Recenzja gry planszowej Wielka pętla

Dzisiaj wyjątkowy produkt, nie tylko ze względu na tematykę, chociaż to przede wszystkim, bo ile mamy na rynku gier o kolarstwie. Wartością dodaną, poza świetnie dopasowaną mechaniką rozgrywki, znakomicie odwzorowującą realne zachowania na torach wyścigowych, jest tutaj również przybliżenie nam słownictwa związanego z poruszaną terminologią sportową, walory produkcji dopełnia genialne wzornictwo – postaci na rowerkach są niesamowite.

Wielka pętla” to wyścigi w całej swej okazałości i pięknie, pozycja podoba się z racji genialnych ilustracji, szczegółowo dopracowanych figurek, modułowej planszy jezdni, która nie ogranicza naszej wyobraźni, ale także z uwagi na „cień aerodynamiczny” i konieczność zarządzania kartami – bieżącym wachlarzem na ręce oraz budowaniem przyszłej talii energii zawodnika.

Zdaje się, że trasy wyścigu stworzono na wzór rzeczywiście istniejących, chociaż tutaj potrzeba eksperta, totalnie zanurzonego w kolarstwie, natomiast karty są podpisane. Każdy z uczestników kontroluje talie dwóch postaci, czyli sprintera i roulera – ten jest kimś na wzór pomocnika, wspierającego. Pędzący do przodu sprinter posiada karty o wysokiej wartości, może nagle wystrzelić do mety, ale również karty najsłabsze – równe wartości zmęczenia. Rouler nie posiada w otwierającej talii najniższych wartości, ale pozbawiony jest również tych najmocniejszych. Obaj rowerzyści, aby wygrać, muszą ze sobą współpracować, chociaż wystarczy, że dojedzie jeden z nich.

Cień aerodynamiczny” kojarzy się ze zjawiskiem, które często obserwujemy w tej dyscyplinie. Otóż zawodnicy jadą zazwyczaj w grupach, które zbliżone do siebie łączą się w większe, z kolei liderzy, którzy wystrzelili zbyt prędko słabną, a pozbawieni złudzeń maruderzy – odpadają, również dając za wygraną. Kojarzy mi się to również z poruszaniem się bolidów Formuły 1 na torze rajdowym, kiedy jedna wyścigówka pędzi blisko za kolejną – w jednej linii, ciągu.

W rozgrywce grupy to pionki stojące na bezpośrednio przyległych kwadratowych polach, które są oddzielone od innych pustymi przestrzeniami. Jeśli wolne miejsca to pojedyncze kwadraty – działa „cień aerodynamiczny” i sprawdzając od pozycji startu, poszczególne grupy łączą się w większe, czyli są przemieszczane o pole do przodu.

Jeśli zawodnik ma przed sobą więcej niż pojedyncze pole, nie następuje takie przesunięcie pond wartość w karcie. Jeśli po wykorzystaniu metody „cienia aerodynamicznego” pozostaje przed zawodnikiem pusta przestrzeń – otrzymuje on kartę zmęczenia, czyli o najniższej wartości, to ona rozszerzy naszą przyszłą talię o raczej niechciane numery. Wartości zapisane na kartach zresztą nie wystarczą na pokonanie całej pętli, potrzeba wykorzystywać relacje pomiędzy grupami.

Zabawa jest na tyle łatwa, że gra już młodsze dziecko, natomiast, żeby wygrać – należy umiejętnie rozplanować karty, liczyć pola, współdziałać ze swoim partnerem, przewidywać posunięcia konkurentów, chociaż to ostatnie jest trudne – karty wybieramy w tajemnicy.

Wykładając pojedynczą kartę ruchu z 4 aktualnie dostępnych, resztę odkładamy na spód stosu, w taki sposób, że możemy je przeglądać. Znamy ilości poszczególnych wartości, ale niewiadomą jest kolejność w talii. Karty, których nie wykorzystamy obecnie zostają na potem, a te raz użyte odpadają z gry.

Flamme Rouge” oceniamy bardzo wysoko, prawdopodobnie będzie to jedna z najlepszych pozycji roku dla całej rodziny. Forma rozgrywki jest dopasowana do wyścigów kolarskich, zasady są logiczne i łatwo je wytłumaczyć, zabawa angażuje, a produkt jest śliczny. Brać bez obaw, bo to unikat, zresztą wielokrotnie nagradzany i naszym zdaniem w pełni zasłużenie!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES.

Film: „Wielka pętla” – unboxing

Film: „Wielka pętla” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!