Recenzja Go Crab i Angielskie statki
Dzisiaj w jednej recenzji o dwóch drobnych grach językowych od wydawnictwa LUDERIS. Pierwsza to „Angielskie statki”, a druga „Go Crab!”. Ze względu, że są to produkty niewielkie i nieskomplikowane, których opis nie zajmuje wiele miejsca, postanowiliśmy pokazać i opisać je razem.
Pierwszy produkt to tradycyjna gra w statki dla dwóch osób. Dawniej trzeba było rysować tabele w zeszycie w kratkę, teraz otrzymujemy ładnie pomalowane tekturki w języku angielskim, dzięki którym możemy uczyć się i powtarzać określone zwroty.
W skład zestawu wchodzi dwanaście plansz – my otrzymaliśmy tylko dwie, ale wydawca informuje, że całość składa się z sześciu rodzajów blankietów po dwie identyczne sztuki. Są one opisane z góry i z boku rozbitymi wyrażeniami w języku angielskim. Możemy na nich kreślić, bo wszystko łatwo się zmazuje przy użyciu markera z gąbeczką (dołączono dwie sztuki). Jak w klasycznej wersji również i tutaj należy odnaleźć, na jakich polach przeciwnik zacumował swoje statki i krok po kroku zatapiać poszczególne jednostki. Zaletą jest to, że pozycje na wodzie odczytujemy poprzez wypowiedzi w języku angielskim. Każda batalia to konieczność powtarzania wybranych fraz. Przyjemna metoda na powtórki!
Optymalny poziom językowy to A1-B1. Gra od 7 roku życia.
„Go Crab!” to genialny pomysł na powtarzanie stopniowania przymiotników. Gra składa się z zestawu 34 niezłych jakościowo kart z instrukcją w foliowym opakowaniu. Jest wariacją karcianej „Go Fish”, której celem jest dobieranie kompletów składających się z trzech kart.
Podczas zabawy szukamy na kartach pozostałych graczy przymiotników w wybranym stopniu. Przykładowo pytamy czy dana osoba ma „bigger”. Jeśli posiada to wydaje nam kartę potrzebną do złożenia kompletu. W ten sposób każdy z uczestników wielokrotnie wypowiada słowa, które są przedmiotem gry. Gracz, który uzbiera największą ilość kompletów zwycięży.
W talii znajduje się jedna karta z krabem, którą możemy przekazać osobie zamiast karty z przymiotnikiem. W ten sposób to my stajemy się graczem wybierającym karty od pozostałych w grze, a wiedząc czego szukała wcześniejsza osoba, możemy łatwiej trafić w komplet. Obecność kraba silnie oddziałuje na dynamikę podczas gry i urozmaica zabawę wprowadzając działanie taktyczne. Optymalny poziom językowy A2-B2. Wiek graczy – od 8 lat.
Obie gry należy traktować jako pomoce dla nauczyciela lub zabawki dydaktyczne. Ze względu na specyfikę tych produktów, najważniejsza pozostaje ich rola w procesie kształcenia, a w nauce języka angielskiego po prostu się sprawdzają! Ułatwiają one także pracę pedagogom, ponieważ wyglądają dużo bardziej atrakcyjnie niż standardowe narzędzia, które drukowali dawniej w pracy i wycinali z arkuszy w trakcie trwania zajęć.
Dobre wsparcie dla edukacji w języku angielskim dla osób początkujących, ewentualnie średnio-zaawansowanych. Przydatne i praktyczne, bo uczy przez zabawę.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy LUDERIS
Film: „Angielskie statki” i „Go Crab!” – unboxing
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Epideixis, FOXGAMES, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o
Dołącz i Ty!