Recenzja gry planszowej Niezła draka

„Niezła draka” to gra dla 2-4 graczy w wieku od 6 lat, czas zabawy nie przekracza 15 minut. W opakowaniu znajdziemy tekturowe żetony podobne do kawałków domino z wizerunkami chłopca, psa, kota oraz myszy.

Historia jak z bajki. Niezła draka! Urwisowi uciekł pies i na podwórku zapanowało wielkie zamieszanie: urwis goni psa, pies – kota, kot goni mysz, a mysz – urwisa!

Na płytce startowej przedstawiającej wszystkie cztery postaci, po kolei każdy dokładał będzie odpowiednie prostokątne żetony. Wybrane płytki będą w charakterystyczny sposób zasłaniały poszczególne postaci. Urwis zakrywa psa, pies zakrywa kota, kot zakrywa mysz, mysz zakrywa urwisa.

Każdy z graczy losuje pojedynczy kwadratowy żeton przedstawiający postaci, którą będzie promował – celem jest doprowadzenie do takiej sytuacji, żeby jak najwięcej jej wizerunków było widocznych na wierzchu układanego stosu, co bezpośrednio przekłada się na liczbę uzyskanych punktów, widocznych przy naszych bohaterach.

Nie informujemy pozostałych graczy, w jakie role się wcielamy. Każdy z uczestników zabawy otrzymuje komplet płytek w odpowiedniej barwie na rewersie, tasujemy je i dokładamy zawsze pierwszą z wierzchu stosu. Każda nowa płytka zakrywać musi dokładnie jeden wybrany portret.

Grę rozpoczyna najmłodszy gracz, a kolejność następuje zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Zabawa kończy się kiedy wszyscy wyłożą swoje płytki. Wygrywa gracz, który uzbierał największą liczbę punktów, a w przypadku remisu ten, który ma najwięcej widocznych postaci. Czasem dzielimy się zwycięstwem.

W wariancie 3 osobowym pojedynczy żeton z urwisem jest odkładany do pudełka. Kiedy będzie widoczny na prostokątnych płytkach, to traktowany jest jako joker – można go wykładać na każdą z postaci. Mysz zakrywa wtedy psa. Podczas liczenia punktów, te zdobyte za urwisa nie są brane pod uwagę.

Zabawa jest prosta lecz wciągająca. Sytuacja graczy nieustannie się zmienia, a walka trwa do samego końca, interakcja jest duża. Występuje losowość spowodowana wyborem płytek, ale trzeba także mądrze zakrywać portrety konkurentów. Zabawa daje frajdę. Przy komplecie uczestników gra się przyjemniej. Duża kwadratowa płytka w symboliczny sposób przypomina nam o zasadach – kolejności zakrywania poszczególnych wizerunków.

Z podpowiedzi: strefa gry stale się poszerza, warto więc mieć w centrum swoje wizerunki, gdyż nie można zakrywać dwóch portretów – wnętrze jest bezpieczne i pewnie punktuje.

Znakomity przerywnik pomiędzy dłuższymi tytułami, super pomysł na zabawę z małym dzieckiem, które szybko zrozumie reguły gry. Polecamy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy TREFL.

Film: „Niezła draka” – unboxing

Film: „Niezła draka” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!