Recenzja gry Polak Mały

Otwierając opakowanie „Polaka Małego” spodziewaliśmy się jednej gry typu memory, pomyliliśmy się! Otrzymujemy aż pięć różnych gier, przeznaczonych zarówno dla przedszkolaków, jak i uczniów szkół podstawowych.
Komplet tworzą gry: „Pamiętaj słowa”, „Ułóż hymn”, „Znajdź błąd”, „Ułóż herb”, „Zapamiętaj obrazki”. Komponenty to 48 kafelków oraz instrukcja z informacjami odnoszącymi się do zasad poszczególnych gier, prezentacji „Mazurka Dąbrowskiego” Józefa Wybickiego, „Katechizmu polskiego dziecka” Władysława Bełza, herbu i flagi Polski.
Należy uważać przy wyciąganiu kafli z ramek, ponieważ mocno siedzą i mogą się uszkodzić, u nas zazwyczaj córka wyciąga wszystkie żetony itp., ale tym razem zrobiliśmy to my. Przed pierwszą zabawą podzielcie płytki na tła – osobno białe i czerwone.
„Pamiętaj słowa” to gra pamięciowo- wzrokowa, która ma na celu pomóc nam zapamiętać słowa hymnu. Kafle białe układamy na płaszczyźnie 8×3 u góry, a poniżej czerwone w tej samej kombinacji – swoją drogą – jak barwy we fladze. Fragmenty herbu powinny być widoczne. Razem z dziećmi odkrywamy jeden kafelek z górnego prostokąta i jeden z dolnego, kiedy się powtórzą – bierzemy je, jak w standardowej pozycji memory. Wygrywa osoba, która zebrała najwięcej płytek.
„Ułóż hymn” to rywalizacja pomiędzy zespołami lub pojedynczymi graczami, kto pierwszy skompletuje cały „Mazurek Dąbrowskiego”. Gracze mieszają osobno kafle białe i czerwone, odgradzają się wieczkiem i dnem pudełka i rozpoczynają wyścig. W momencie, gdy ułożymy hymn zakrywamy płytki pudełkiem i czekamy, aż przeciwnicy dokończą, na koniec sprawdzamy poprawność.
„Znajdź błąd” – startujemy już z ułożonym hymnem – z białych kafli. Czerwone będą służyły nam za znaczniki punktacji. Jeden z graczy wciela się w rolę „Józefa Wybickiego” i kiedy inni odwracają wzrok – przekłada płytkę (lub kilka). Gracze wskazują zamienione fragmenty i kolekcjonują punkty.
„Ułóż herb” – dzielimy płytki na biel i czerwień. Każda z drużyn lub graczy układa swoją połowę herbu. Wygrywa zespół, który jako pierwszy ułoży swoją cześć.
„Zapamiętaj obrazki” to wersja „Pamiętaj słowa” dla najmłodszych graczy. Dziecko, jak w standardowym memory odkrywa płytki z górnej i dolnej części rozłożenia, zwraca jednak uwagę na rysunki. Dorosły czyta także słowa, żeby młody uczestnik zabawy wysłuchał treści hymnu.
Jest to bardzo potrzebny na rynku produkt. Znakomicie sprawdza się w domowej edukacji, ale nadaje się również, jako pomoc dydaktyczna dla nauczyciela w przedszkolu czy szkole. Wyróżnikami są tu dobra jakość komponentów, znakomity pomysł na wychowanie patriotyczne, logiczne zasady gier, możliwość rywalizacji, ale także kooperacji w zespołach. Świetne jest także to, że w wybrane gry bawią się także młodsze dzieci, które potem płynnie przechodzą na wyższy poziom bardziej skomplikowanych pozycji.
Młody Giercownik jest zachwycony rozrywkową stroną produktu, a my rodzice czujemy, że teraz łatwiej nam będzie zaprezentować symbole narodowe i wyjaśnić dziecku ich znaczenie dla obywateli i społeczności rozumianej, jako Naród.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Instytutowi Pamięci Narodowej Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu.
Film: „Polak Mały” – unboxing
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o
Dołącz i Ty!