Recenzja gry planszowej Diamenty

Diamenty” to super wybór, aby zachęcić młodsze dzieci do gier planszowych, żeby przepędzić je spod telewizora i zając jakimś ciekawszym zajęciem, rozwijającą aktywnością, a ciągle dobrą rozrywką.

Za produkcję odpowiedzialny jest Alan R. Moon – twórca rewelacyjnej serii „Wsiąść do pociągu” oraz Bruno Faidutti – autor „Maskarady„, „Speed Dating” i „Cytadeli”. Pozycja to gra o zarządzaniu ryzykiem, z kuszeniem szczęścia, gdzie kładziemy na szali wszystkie wcześniejsze zdobycze, aby wyrwać jeszcze więcej. Mechanika „press your luck” chyba jak żadna inna uczy pokory, nakazuje cieszyć się skutkiem wcześniejszych działań i stopować kiedy mija zbyt wiele czasu i powtórzonych akcji.

W tej grze eksplorujemy jaskinię bądź kopalnię, wcielamy się w dzielnych archeologów typu Indiana Jones i dosłownie stawiamy wszystko na jedną kartę wchodząc coraz głębiej w ciemność.

Po otwarciu opakowania oczarowani będą przede wszystkim najmłodsi – ogrom błyszczących koralików, które przypominają diamenty i rubiny. Możecie być pewni, że dziecko będzie się nimi bawiło nie tylko w trakcie rozgrywki i warto ich pilnować!

Jest to gra bazująca na kartach podziemnych przejść, kolejnych chodników z kamieniami szlachetnymi, artefaktami i pułapkami czekającymi na zbyt brawurowych, nierozważnych śmiałków. Niewielka plansza przedstawia obóz oraz wejścia do podziemi – po zawaleniu się korytarza odwracamy żeton aktualnej rundy.

Każdy z graczy otrzymuje kuferek, natomiast do pewnego etapu gry ten będzie pusty – jeśli jesteście zbyt zuchwali lub pazerni, czasem do końca rozgrywki! W trakcie zabawy wykładamy poszczególne karty chodnika, rozdzielamy równo pomiędzy ciągle grających uczestników kamienie szlachetne i decydujemy czy kontynuować oględziny terenu czy wracać już na powierzchnię. Nadmiar, który nie możemy rozdać pozostaje w komorach. Wszystkie świecidełka trzymamy poza skrzynią – do czasu. W momencie rezygnacji z uczestnictwa w wyprawie, wychodzimy z czeluści i zbieramy wszystkie pozostawione kosztowności, jeśli jesteśmy solo (w wariancie gry) możemy zdobyć również karty punktowe artefaktów. W tej właśnie chwili ładujemy nasz skarb do skrzyni.

Kolejni ryzykują aż pojawi się karta z drugą identyczną wyłożoną pułapką, wtedy konkurujący jeszcze o zasoby gracze tracą wszystko! Na samym końcu zabawy porównujemy zawartość naszych pudełeczek.

Rozgrywka jest banalnie prosta, raczej bardzo krótka, maksymalnie wciągająca – zwłaszcza młodsze dzieci. Po jednej partii mamy ochotę na kolejną, natomiast w pewnym momencie z przyjemnością przesiadamy się na bardziej zaawansowane, ambitniejsze pozycje z planowaniem i złożonymi decyzjami.

Fajna gra, aby rozpalić emocje, wejść w zabawowy klimat, zintegrować imprezujących zanim przejdziemy do konkretów, ewentualnie bazowa gra dla rodziny z małymi dziećmi lub kiedy brakuje nam wolnego czasu, w sam raz również dla nierozegranych. Warto zauważyć, że była rekomendacja do „Spiel des Jahres”!

Diamenty” to dreszczyk z podejmowania potencjalnego niebezpieczeństwa oraz wielka radość i satysfakcja z odważnych decyzji, jeśli te zakończyły się sukcesem. Umiejętne przewidywanie, szacowanie wystąpienia poszczególnych rodzajów kart, a głównie szczęśliwy traf – do dobrej zabawy nie trzeba wiele, diamenty wystarczą.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Adasiowi i Frankowi.

Film: „Diamenty” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!