalową płytkę, do której przylegają na magnes puzzle, zatem nic nie spada kiedy obracamy kopalnię do pionu. Wśród komponentów układanki znalazły się trzy fragmenty z drabinami, trzy klocuszki ze złotem i pracowity wiking. Wykonane są z przezroczystego materiału, prześwituje zatem górnicza sceneria.

Na schematach startowych rozmieszczono pozycję skrzata oraz złoża. Naszym zadaniem jest takie ustawienie drabin, aby ludzik mógł dotrzeć do określonych pomieszczeń i swobodnie wykopać skarby ziemi. Drabiny mają stać pionowo, bo w pracy się nie leży! Oczywiście bloki nie wychodzą poza planszę i nie nakładają się na siebie. Każde wyzwanie posiada jedno rozwiązanie.

Schodząc rzeczywiście w dół, od razu gra nam się przyjemniej i bardziej klimatycznie niż na leżącej poziomo planszy. Przyciąganie jest również wygodne kiedy dziecko użytkuje produkt w trakcie podróży – nic nie odpada, ponadto zamknięta zabawka zajmuje naprawdę niewiele miejsca w naszym bagażu.

Przyznam, że początkowo przykłady wydawały nam się trudne. Musieliśmy się przyzwyczaić do mechaniki i patrzenia jak na wiszący obrazek – wtedy było nam łatwiej i zaczęliśmy się wciągać. Zabawa porusza i angażuje, z przyjemnością bawimy się razem z córką, a nawet czekamy na udzielenie jej wsparcia, ponieważ także mamy ochotę zagrać.

Rewelacyjny produkt – dla będących w rozjazdach – wiadomo, że jako pasażerowie. A także dla nauczyciela, jeśli potrzebuje wziąć na zajęcia jakąś zabawkę dydaktyczną do myślenia, a w torebce niewiele miejsca, bo przestrzeń zajmują sprawdziany uczniów do oddania.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ARTYZAN i SMART GAMES.

Film: „Gold Mine” – unboxing

Film: „Gold Mine” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!