Recenzja gry Uni Sport & Fun

Uwaga! Wato dzisiaj do nas zajrzeć, ponieważ oto premiera nie tylko gry, ale również serii! „Alexander” wprowadza na rynek gry ruchowe i sportowe – w sam raz do ogrodu, idealne na działkę, wakacyjną plażę, na kemping czy weekendowy spacer po parku – na wiosnę i lato, żeby nie siedzieć w domu!

Uni” to pierwsza odsłona z serii „Sport&Fun”, gra zachęca nas do aktywności, odrobiny wysiłku, oryginalnej zabawy, która kojarzymy z westernem, światem kowbojów i rewolwerowców, Ameryką, a ściślej – ze Stanami Zjednoczonymi i ich charakternym dzikim zachodem. Produkt dedykowany jest dla 2-4 uczestników w wieku powyżej 3 lat. Generalnie moi mili chodzi tutaj o rzut podkową!

W opakowaniu znajdziemy kompletny ekwipunek i już to nam się podoba, że nie trzeba nawet młotka. Mamy tutaj sznurki i śledzie do wyznaczania stref gry, palik będący głównym celem rzucającego, serce produktu, czyli 4 podkowy i młotek, żeby wgryźć się w podłoże. Jest nawet notes, żeby na bieżąco zapisywać punkty i oczywiście instrukcja, prezentująca wyniki w zależności od sytuacji, inne kiedy podkowa zawiśnie na słupku, będzie dotykać tyczki lub się od niej odbije.

Niski próg wejścia zachęca do aktywności całe rodziny, ponieważ podkowy zrobione są z drewnianej sklejki – lekkie, ale ładnie wyprofilowane z otworami i napisami, wygodne w manipulacji. Młotek z drewnianym obuchem, zatem również stosunkowo mało ważący. Śledzie są metalowe, krótsze od tych używanych przy namiotach. Linka w dwóch kolorach, żeby różne pola gry od razu rzucały się w oczy. Drewniany palik przycięty od strony wbijanej w podłoże. Notesik standardowy, jak w innych produktach wydawcy. Pudełko z rączką, chociaż wygodniej schować do własnego plecaka razem w prowiantem na piknik.

Sportowa rywalizacja to nie tylko wielkie emocje, ale również zdrowie. Wykonując zamach należy dopasować siłę do wagi podkowy oraz dystansu do celu. Szpilki pomimo że są wbite, zawsze będą stanowić pewne zagrożenie przy upadku, zatem nie biegamy po polu gry i z pewnością nie wchodzimy innym w linię rzutu!

Wewnętrzną przestrzeń pola gry określa kwadrat o boku 1 m, który obejmuje czerwony sznurek, w samym centrum wpijamy palik. Długi niebieski sznurek wyznacza zewnętrzną granicę pola gry – kwadrat o boku 2 m otaczający ten mniejszy. Miejsce, z którego rzucamy należy wyróżnić najkrótszym ze sznurków – 5 m od dużego kwadratu, chociaż to można dopasować indywidualnie.

Każdy z uczestników wykonuje dwa rzuty, nie może przekroczyć linii strzału, natomiast może wciąć rozbieg. Kolejka rzutów powtarzana jest 5 razy, a wyniki notowane.

Jeśli podkowa nie uderzy w palik i zatrzyma się na wewnętrznym kwadracie to otrzymujemy 2 punkty, zewnętrznym kwadracie – 1 punkt, dotyka linii – 1 punkt. Jeśli podkowa uderzy w palik i po odbiciu zatrzyma się na dużym polu – 3 punkty, na małym, czyli centralnym – 7 punktów, na linii – 3 punkty. Jeśli podkowa dotyka częścią zewnętrzną tyczki otrzymujemy 7 punktów, zwisa na niej – 20 punktów, obejmuje wewnętrzną obręczą palik – 20 punktów (nawet jak nie dotyka). Jeśli podkowa uderzy w słupek, ale wcześniej odbiła się od ziemi, punkty liczymy dla pierwszego kontaktu – z podłożem. Punktów nie przyznaje się, w momencie przekroczenia linii strzału, lądowania podkowy poza wyznaczonymi polami, nawet przy odbiciu od podłoża w stronę celu. Bawiąc się drużynowo, rzucamy na zmianę, każdy dwa razy.

Przyznam, że w życiu bym się nie spodziewał, że ta gra da nam tyle radości. Ta swoboda, luz i frajda, ale też koncentracja i skupienie, a także gorączkowy pospiech do kolejnych rzutów i zapał oraz wielkie chęci. Po prostu bajer! Satysfakcja gwarantowana, szczególnie po trafieniu – tu nawet duma i samouwielbienie! Rewelacyjna zabawa! Super prezent od zająca.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER.

Film: „Uni Sport & Fun” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!