Recenzja gry planszowej Hexx
Przed wami gra maleńka, o zasadach niczym z układanki, nie tworzymy jednak jakiegoś obrazka z pieskiem Pluto lecz łączymy sześcioboki, a ściśle ujmując – podstawy trójkątów równobocznych o tych samych kolorach, tworząc coś na wzór mozaiki.
„Hexx” to gra dla 2-5 graczy, w wieku od 7 lat, czas zabawy to 20-30 minut – w zależności od liczby osób i ustalonych rund. W opakowaniu znajdziemy 72 sześciokątne, czterokolorowe kafelki, 8 tekturowych znaczników służących do liczenia rund gry, instrukcję, woreczki strunowe na komponenty.
Tytuł gry odnosi się do sześciobocznych płytek, które często w grach planszowych budują świat przedstawiony, w którym rozpatrujemy rozmaite akcje. Osobiście nazwy hex nie lubię, gdyż moim zdaniem wszelkie obcojęzyczne zastępowanie rodzimych słów kradnie nam polskie nazwy, których przestajemy używać, a ojczysta mowa ubożeje. Przyjęło się jednak, zatem, hex – tu sześciobok, sześciokąt, płytka, kafelka, puzzel lub po prostu – fragment układanki o określonym kształcie i bokach równej długości.
Każda rozgrywka rozpoczyna się od ułożenia układu startowego składającego się z 7 hexów, na wzór litery „Y”– środkowa płytka i po dwie inne połączone ze sobą kafelki, odchodzące od centrum w trzy różne strony.
Rozdzielamy graczom puzzle, po 15 na osobę lub przy komplecie uczestników po 13 sztuk. Trzymamy je zakryte. Następnie odkrywamy pierwszy z naszego stosu i dokładamy do już wystawionych łącząc pola tej samej barwy, przy okazji otrzymując odpowiedni bonus.
Kiedy połączymy jednym bokiem – tura przechodzi na kolejną osobę. Połączenie dwoma bokami – mamy prawo dołożenia kolejnej kafli. Pasujące trzy boki – dwie płytki z naszego stosu oddajemy wybranym graczom. Cztery fragmenty o dopasowanych barwach – pozbywamy się 4 kafli oddając je konkurencji. Pięć boków – aż 6 sześcioboków znika z naszego zestawu. Jeśli uda nam się wstawić płytkę pomiędzy inne i wszystkie sześć ścianek będzie pasowało – automatycznie wygrywamy daną rundę.
Po każdej rundzie gracze otrzymują ujemne punkty za kafle, których nie udało im się wyłożyć. Gdy zakończymy wybraną liczbę rund, podliczamy grę. Sprawdzamy wszystkie ujemne noty. Osoba, która ma na koncie najmniej minusowych punktów wygrywa zabawę.
Każda runda to jakieś 5 minut, zatem gra jest naprawdę szybka. Jeśli dany hex nie pasuje, mamy możliwość sprawdzenia kolejnych. Płytki są raczej cienkie, grubości standardowej karty do gry, ale jest ich bardzo dużo i losowość ich podziału gwarantuje inną rozgrywkę za każdym razem.
Polecamy, jako przerywnik pomiędzy innymi tytułami lub jako jedną z kilku pozycji wyciąganych na stół danego dnia. „Hexx” nie męczy, nie zabiera nam wiele czasu, a zabawa mocno angażuje rozgrywających. Bardzo fajna gierka!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES
Film: „Hexx” – unboxing
Film: „Hexx” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o
Dołącz i Ty!