Ranking gier innowacyjnych

Gry przełomowe naszym zdaniem powinny wprowadzić coś nowego: do mechaniki rozgrywki, wytworzenia produktu, może jego zapakowania, jak również zaspokoić uprzednio niezagospodarowaną lukę w ramach potrzeb gracza – emocje, umiejętności. Dzisiaj proponujemy wam ranking innowacyjnych gier planszowych, z których każda zmieniła nasze myślenie o ulubionej rozrywce.

Pandemia Legacy: Sezon 1” – po raz pierwszy spotkaliśmy się tutaj z otwieraniem sejfów, czyli powolnym odkrywaniem komponentów gry – to jak kupowanie kota w worku, ale warto zaryzykować. Ponadto pierwszy raz modyfikowaliśmy planszę i mniejsze komponenty naklejając oznaczenia, a czasami nawet niszcząc karty – przyznam, że tego nie mieliśmy serca zrobić i tylko odłożyliśmy je na bok. Rewolucyjna gra! Sezon pierwszy wykorzystacie wielokrotnie.

La Cucaracha” – pierwszy raz w grze planszowej otrzymujemy prawdziwego robota, który bez naszej ingerencji biega po planszy, w innych pozycjach ten pomysł był rozwijany przez dokładanie tuneli – pętli, a potem wystrzeliwanie karalucha w powietrze.

Tzolk’in Kalendarz Majów” – unikatowe koła, które napędza kalendarz, im dłużej czekamy i kolejne ząbki czasu zostają przekręcone, tym większe profity zbieramy, ale za każdym razem musimy posiadać piony do gry oraz pamiętać o wyżywieniu naszych podopiecznych.

Niagara” – w tej grze plansza jest wodospadem! Ba, to mało powiedziane, bo tutaj woda naprawdę się porusza! Przynajmniej odnosisz takie wrażenie przesuwając przezroczystą taflę, która na końcu spada z wysokości, a twoje kajaczki też płyną w dól…, ojojoj!

Mystic Vale” – super idea, aby samemu sobie budować nie tylko talię, ale tworzyć pojedyncze karty! Składamy je w koszulkach dobierając kolejne zdolności. Szok, że nikt wcześniej jeszcze na to nie wpadł.

Kowale losu” – w tej grze rewelacyjnym pomysłem jest wprowadzenie wyjmowanych ścianek z kości, co naszym zdaniem może rozwinąć wiele gier i naprawdę jest znakomitym rozwiązaniem uwalniającym nas od niechcianej losowości.

Ice Cool” – nie sposób opisać naszego wrażenia kiedy w głównym opakowaniu odkryliśmy całe mnóstwo kolejnych, które w połączeniu tworzą małe lodowisko jak do hokeja. Ponadto tych emocji, kiedy okazało się, że pionki rzeczywiście w zależności od uderzenia nie tylko skręcają, ale również przeskakują przez przeszkody!

Torres” – rozbudowywane na planszy trójwymiarowe konstrukcje tworzą nowe tereny do zdobywania, punktowania, przemieszczania się – przyspieszone ruchy z wykorzystaniem krużganków. Podobne pomysły wykorzystano potem w nowszych tytułach jak „Santorini”.

Mage Wars Arena”– dla nas to jest wielka uciecha kiedy bawiąc się w maga otrzymujemy rzeczywistą księgę na zaklęcia, które umieszczamy niczym zdjęcia w albumie – niby taki tylko bajer, ale w fantasy tworzy niesamowitą głębię, a jednocześnie zmusza do zaplanowania naszych przyszłych działań już na etapie kompletowania czarów.

Space Alert” – pierwsza wysokiej jakości i z głębią gra czasu rzeczywistego z komendami z płyty CD, podczas której prędkość i praktyczna organizacja naszych działań ma głęboki sens i nierzadko przykre skutki. Tutaj dowiecie się dopiero, jak mała pomyłka tworzy wielkie zamieszanie.

Dixit” – pierwsza gra w naszej kolekcji bazująca na obrazach, w której ogranicza nas tylko wyobraźnia, ponieważ każdy interpretuje po swojemu i ma własne skojarzenia – chociaż okazuje się, że bywamy bardzo podobni! Tu w wersji Odyseja – lepsza plansza toru.

Ciężarówką przez galaktykę” – zanim ta gra pojawiła się w naszej kolekcji modułowych planszy używaliśmy jedynie do tworzenia terenu, oczywiście to było również świetne doświadczenie, chociażby w przełomowym dla wielu graczy „Carcassonne”, ale tutaj po raz pierwszy budowaliśmy pojazdy i do tego w drugiej części gry je niszczyliśmy!

Szalona misja” – prawie jak malowane po szkle, bo tutaj pokonujemy trasę najpierw w myślach, następnie rysując sobie drogę w pustej przestrzeni bez tła, a dopiero na koniec przykładamy kalkę do planszy – i tu kolejna super innowacja – zmienność poziomów jak w platformówce.

T.I.M.E. Stories” – mając bazową grę wymieniamy tylko poszczególne sprawy – scenariusze, które aktualnie rozwiązujemy. Gra narracyjna przyszłości, w której każda odgrywana rola ma głęboki sens, a my podróżujemy pomiędzy epokami jak w wehikule czasu.

Labyrinth” – fenomenalna gra dla dzieci, w której nie tylko poruszamy się pionkami po korytarzach labiryntu, ale zmieniamy jego układ, ponieważ przesuwamy całe fragmenty tuneli razem ze stojącymi na nich figurkami.

The Mind” – czy gry przyszłości rozgrywać się będą w ramach intuicji? Tutaj zasad jest niewiele, ale istotne jest wyczucie, a tak naprawdę praca mózgu, synchronizacja działań w kooperacji – dziwne, ale też inspirujące i skłaniające do refleksji.

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, BLAM!, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!