Recenzja gry karcianej Makao Shuffle

Makao” to klasyczna gra karciana, w którą grywaliśmy za młodu na tradycyjnej talii – początkowo rozgrywki z dziadkami, a potem z rówieśnikami podczas rozmaitych spotkań. Gra fenomenalna, ponieważ banalnie prosta w zasadach i z silną negatywną interakcją.

Dzisiaj „Makao” w wersji na specjalnie dostosowane karty „Shuffle” od „Cartamundi”, reguły odrobinę tylko uproszczone, a teraz już dzieci w wieku od 4 lat będą się dobrze bawić. Rywalizować możemy w składzie 2-6 uczestników, w parze nie polecamy.

Każdy z graczy otrzymuje pięć kart i schodzimy pod symbol lub kolor widoczny na wierzchu stosu odrzucania, wygrywa kto pierwszy pozbędzie się kart. W swojej turze musimy wyłożyć kartę, jeśli nie pasuje ta z ręki, to dobieramy ze stosu i dopasowaną możemy od razu odrzucić. Przed oddaniem ostatniej karty należy krzyknąć „Makao”, jeśli któryś z graczy zauważy jego przeoczenie, zostajemy ukarani wzięciem pary kart.

W tej wersji nie ma funkcyjnych postaci, nie musimy również odkładać na bok kart nadmiarowych z talii. Bawimy się czterema kolorami o numeracji 1-9, karta „-2” zmusza przeciwnika do pobrania pary kart jeśli nie ma kolejnej identycznej, karta ze strzałką to zmiana kierunku gry na przeciwny, karta krzyżyk to strata kolejki dla następnego gracza, karta wyboru koloru to żądanie odpowiedniej barwy dla kolejnego uczestnika w kolejce.

Pamiętam, że my bawiliśmy się odrobinę inaczej, bo były jeszcze trójki – pobór trzech kart, dwa króle – w zależności od symboliki – pobór pięciu kart do przodu lub do tyłu kolejki, a żądania obowiązywały wszystkich w kolejce i nie dotyczyły tylko barwy, ale także numeru, ponadto na stratę kolejki można było nałożyć kolejną i wybronić się od przykrego czekania.

Ta wersja gry została uproszczona i osoby starsze niespecjalnie się z tego ucieszą, natomiast bawiąc się z najmłodszymi dziećmi zmiany te są bardzo dobre, ponieważ rozgrywka stała się naprawdę wyjątkowo prosta, wręcz intuicyjna. Cechuje ją wyraźne oznaczenie kart funkcyjnych, kolory jako rzeczywiste barwy i skrócenie zasad. Polecamy bawić się z maluszkami, żeby stopniowo wdrożyły się w dorosłą wersję „Makao”. Nie dla koneserów, ale dla uczniów jak najbardziej godna polecenia.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy CARTAMUNDI


Film: „Makao” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!