Recenzja gry planszowej Kocham Cię Polsko

Bardzo lubimy gry patriotyczne i dobrze o nich piszemy. Zawsze nawiązanie do kultury i promocji kraju czy też poszczególnych regionów to dodatkowe walory produktu, zazwyczaj jednak są to gry historyczne. Tym razem quiz, ale nietypowy, bardziej nawet gra imprezowa, ponieważ mocno medialny – chce się powiedzieć umuzykalniony, ważne też – nawiązujący do teleturnieju, a dzieci chętniej garną się do produkcji przypominających te oglądane w telewizji.

Kocham Cię Polsko” z wyglądu nie urzeka, karty zapisane są drobnym maczkiem, natomiast zaletą gry są konkurencje – nie jest to standardowe odpytywanie, ale przemyślane dyscypliny, które bawią i angażują uczestników. Pozycja dla 2-20 graczy w wieku od 10 lat, z tą liczebnością składu nie przesadzajmy, bo nie wystarczy miejsc, aby usiąść.

Po otwarciu opakowania zwracają uwagę kopie polskich banknotów – wierne odwzorowanie dopinguje do zażartej rywalizacji. Dzieciom spodoba się barowy dzwonek, natomiast seniorzy skojarzą koło fortuny z innym teleturniejem, który triumfy święcił lata wcześniej, miłe wspomnienia z pewnością powrócą jak bumerang.

Stylistyka pozycji nawiązuje odrobinę do folkloru, nasz ludowy bocian, pojawia się słynny koziołek, nie mogło zabraknąć oscypka, a nawet skoczka narciarskiego, tylko który to z naszych mistrzów? Na kartach znajdziemy informację o nazwie rundy, rozpisane zadanie wraz z rozwiązaniem, informację czy zadanie wykonuje jeden czy oba zespoły, stawkę – wartość nagrody, wykorzystanie akcesoriów jak stoper, dzwonek, kartka z ołówkiem, aplikacja czy tarcza ze wskaźnikiem.

Gra mocno wyróżnia się na tle quizów ze względu na rundy. Konkurować będziemy w interesujących dyscyplinach, o których poniżej.

Literowanie” – należy rozdzielić słowo na głoski i przeczytać bez pomyłki, wyrazy są długie i raczej skomplikowane, żeby nie było za prosto – fajna i oryginalna konkurencja ukazująca skomplikowanie języka polskiego.

Kto jest kim?” – zadajemy pytanie odnoszące się do bohatera, na które zawodnik odpowiada twierdząco lub przecząco, następnie identyfikujemy osobę.

Kultowy przebój” – śpiewamy piosenkę i drużyna, która wylicytuje więcej wersów i poprawnie je zademonstruje zdobywa pieniądze. To ogromna przyjemność dla mistrzów wokalnych i fanów karaoke.

Kalambury” – rysowanie hasła na kartce, nie można pisać ani mówić. Konkurencja standardowa w tego typu produktach, tutaj niczym się nie wyróżniająca.

Zakazane słowa” – gra nawiązująca do wyrażeń tabu, nie możemy odpowiedzieć na pytanie słowami „Tak” lub „Nie”, co wcale nie jest takie proste, jak się początkowo wydaje – uczy elokwencji, sztuki wysławiania się pełnymi zdaniami.

Zgadnij, kto wykonuje cytowaną piosenkę” – przebój włączany jest z aplikacji, w rozwiązaniu należy podać wykonawcę oraz tytuł utworu. Po udzieleniu błędnej odpowiedzi pytanie przechodzi na kolejny zespół, czyli wypisz-wymaluj „Jaka to melodia?”.

Co ludzie powiedzą” – nawiązanie do popularnej „Familiady”, wskazujemy odpowiedź, która była wyżej w rankingu u ankietowanych.

Finał” – świetne karty, ponieważ związane z badaniami statystycznymi na temat Polski i Polaków, określamy liczbę procent, którego dotyczy pytanie, w nagrodę kręcimy kołem fortuny. Świetna konkurencja, ponieważ wyniki zawsze zaskakują.

Przyznam, że nie oglądamy tytułowego teleturnieju, gdyż nie mamy zbyt wiele czasu na telewizję, stąd produkt jest dla nas innowacyjny. Największą jego zaletą są znakomicie dobrane konkurencje, słabą stroną – wygląd. Produkt sprawdzi się na imprezach, jeśli goście nie mają oporów przed wspólnym śpiewaniem, które przecież nie każdemu wychodzi. Jeśli wasza ekipa jest otwarta na wyzwania i śmiała to „Kocham Cię Polsko” warto wyciągnąć na stół. Zdaje egzamin również przy tłumnych imprezach! Wspólne biesiadowanie to świetna rozrywka, sami się przekonacie!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy TM TOYS.

Film: „Kocham Cię Polsko” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!