Recenzja gry edukacyjnej Polskie drogi do niepodległości 1914-1918

Dzisiaj pokażemy wam kolejną z gier edukacyjnych, której na chwilę obecną nie zakupicie w sklepach, ale mamy nadzieję, że zachęci was to skorzystania z oferty oświatowej Instytutu i odrobinę przybliży profil jego działalności. Setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości to fantastyczny czas, ponieważ powstawało wtedy dużo więcej interesujących pozycji historycznych niż w poprzednich latach, chcielibyśmy żeby ta dobra passa trwała dalej!

Polskie drogi do niepodległości 1914-1918” to gra kafelkowa na zasadach układanki oraz identyfikacji określonych wydarzeń i ich lokalizacji na mapie, przeznaczona dla 3-6 uczestników w wieku od 12 lat. Widząc zachwyt córki w trakcie układania, chętnie byśmy odrobinę obniżyli pudełkowe wskazanie. Czas rozgrywki zajmuje ok. 45 minut.

Po otwarciu opakowania czuje się, że to przede wszystkim pomoc dla nauczyciela, wsparcie pedagoga, narzędzie historyka pragnącego wzbudzić pasję do prezentowanego przedmiotu, wyjaśnić skomplikowane nieraz następstwo zdarzeń i relacje między nimi, wesprzeć swoich uczniów w procesie zapamiętywania i zrozumienia nauczanego materiału. Pudełko jest dość ciężkie, ponieważ szczelnie wypełnione grubymi, mocnymi płytkami, które po dopasowaniu tworzą mapę regionu – zarys granic Polski i państw ościennych w wybranych latach. Większość z nas jest wzrokowcami, łącząc fotografie z mapą będzie nam łatwiej zarówno nauczać jak i przyswajać wiedzę. Skorzystać możemy również z materiałów multimedialnych odczytywanych w kodach QR oraz z tekstów pisanych na komponentach.

Rozgrywka podzielona jest na dwa etapy, w pierwszym gracze otrzymują kafelki, które wykładają na przemian łącząc je bokami z wydanymi już przez konkurentów. Startujemy od któregoś z narożników i stopniowo powiększamy przestrzeń gry. Płytki możemy trzymać zakryte bądź odsłonięte według wcześniej ustalonych kryteriów rozgrywki, a tworzoną kompozycję rozszerzać w stronę obszarów, których fragmenty są w naszym posiadaniu – przy okazji blokując ruchy przeciwników. Osoba, która jako pierwsza zeszła z własnego zestawu puzzli otrzymuje najwyższe noty, kolejni odpowiednio zaniżone. Po skompletowaniu mapy rozpoczynamy kolejną część rozgrywki.

Prowadzący zabawę nauczyciel, opiekun, rodzic bądź kolejni gracze czytają treści kart i oznaczają na modułowej planszy krągłymi markerami odpowiadające im punkty – my je wskazaliśmy przy użyciu ilustracji. Najszybsze, poprawne rozwiązanie podwyższa noty gracza, które na koniec zabawy sumujemy z tymi z pierwszego etapu. Wygrywa osoba posiadająca najwięcej punktów, czyli najsprawniej potrafiąca odnaleźć się we wspólnym tworzeniu planszy-mapy oraz zarządzaniu własnymi zasobami fragmentów układanki, a także efektywnie łącząca prezentowane ziemie z historycznymi wydarzeniami.

Produkt to świetne rozwiązanie edukacyjne, łączące w sobie rozrywkę, atrakcyjne wizualnie materiały archiwalne i emocje rywalizacji. Polecamy, żeby stworzyć podobną zabawkę dla młodszych dzieci, chociażby przedszkolaków z mapami przypominającymi te z atlasów z rysunkami, typu „Mapy” od Mizielińskich. Bardzo dobra pomoc dydaktyczna!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Instytutowi Pamięci Narodowej Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Oddziałowi w Łodzi

Film: „Polskie drogi do niepodległości 1914-1918” – unboxing

Film: „Polskie drogi do niepodległości 1914-1918” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!