Recenzja gry Era gigantów Kingdomino

Queendomino” i „Kingdomino” to dwie rewelacyjne gry rodzinne. Pierwsza z nich ma w sobie wszystko, czego nam potrzeba, żeby zagrać w drugą, natomiast warto je połączyć, gdyż kafle są różne i będzie ich po prostu większy wybór. Dzisiaj rozszerzenie „Era gigantów Kingdomino”, nazwa trochę zawęża przeznaczenie, ponieważ do królowej też się nada. Zobaczcie jak wygląda tutejszy Guliwer!

Era gigantów” to przede wszystkim wieża do płytek, ten komponent zajmuje większość przestrzeni w opakowaniu produktu, kafle tasujemy i wrzucamy do zamku wyrośniętego chłopa, płynnie wyciągamy z dołu. Czy jest to wygodniejsze niż sięganie do pudełka? Przypuszczalnie gusta będą podzielone, niewątpliwą zaletą jest to, że tworzy dodatkowy klimat, gdyż wizualnie zachwyca, ponadto nie widzimy ile nam jeszcze pozostało domino do końca, musimy szacować w oparciu o wyłożone włości uczestników.

Chociaż wieża jest duża i okazała, sednem tego dodatku są giganci i związana z nimi negatywna interakcja, której w grze mogło czasem brakować. Sam mechanizm konkurowania o płytki jest formą walki, w „Queendomino” pojawiło się uprzykrzanie życia przeciwnikowi dodatkowo jeszcze poprzez spalanie wartościowych obiektów miejskich i rywalizacja o względy królowej, ale teraz przeszkadzamy sobie bezpośrednio i dobitnie!

Pozyskując domino z olbrzymem na ilustracji, gość przychodzi do naszego królestwa i zasłania jedną z koron, siłą rzeczy zmniejsza mnożnik z terenu – dla przypomnienia, insygnia władzy razy jednolity rodzaj połączonego krajobrazu. Otrzymując płytkę ze stopami, dokładnie ich wielkimi odciskami w ziemi, wypraszamy nieproszonego jegomościa do któregoś z przeciwników, któremu teraz zasłania koronę – właściciel zagrożonego królestwa wybiera którą, nie odsyłający gracz.

Wybrane płytki nie posiadają numerów na odwrocie, litery układamy w kolejności alfabetycznej od góry kolumny domino, następnie standardowo numerację w kolejności rosnącej ku dołowi. Rozkładamy 5 sztuk domino i w zależności od liczby graczy usuwamy 1-2 sztuki ze wskazanej pozycji układu.

W „Kingdomino” budując nasze królestwa staraliśmy się, aby zamek znajdował się w samym centrum, a wszystkie płytki tworzyły dokładny kwadrat 5×5. Używając „Erę gigantów” losujemy dwa kafle celu dla wszystkich graczy – będzie tutaj punktowanie za odpowiednie otoczenie zamku, za wskazane kafle krajobrazu w narożnikach, za królestwo harmonii i środka, które teraz obowiązują tylko z wyłożonym kaflem, ponadto za korony różnych krajobrazów w liniach prostych, ułożone trójkami, również na skos. Ciekawą opcją jest projektowanie królestwa z zamkiem znajdującym się w jednym z narożników, a także dążenie do krajobrazów pięcioelementowych bez korony!

Rozszerzenie „Era gigantów” gorąco polecamy, ponieważ poprawia dwie istotne kwestie – planowanie, które przy każdej grze może być teraz odmienne, generowane przez inny cel, a także wprowadzenie negatywnej interakcji, która zawsze dynamizuje emocje, bo wszyscy lubimy szkodzić konkurentom w rywalizacji do zwycięstwa.

Jeśli posiadacie „Queendomino”, rozszerzenie nie jest tak bardzo konieczne jak przy „Kingdomino”, bo tutaj i tak wiele się dzieje, ale naszym zdaniem także się sprawdza, ponieważ wzbogaca grę o bardzo ważne i atrakcyjne dla rozgrywki reguły. Domino od Bruno Cathala powoli staje się małym światem, czekamy na kolejne gry z tego świetnego, baśniowego uniwersum.

Dzisiaj Dzień Dziecka, zatem życzymy wam rewelacyjnej wspólnej zabawy przy ulubionych grach planszowych, które oczywiście dostaliście w ramach Waszego Święta, buziaczki i słodkości dla wszystkich Młodych Giercowników!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES

Film: „Era gigantów Kingdomino” – unboxing

Film: „Era gigantów Kingdomino” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!