Recenzja gry karcianej Szalone fakty Wtedy Kiedy

Wtedy Kiedy” to świetna gra na imprezę! Przeznaczona jest dla osób, które chcą się czegoś nauczyć, nie tylko rozerwać na spotkaniu. Każda karta to nie tylko historia odkrywana we właściwej chronologii, ale przede wszystkim zaskakujące ciekawostki.

Gra podstawowa została wydana od razu z rozszerzeniem, jest to dodatkowa talia 110 kart, tutaj funkcjonująca pod nazwą „Szalone fakty”. Będą też kolejne dodatki, ponieważ pojawia się numeracja.

Wtedy Kiedy Szalone fakty” to zdarzenia od 1430 roku, kiedy to „rycerze-rozbójnicy napadają na klasztor na Jasnej Górze. Nie znajdując kosztowności rąbią mieczami obraz Matki Boskiej z Dzieciątkiem” do 2000 roku, kiedy „Emmanuel Olisadebe zostaje pierwszym czarnoskórym reprezentantem Polski w piłce nożnej”.

Przeglądając karty bardzo szybko przekonujemy się, jak słabo są udokumentowane wydarzenia z dawnych wieków. Najwięcej kart to ostatni XX wiek., połowa mniej to XIX w., wcześniejsze lata to szczątkowe informacje. Wszystko ze względu na możliwości kronikarskie, a przede wszystkim wynalezienie druku, dzięki któremu archiwa wreszcie mogły stać się opasłe.

Mnóstwo haseł odnosi się do wynalazków, które zmieniły świat lub sprawiły, że nasze życie stało się odrobinę łatwiejsze. Nierzadko jesteśmy zaskoczeni, że wybrane, wydawałoby się nam – stare rzeczy, powstały tak naprawdę całkiem niedawno. Wiele powszechnych obecnie osiągnięć w chwili powstania zdawało się zupełnie nieprzydatnych, niepotrzebnych i pozbawionych sensu, co uświadamia, że idealiści zawsze wykraczają poza swój czas.

Sporo treści to nakazy i zakazy odnoszące się do życia w społeczeństwie, organizacji ludności przede wszystkim w miastach. Skłania to do refleksji, jak bardzo zacofane były dawne cywilizacje, ale także – jak turbulentne, dynamiczne jest nasze środowisko. Człowiek sobie uświadamia, że dla kolejnych pokoleń będzie obciachowy, staroświecki, staromodny, ponieważ zmiany są coraz bardziej gwałtowne, a cykle krótsze ze względu na nowe technologie. Życie i postęp to ciągła metamorfoza.

Nie mogło zabraknąć rekordów i sylwetek odkrywców. Wszystko, co przekracza standardy fascynuje i zdumiewa, ponieważ tylko oryginalność, unikatowość, ponadprzeciętność jest interesująca.

Talia bazuje praktycznie na samych ciekawostkach, bardzo często nieznanych – w szczególności tych spoza naszego kraju. Fakty z kraju i z naszych czasów z kolei bardzo cieszą starsze pokolenie, ponieważ może się zdarzyć, że byliśmy w tej długiej kolejce do pierwszego otwartego u nas McDonald’s, a wtedy to był szał tam zjeść! Ewentualnie z nostalgią wspominamy naszego kochanego Maluszka!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EGMONT.

Film: „Szalone fakty Wtedy Kiedy” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!