Recenzja gry planszowej Moje na górze Exclusive

Moje na górze” spośród innych gier opartych na formie quizu wyróżniają wesołe łapki. Packi przypominają miniaturowe dłonie i kojarzą się z polowaniem na natrętne owady. W grach imprezowych gadżet dodany do kart i planszy jest bardzo ważny i wpływa na popularność tytułu!

Przygotowaliśmy dla was recenzję „Moje na górze Exclusive”, która jest wersją doładowaną, gdyż nie otrzymujemy tekturowych rączek, a obrysy dziecięcych dłoni wykonane z plastikowej siatki zawieszonej na patyczkach, również wysokiej jakości. W tej grze rodzaj materiału jest istotny, ponieważ będziemy się ścigali przekładając nasze łapki na inne, należące do reszty graczy, a konkurencja jest silna i zaciekle walczy o pozycję lidera.

Dynamiczna rozgrywka dedykowana jest dla 3-8 uczestników w wieku od 8 lat – pytania są jednak różnorodne i część z nich na pewno spodoba się młodszym dzieciom – śmiało zapraszajcie je do wspólnej zabawy.

Wewnątrz opakowania znajdziemy planszę z torem notowań, klepsydrę wyznaczającą czas odpowiedzi, pionki graczy – tutaj brakuje nam drewnianych krążków, rewelacyjne łapki, 4 talie kart z pytaniami – w sumie 220 szt., kostkę z barwami na ściankach służącą do wyboru pytania, podkładkę do ustawiania plastikowych dłoni, parawan, dzwonek, instrukcję.

Jak już wspomnieliśmy we wstępie, łapki pasjonują, świetnie się nimi manipuluje i wygodnie leżą w dłoni. Podoba nam się również dzwonek, który już mieliśmy okazję poznać otwierając inne gry tego wydawcy – masywny, głośny, staromodny, ale w tym przypadku lepiej powiedzieć oldskulowy. Fajny bajer!

Udzielając poprawnej i oryginalnej odpowiedzi na pytanie, przekładamy sztuczną dłoń na wierzch „stosu”, czyli teraz to „moja jest na górze”. Jeden z graczy zajmuje się czytaniem polecenia i obserwacją piasku w klepsydrze, ewentualnie kontroluje poprawności rozwiązań. Wszyscy gramy w czasie rzeczywistym, czyli mając dobry pomysł – teraz to ty dociskasz łapki pozostałych do podkładki. Punkt zdobywa gracz, który udzielił poprawnej odpowiedzi i zdążył przełożyć łapkę na górę zanim oznajmiono koniec czasu.

Pytania z kart to typowe wyliczenia, w ramach odpowiedzi pojawia się wiele poprawnych wariantów rozwiązań, stąd nieustanna rotacja łapek. Każdy z nas działa w pośpiechu, ponieważ nie widzimy klepsydry ukrytej za parawanem, co również buduje atmosferę i napięcie wzrasta. Wykazać musimy się wiedzą, czy też bystrością umysłu, ale nie zapominając o refleksie – tutaj liczy się prędkość!

W grach imprezowych i quizowych dobre gadżety są konieczne – wszystkie bestsellery tego segmentu mają nietypowy dodatek, który urozmaica nasze uczestnictwo w zmaganiach. Produkty, w których jedynie odpowiadamy i nie mamy czym zająć dłoni, czy kiedy brakuje na czym skupić wzroku, ewentualnie pozbawione ryzyka aukcji, odpadają z rywalizacji o podium najlepszych.

Rozgrywka wciąga, w szczególności jeśli jest nas wiele – naszym zdaniem minimalny skład, aby zabawa była udana to 4 osoby, ponieważ jedna obsługuje rundę – bieżącą kartę, klepsydrę, w końcu dzwoni, a dwie łapki w użyciu to za mała konkurencja.

Jeśli macie z kim grać, jeśli poszukujecie produktu dla większej liczby gości, to „Moje na górze Exclusive” jest najlepszym, prostym i zabawnym wyborem na imprezę!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER.

Film: „Moje na górze Exclusive” – unboxing

Film: „Moje na górze Exclusive” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!