Recenzja gry kościanej Rzuć hasło

Dzisiaj proponujemy wam coś dla miłośników szybkich gier w kości. Kiedy nie ma czasu na przydługawe rozgrywki, potrzeba wyciągnąć coś na kilka razy, żeby w godzinę zdążyć nie z pojedynczą partią, a całym turniejem! „Rzuć hasło” to gra na kwadrans, ale za to jest to bardzo udane 15 minut wyjęte z naszego życia.

Rzuć hasło” lub w oryginale „Dice Academy” wyrosło z idei „Story cubes”, czyli kości opowieści dla szukających inspiracji i wsparcia dla fabuły. Pozycja do rozgrywania w pośpiechu, ale również w sam raz na wszelkie imprezy, ponieważ bawimy się w parze lub w ekipie aż do 6 graczy, a zasady są na tyle banalne, że każdy zrozumie bez specjalnego tłumaczenia i zbędnego wysiłku. Ale uwaga! To nie bezmyślna aktywność – gar oferuje nam fantastyczną gimnastykę dla umysłu. Trening myśli to przecież edukacja, a najlepsza jest w ramach towarzyskiej rozrywki.

Wewnątrz miło zapinanego na magnes opakowania znajdziemy 10 kości w pięciu kolorach dobrze zabezpieczonych przed turlaniem. Jedna połowa koci to litery, druga część określa kategorie – zawód, imię żeńskie, postać fikcyjna, muzyk, imię męskie, znana osoba to żółte sześciany – takie osobowe. Zielone odnoszą się do kształtów, rozmiarów i formy skupienia – coś prostokątnego, coś kwadratowego, coś okrągłego, coś dużego, coś małego, coś płynnego. Kości czerwone to kultura i rozrywka – program albo serial telewizyjny, piosenka albo gatunek muzyki, dyscyplina sportowa albo związany z nią rekwizyt, miasto, kraj, film. Różowe opisują żywność, ale również odrębne kategorie, znajdziemy tu – ubranie, pojazd, posiłek, napój, grę, owoc lub warzywo. Niebieskie kości to natura, ale również obiekty nieożywione i miejsca do zwiedzania – ptak lub zwierzę latające, zwierzę lądowe, ryba lub zwierzę morskie, roślina, przedmiot, atrakcja turystyczna lub zabytek.

Przebieg zabawy banalny, ale wciągający, gdyż wesoły i żywiołowy, bo nikt nie czeka! Rzucamy kostkami, możemy od razu wszystkimi jeśli już rozpoznajemy kategorie lub dzieląc na literowe i osobno z oznaczeniami rysunkowymi. Teraz ostrożnie! Nie łączymy ze sobą tych samych barw, to błąd! Należy stworzyć parę różnych kolorów, która zawiera obrazek ze ścianki i literę. Podajemy hasło, bierzemy parę kości i dalej uczestniczymy w rywalizacji o kolejne.

Jeśli połączyliśmy dwie kości identycznej barwy lub hasło jest niewłaściwe, czekamy do końca bieżącej rundy, czyli do wybrania leżących kości. Rozgrywka kończy się z momentem uzbierania określonego, z góry ustalonego wyniku – w instrukcji zaproponowano od 10 punktów dla najszybszych gier do 30 dla dłuższych partii.

Zabawa przypomina nam kości historii, ale też odrobinę „Dice Alias”, koncepcja rozgrywki na wymieniaanie krótkich haseł bliska jest „5 Sekund” i tutaj tempo jest równie szalone. Zabawa jest znakomitym ćwiczeniem dla naszego rozumu i pamięci, bo należy szybko sobie przypomnieć, zaczerpnąć z czary nabytej wiedzy, natychmiastowych skojarzeń. Polecamy jako „party game”, ale również jako narzędzie rozwoju dla młodszych dzieci, żeby poszerzać zasób słownictwa, edukować o świecie i prezentować rozmaite nazewnictwo. Warto posiadać – dużo miejsca nie zajmuje, jest z potencjałem na rozszerzenia, rozwesela na imprezie, bo przecież lubimy rywalizację i gry na wyścigi.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES

Film: „Rzuć hasło” – unboxing

Film: „Rzuć hasło” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, BLAM!, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!