Recenzja gry Kingdomino Duel

Swego czasu „Kingdomino” było czymś rewolucyjnym dla domino, wszyscy na nowo zaczęli odkrywać urok tej tradycyjnej gry na nowych, bardzo interesujących zasadach. Dzisiaj okazuje się, że powstała też wersja dla pary, a klocuszek starego domino może zostać zastąpiony przez dwie połączone ze sobą ścianki kości, ponadto wzór będzie rysowany w notatniku, więc nie potrzeba nam wielkiego pudła z komponentami! Zapraszam do recenzji!

Kingdomino Duel” to gra bazująca na turlaniu kości i mechanice papieru i ołówka, czyli rysowania klocuszka na mapie królestwa, ale uwaga – pojawiła się także księga zaklęć i rodzaj wyścigu do poszczególnych czarów gwarantujących fajne premie. Pozycja dla 2 uczestników w wieko od 8 lat – jeśli graliście z dzieckiem w wersję podstawową, to śmiało obniżcie granicę, czas zabawy trwa ok. 20 minut, ale z pewnością przeciwnik zażąda rewanżu!

Pierwszy gracz rzuca kompletem kości, wybiera jedną, drugi parę z trzech, a ostatnią bierze rozpoczynający. Teraz ze ścianek tworzymy klocuszek łącząc je bokami, a następnie nanosimy powstałe prostokątne kształty na mapę według reguły – połączenie z zamkiem – naszym jokerem, bądź z już narysowanym klocuszkiem, żeby chociaż jedna ścianka stała się łącznikiem – stykające się bokiem herby były identyczne. Pojawiły się też krzyże na ściankach, to one zastępują korony przy liczeniu punków z naszych posiadłości – jak dawniej tylko zamiast krajobrazu otrzymujemy herb, a zamiast korony „x” przy mnożeniu. Krzyżyki wpisujemy w kółeczkach przy herbie na mapie.

Świetnym rozwiązaniem jest wyścig do określonych bonusów za aktywowane czary. W momencie kiedy nanosimy na mapę herb bez korony, również z pominięciem znaku zapytania będącym zastępnikiem każdej z tarcz, zaznaczamy krzyżykiem w kratce użycie określonego symbolu. Pełen komplet pozwala nam aktywować czar w czasie gry lub natychmiast, jeśli oznaczony jest błyskawicą. Konkurent przekreśla wtedy swoje kwadraciki zaznaczając tym samym, że już nie rywalizuje w tej kategorii, my z kolei mażemy po herbie kiedy skorzystamy już z danej nam premii.

Księga zaklęć pozwala nam na: dodanie domina z pominięciem zasady wspólnego – identycznego łącznika, rozdzielenie kości w celu dodania po połowie domina w różnych miejscach – zasada łączenia musi być prawidłowa, wybór pary kości od razu dla gracza rozpoczynającego (w podstawowych regułach otrzymuje je pojedynczo), obrót jednej z kości na dowolną ściankę, natychmiastowy wybór herbu, który da trzy punkty więcej na koniec gry, natychmiastowe dodanie pojedynczego krzyżyka do wybranego przez gracza herbu na mapie – mocna rzecz!

Każdy z nas posiada biały dach zamku, raz w trakcie gry możemy go zakolorować, wtedy do jednej z pary naszych kości dodajemy koronę.

Zabawa kończy się kiedy któryś z graczy zapełni całą mapę lub żaden z nas nie może umieścić domino w turze. Sumujemy mnożniki z krzyży (koron) i przestrzeni z herbami połączonymi ze sobą bokami, nie zapominając o dodatkowych trzech punktach prestiżu z zaklęcia. Wygrywa osoba z większą liczbą punktów. W przypadku remisu osoba mająca najwyżej punktowany pojedynczy teren.

Kingdomino” doczekało się już opcji rozwiniętej w małą ekonomięz pobieraniem podatków i rozbudową miasta, czyli „Queendomino”, mieliśmy też rozszerzenie z negatywną interakcją wielkoludów zasłaniających korony w „Era gigantów”, teraz przyszedł czas na pojedynki we dwoje, które bardziej przypominają łamigłówkę niż grę na modułowej planszy, natomiast zabawa ciągle jest fantastyczna i daje wiele przyjemności. Każdy z nas stara się najlepiej wykorzystać ofiarowaną nam przestrzeń, która jest odrobinę szersza, ponadto mamy mały rajd w księdze z zaklęciami! Super pomysłem jest możliwość rozdzielenia pary ścianek w jednym z bonusów, ponadto pojedyncze połączenie niezgodne z regułami, kiedy naprawdę nie ma możliwości na wyjście z kłopotliwej sytuacji.

Zabawa jest rewelacyjna, czuje się emocje związane z rywalizacją w księdze zaklęć i kombinowanie z rozbudową własnego królestwa. Wielkim plusem jest oszczędność miejsca na półce, gdyż gra jest teraz naprawdę niewielka, dzięki czemu również łatwiej zabrać ją ze sobą w podróż. „Kingdomino Duel” to udana kontynuacja, chociaż zupełnie odmienna od swoich poprzedniczek, zachowująca jednak to, co przyciąga jak magnes to tej gry. Gorąco polecamy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy BLUE ORANGE

Film: „Kingdomino Duel” – unboxing

Film: „ Kingdomino Duel” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!