Recenzja gry planszowej Eldritch Horror Widma Carcosy

Dzisiaj Wszystkich Świętych, zatem odwiedzamy rodzinę, modlimy się przy grobach, wspominamy i tęsknimy. Z uwagi na brak czasu – do recenzji wybraliśmy dodatek, bo te zawsze szybciej nam się opisuje. Jest to jednak wyjątkowe rozszerzenie – najnowsze „Widma Carcosy”, do znakomitego Eldritch Horror Przedwiecznej Grozy. Z tematyki może bardziej nadaje się na Halloween, ale na cmentarzu nocą też jest straszno, więc atmosfera zostaje zachowana.

„Galakta” wydaje genialne gry o najwyższej jakości, ale nie ukrywamy – koszmarnie drogie, w szczególności rozszerzenia. My od początku założyliśmy sobie, że podstawkę uzupełniać będziemy tylko o małe dodatki – z uwagi na cenę, ale nie tylko. Wydaje nam się, że posiadając wielką mapę świata, a grając na planszy wybranego kraju w powiększeniu, np. Egiptu, zatraca się ogólna idea globalnej nagonki na potwory – albo jedno pojedyncze miasto jak w Arkham, albo cały świat, jak w Eldritch – tak nam odpowiada.

Fabuła skupia się wokół tajemniczej sztuki teatralnej, która szerzy obłęd wśród publiczności, a przeklęte miasto przenika wymiary, chcąc przedostać się do naszej rzeczywistości.

W opakowaniu znajdziemy nowego przedwiecznego Hastura – kreatura ta mocno oddziałuje na naszą poczytalność – kradnie całej grupie badaczy tyle żetonów z mózgami, ile znajduje się portali na planszy, nie będzie zatem prosto. Z postaci pojawił się Gangster – dobrze, że może przerzucić 1 kość podczas rozpatrywania Prześladowania albo Umowy. Magik, który otrzymuje dodatkowe zaklęcia. Łobuz charakteryzująca się – to ona – dobrą spostrzegawczością. Dyletantka – natychmiastowo spłacająca nasze długi.

Otrzymujemy nowe żetony osłabienia o wartościach „-1” i „-2”– teraz nasze umiejętności nie tylko stale podwyższamy, ale możemy je stracić, co urozmaica (komplikuje) tworzenie statystyk postaci. Są również nowi wrogowie – dwa silne potwory i sześć zwykłych, warto jednak zaznaczyć, że przy walce z Kultystą i tak zaatakuje nas znienacka silny Byakhee. Możemy też dołożyć do naszych stosów trochę kart Zaklęć, Zasobów unikatowych, Przedmiotów magicznych, Broni, Stanów – głównie Umowy, Talenty i Prześladowania.

Z dużych kart wymienić warto nowe karty Preludium, 84 karty Spotkań – w tym, co interesujące aż 3 rodzaje Spotkań Specjalnych – pościg za nowym wrogiem wydaje się nie lata wyzwaniem. Nie pomijając kart Tajemnic i Mitów – całość całkiem nieźle uzupełnia nasze podstawowe talie.

Rozszerzenie wprowadza to, co najważniejsze i najczęściej używane, czyli masę kart. Teraz prawdopodobieństwo powtórzenia się wybranych zdarzeń podczas kilku najbliższych partii zmniejsza się, a my cieszymy się wyjątkową, oryginalną historią.

Bardzo dobry dodatek! Dla nas jest to drugi po „Tajemniczych Ruinach”, który dokupiliśmy do gry i teraz naprawdę czujemy ogrom kart i komponentów w grze.

Opisywany produkt pochodzi z naszej prywatnej kolekcji.

Film: „Eldritch Horror Widma Carcosy” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!