Recenzja gry planszowej Rising 5

Rising 5” ma świetny klimat, a tak naprawdę jest pozycją dedukcyjną, a zatem mocno opartą na racjonalnym myśleniu i przewidywaniach, a na wstępnie także silnie losową grą – wybór symboli na początkowych etapach rozpoznania. Zazwyczaj świetną atmosferę w tego rodzaju produkcjach znajdujemy głównie w grach raczej mrocznych, chociażby o „Kubie Rozpruwaczu”, ewentualnie „Sherlocku Holmesie”, natomiast niezmiernie rzadko w tematyce science-fiction. Wyczuwamy tutaj echa kultowych produkcji gatunku, jak „Gwiezdne Wojny” – konflikty na pustynnych planetach, czy też „Strażnicy Galaktyki” – grupa walecznych śmiałków, motyw nieustraszonej drużyny.

Grę otrzymaliśmy od autora, tu serdeczne pozdrowienia dla Evana Song. Pozycja dedykowana jest dla 1-5 uczestników w weku od 10 lat, rozgrywka zajmuje ok. 30 minut. Ilustratorem jest Vincent Dutrait, którego wszystkie prace stoją na najwyższym poziomie artystycznym. Wizualnie „Rising 5” zachwyca!

Runy Asteros” wspierane są przez program na urządzenia mobilne, my korzystaliśmy z emulatora „Android” na komputerze, co było bardzo wygodne ze względu na rozmiar ekranu. Zasada odgadywania znaków jest zmodyfikowaną ideą z klasycznej gry „Mastermind”, w tym jednak przypadku nikt z uczestników nie musi kontrolować wzoru, ponieważ robi to za nas aplikacja, a więc wszyscy gramy!

Nie jesteśmy miłośnikami łączenia gier planszowych z mediami, ponieważ z zasady powinny one być zdrowe dla oczu i ofiarować nam czas odpoczynku od ekranu wyświetlacza, natomiast w tym przypadku jako element towarzyszący, technologia jest wysoce wskazana, ponieważ nie potrzebujemy mistrza gry i wszyscy kooperujemy w zmaganiach naszych dzielnych herosów.

Bawiąc się na planszy walczymy z potworami – losowość z kostki jest jednak ograniczona poprzez wydawanie kart partnerów, zdobywamy artefakty oraz relikty, a także energię potrzebną do manipulacji przy bramie, gdzie układamy sekwencję znaków i je identyfikujemy. Dedukcyjny etap gry – kontrola i informowanie o relacji startowego schematu z bieżącym oraz wyświetlanie historii naszych prób ukazuje program, który w działaniu jest intuicyjny i bardzo przyjemny, córka w wieku 6 lat go uwielbia! Kompletny produkt jest bardzo zgrany – manualna rozrywka funkcjonująca na planszy i wyniki łamigłówki ukazujące się standardowo na smartfonach, harmonijnie łączą się w fantastyczną całość. Jest to jedna z takich gier, w których projektanci pozycję mocno abstrakcyjną starają się ukazać w sposób tematyczny i stylowy – dodać pewną historię, która jest nośnikiem dla głębi. Naszym zdaniem wyszło to twórcą rewelacyjnie.

Duży nacisk jest tutaj położony na współpracę, ponieważ pomagamy sobie zwalczać losowość wynikającą ze ścianek kostki. Każdy z nas może kontrolować różne postaci, akcje zależą od posiadanych kart, a herosi mają swoje indywidualne, specjalne umiejętności. Wygląd gry jest piękny, a zastosowane mechaniki oryginalne, w trakcie zabawy doświadczamy wspaniałej przygody, musimy również główkować, zatem rozwijamy umysł.

Jest to produkt dla nastolatków, jednak młodsze dzieci również go pokochają, a rodzice z wielką przyjemnością będą asystować w dobrej zabawie. Gra pozostanie w naszej kolekcji!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy MANDOO GAMES.

Film: „Rising 5” – unboxing

Film: „Rising 5” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!