Recenzja gry planszowej Przygoda na safari

Dzisiaj gra idealnie wpisująca się w stylistykę i formę gry familijnej, wspaniały wybór dla całej rodziny, a szczególnie z młodszymi dziećmi, które nie grają jeszcze w bardziej złożone pozycje, jak strategie. Zabawa polega na zbieraniu zestawów i jest modyfikacją klasycznej gry pamięciowej. Produkt ładnie wydany, warto zakupić na prezent i zagrać!

Przygoda na safari” to gra planszowa dla 2-6 uczestników w wieku od 6 lat, czas rozgrywki zajmuje ok 30 minut. Kiedy bawimy się w parze lub w trzy osoby, jedyne co się zmienia, to liczba żetonów na wyspach, zatem na spokojnie gramy w różnych składach, chociaż im nas więcej przy planszy tym większy chaos i emocje.

Po otwarciu, pudełko wydaje się trochę na wyrost, natomiast plansza jak na grę rodzinną jest całkiem spora, żetonów też niemało. Komponenty są dobrej jakości, ilustracje ładne, ponieważ od Tomka Larka. Gra w oryginale nazywa się „Safari Golo”, bo to włoski produkt, którego projektantem jest Andrea Angiolino.

W tradycyjnym memory zbieramy pary, które musimy wyłuskać z układu, jednak nowe produkcje modyfikują tą odrobinę już starą metodę. Najciekawsze produkcje tego typu to „Pingolo”, gdzie pionki pingwinów ukrywają jajeczka, „Gigamon”, gdzie zdobywamy ciekawe czary za nasze zdobycze i „Glastonbury”, w którego ostatnio namiętnie się zagrywamy – tutaj rozbudowano elementy planowania i zbiorów. Teraz dochodzi do tego zestawienia naprawdę przyjemna „Przygoda na safari”.

Wcielamy się w fotografów, którzy muszą pstryknąć komplet zdjęć – 6 różnych zwierząt lądowych, ponieważ wodne i pelikan to żetony specjalne. W przypadku remisów liczy się liczba żetonów, które posiadamy.

W trakcie swojej tury w sekrecie podglądamy wybrany żeton, zapamiętujemy i przechodzimy na wyspę zgodnie z linią trasy, aby pozyskać inny żeton do zbioru. Lokalizacja, na którą przesuwamy pionek musi być różna od tej, przy której leży oglądany przed momentem żeton. W ten sposób krążymy wokół zwierząt, które są nam potrzebne, żeby w kolejnych turach je fotografować i zbierać żetony do zestawu. To jednak nie wszystko, ponieważ są też akcje bonusowe i drobna negatywna interakcja.

W momencie, kiedy spotkamy się z konkurentem na jednej wyspie, możemy wymusić wymianę. Oddajemy żeton z pary identycznych zwierząt i bierzemy brakujący od rywala – żetony są gromadzone jawnie. Tutaj zasadą jest, że gracze nie mogą posiadać trzech jednakowych żetonów – przed i po wymianie. Jeśli odkryty żeton byłby trzecim w posiadaniu gracza, należy go pokazać wszystkim i odłożyć na dowolną wyspę.

Akcje specjalne z pelikana i zwierząt wodnych to: pobranie kafla z dowolnej wyspy poza lokalizacją pionka, podejrzenie dwóch żetonów z dowolnej wyspy poza właśnie okupowaną, przechodzenie na wyspy poza wyznaczonym szlakiem, zamiana dwóch żetonów miejscami bez podglądania, pobranie na planszę wszystkich żetonów z pudełka – zużyte żetony akcji specjalnych.

Gra jest bardzo wesoła, ponieważ ułożenie nie jest takie nudne jak w przypadku gier karcianych lub standardowych kafli memory, akcje specjalne powodują miły dla grającego chaos i dodatkowe emocje, podobnie podbieranie sobie żetonów. Bawimy się w ślicznej scenerii ze zwierzątkami, zasad uczymy się w kilka minut, jest nam bardzo przyjemnie i wesoło.

Bardzo dobra gra, polecamy dla rodziny, także dużej, ponieważ może się nas bawić nawet 6 osób. Miła wizualnie i w rozgrywaniu gra planszowa, w sam raz na upominek. Dzieci będą zadowolone, dorośli nie poczują się znużeni – bardzo fajna.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy TREFL JOKER LINE.

Film: „Przygoda na safari” – unboxing

Film: „Przygoda na safari” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!