Recenzja gry karcianej Taki sam! Głoski sz, ż/rz, cz, dż

Z przyjemnością przedstawiamy wam świetnego partnera naszego bloga – „Neurony”, czyli nowe na rynku wydawnictwo, które ma do zaoferowania bardzo interesujące produkty przeznaczone do wspierania prawidłowego rozwoju mowy dziecka. Gier edukacyjnych w sprzedaży jest wiele, ale logopedyczne zdarzyło nam się opisywać bodajże dwa razy, stąd pilna potrzeba produktów tworzonych przez neurologopedów, jak „Głoski sz, ż/rz, cz, dż”.

Taki sam!” to na chwilę obecną dwie pozycje, ale liczymy na kolejne w serii, ponieważ są to wartościowe produkty! Głoski szumiące stwarzają problem szczególnie obcokrajowcom i naszym zdaniem poza rodzicami małych dzieci w pierwszej kolejności właśnie te osoby będą nabywcami. Inna sprawa, to „Głoska r” – z nią mają kłopoty na pewnym etapie życia praktycznie wszystkie przedszkolaki, a nawet wielu dorosłych.

Dzisiaj opisywana gra przeznaczona jest dla 2-10 użytkowników w wieku 3-8 lat, czas rozgrywki zajmuje 5-15 minut. Wewnątrz opakowania znajdziemy 3 pary talii, woreczki strunowe i instrukcję. Każda taka dwójka jest identyczna, dopasowana do siebie podobnymi barwami stosów. Karty można ustawić w kolejności rosnącej, w taki sposób, że każda kolejna będzie różniła się jedynie pojedynczym detalem. W instrukcji wypisano i nazwano różnice, żebyśmy przykładowo zamiast „kalosze”, z którymi ćwiczymy wymowę „sz” nie powiedzieli „gumowce”, ten spis naprawdę może się przydać.

Po otwarciu opakowania naszą uwagę zwracają bardzo ładne ilustracje. Niektóre karty na pierwszy rzut oka wydają się jednakowe, ale to tylko zmyłka, gdyż czasem różnią się maleńkim kołnierzykiem pod szyją, sznurowadłami na butach czy też talerzykiem (spodeczkiem) pod filiżanką.

Produkt oferuje 4 warianty rozgrywki. „Raz, dwa, trzy…” to wojna na spostrzegawczość, czyli przeciwnicy wykładają pojedyncze karty ze swojego stosu i szukają różnic w odkrytych kartach, nagrodą jest zdobycie wyłożonych kart, a wygrywa osoba mająca ich więcej na koniec zabawy. „Zgadnij, kogo mam” to odmiana „Zgadnij kto to”, a więc w tajemnicy losujemy kartę ze stosu, a z drugiego kompletu poprzez pytania o różnice, eliminujemy podejrzanych do momentu trafienia na właściwą kartę. „Znajdź taki sam” wydawał nam się znajomy, ponieważ w tym przypadku należy klepnąć kopię wylosowanej karty w odkrytym stosie drugiego zestawu, w coś podobnego też się już bawiliśmy, ale nie w wersji logopedycznej. „Szeregi” polega na układaniu ciągu kart, w której każda nowa będzie różniła się jednym tylko detalem, możemy grać na czas lub wyszukiwać błędy celowo popełnione przez konkurenta.

Taki sam!” nie zadziwił nas pod względem zaprezentowanych gier, ale z racji ich dostosowania specjalnie do potrzeb logopedii już bardzo! Wartością tej pozycji nie są mechaniki rozgrywki, ponieważ jest wiele ciekawszych, ale użycie takich obrazów i odpowiednich słów, aby trenować język. Chylę czoła, że udało się tak ładnie dopasować obiekty na pięknych rysunkach. Bardzo podoba nam się również, że musimy się skupić, aby odnaleźć różnice. Nie są one wyeksponowane i to wielka zaleta, ponieważ trenujemy koncentrację uwagi, spostrzegawczość, a także refleks kiedy rywalizujemy w grupie, a wiadomo, że wtedy zawsze jest weselej. Warto także wspomnieć o potrzebie rozmowy, ponieważ bawiąc się w detektywa uczymy się, jak prowadzić dialog mający na celu rozwiązanie zagadki sekretnej tożsamości.

Będzie to ogromna pomoc dla logopedów oraz pedagogów, z powodu użytego słownika i adaptacji dźwięków do rozgrywki, która jest przecież znakomitą rozrywką. Edukacja poprzez zabawę to norma, ale teraz nareszcie także logopedzi przestaną już pracować głównie na wierszykach i pioseneczkach, bo mają „Taki sam!”.

Rewelacja, chcemy więcej! Brawa też za ideę, teraz nauka wymowy stała się czymś ciekawym, nie tylko koniecznym obowiązkiem, ale przygodą i dobrą zabawą. Super!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy NEURONY.

Film: „Taki sam! Głoski sz, ż/rz, cz, dż” – unboxing

Film: „Taki sam! Głoski sz, ż/rz, cz, dż” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!