Recenzja gry planszowej Pappy Winchester

Blue Orange” to francuskie wydawnictwo, które znane jest z tego, że tworzy śliczne, raczej nieskomplikowane – idealne gry dla rodziny, to oni wydali takie hity jak „Kingdomino”, „Kto to zrobił?”, „Dworzyszcze na trzęsawisku”, „Obłędny rycerz”, „Laguna” „Owce na wypasie” i całe mnóstwo innych fantastycznych tytułów! Serdecznie witamy na blogu.

Dzisiaj pokażemy wam grę w klimacie westernu „Pappy Winchester” – będą przede wszystkim licytacje działek po zmarłym przodku, które kolekcjonujemy pod cele z kart, ale nie zabraknie też pojedynków na rewolwery, rewelacyjnych miniatur parowozu i parowca oraz garści dolarów w ręce. Gra przeznaczona jest dla 3-5 uczestników w wieku od 8 lat, czas rozgrywki trwa ok. 40 minut.

Przygotowanie gry polega na wyłożeniu stosów dolarów za cele dzielone pomiędzy graczy – od 3000 do 7000 za spełnienie warunku, kto pierwszy ten lepszy! Każdy z nas otrzymuje 8000 na dobry początek, żetony kapeluszy do oznaczania własności, pas z koltami oraz dwa indywidualne, ukryte cele. Na działkach losowo rozstawiamy żetony premii oraz karty wartości kopalni i rancza.

W turze losujemy żeton działki, która podlegać będzie licytacji – każdy przebija o 1000, po wycofaniu się z aukcji nie można powrócić, a jeśli nikt nie zechce zakupić, bieżący gracz musi wziąć za minimalną stawkę – bądź nieodpłatnie, jeśli nie ma tysiąca. Interesujące i nowatorskie jest to, że z wylicytowanej kwoty wartości terenu należy równo spłacić pozostałych graczy, nawet tych, którzy nie brali udziału w aukcji! Reszta, jeśli nie uda się podzielić idealnie przypada na saloon, jako napiwek. Nagrodą za wygraną, poza działką i żetonem bonusowym, może być karta – w tym o zerowej wartości. Osoba, która spełni cel wspólny dla wszystkich może zdobyć dodatkowe pieniądze. Nie wolno licytować nie posiadając gotówki, w pierwszej kolejności spłacamy rodzinę, potem zdobywamy teren. Jeśli nie zauważymy, że mamy prawo pobrać nagrodę za cel, możemy uczynić to poza kolejnością, jeśli ciągle jest dostępny i spełniamy warunki.

Żetony premii pozwalają na aktywację lokomotywy bądź łodzi, przemieszczamy jeden z pojazdów o dowolną liczbę pól, a działki sąsiadujące natychmiast otrzymują dodatkowy 1000, możemy również pozostawić zatrzymany na danej pozycji. Żeton saloonu pozwala wziąć napiwki zgromadzone w barze, natomiast nie z bieżącego zakupu działki – te pozostają dla zdobywcy kolejnego krążka. Plotka – umożliwia podglądnięcie dowolnej karty na planszy lub u gracza.

Zabawa kończy się kiedy wszystkie działki zostają nabyte. Osoba posiadająca ich najwięcej otrzymuje premię 5000, jeśli remisuje sprawdzamy, które tworzą dłuższy jednolity pas ziemi, a w ostateczności każdy otrzymuje nagrodę. Sumujemy jeszcze zgromadzone banknoty oraz te za cele – sekretne podliczane są dopiero teraz na finiszu. Zwycięzcą i głową rodziny zostaje najbogatszy – przy remisach sprawdzamy, kto zdobył więcej pieniędzy za cele indywidualne, a potem czy komuś pozostały pistolety.

Pappy Winchester” to przyjemna gra familijna, w której obracamy gotówką, nabywamy posesje i bawimy się w aukcję. Gra wygląda zjawiskowo, posiada charakterystyczny dla dzikiego zachodu małomiasteczkowy klimat. Zabawa gwarantuje przednią rozrywkę i czuje się frajdę ze zwycięstwa, oczywiście im nas więcej tym ciekawiej, ponieważ licytacje są bardziej emocjonujące i podbieramy sobie ziemie. Rozgrywka nie wymaga wielkiego główkowania, natomiast uczy dzieci zarządzania bankiem gracza i mądrego inwestowania – a raczej oszczędzania na najbardziej wartościowe zakupy. Sprawiedliwy podział gotówki w rodzinie pokazuje, że relacje między bliskimi są ważniejsze od majetności, co jest budujące i rozczula. Śmiało można pokusić się o stwierdzenie, że to obecnie najmilsza gra aukcyjna dla młodszych dzieci. Super!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy BLUE ORANGE

Film: „Pappy Winchester” – unboxing

Film: „Pappy Winchester” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!