Recenzja gry karcianej Car Cards
Nasz Młody Giercownik, kiedy wyruszamy na wakacje, na szczęście zasypia w samochodzie i nie mamy problemu z utrzymaniem spokoju w kabinie. Są jednak dzieci, które kiedy się nudzą, to zaczynają dokazywać i kierowca nie ma wtedy łatwego życia. Pozostaje nam noce kursowanie – korki zazwyczaj mniejsze, ale łatwiej też się zgubić, a sama jazda jest jednak mocno monotonna, bo nie widać nic ciekawego za oknem. My polecamy fajny sposób na mobilne dzieci – „Car Cards”, grę stworzoną po to, żeby zająć pasażerów właśnie podczas długich podróży pociągiem, autobusem i przede wszystkim samochodem.
Gra karciana dla dzieci od 4 roku życia, dla 2-6 osób, zajmuje ok. 15 minut, ale to zależy od widoków za szybą! Tak, tutaj pejzaż za oknem jest konieczny do zabawy, zatem jest to produkt do wykorzystania właśnie za dnia.
W opakowaniu znajdziemy talię składającą się z 55 dwustronnych kart oraz instrukcję. Obrazki stylizowane są na widziane okiem obiektywu aparatu – ikony AF, ISO, stabilizacji, lampy błyskowej i baterii. W celowniku znajdziemy wszystkie obiekty, które dostrzec można podczas podróży, a zatem: samochody w odpowiednich kolorach, znaki drogowe, latarnie, przechodniów, ptaki, mosty, samoloty, pociągi, fabryki, psy i koty, rowery, koparki, autobusy, radiowozy policyjne, kościoły, słupki drogowe, rzeki, przyczepy kempingowe, stacje benzynowe, wywrotki, TIRy, cysterny, wozy strażackie, taxi, motocykle, słupy wysokiego napięcia, konie i krowy, wiatraki, karetki pogotowia, domy, drogową sygnalizację świetlną. Rysunki są proste, bardziej schematyczne, ale całkiem ładne.
Każdy z graczy otrzymuje 5 kart. Zaczynacie się rozglądać, uważnie spoglądać przez szyby. Kiedy dostrzeżecie obiekt z którejś z kart trzymanych na ręce, informujecie o tym pozostałych. Gdy skompletujecie trzy różne trafione karty, odkładacie je na bok i dobieracie na ich miejsce nowe. W momencie, kiedy skończą się karty, podliczacie punkty. Każdy sprawdza ile takich trójek dostrzegł za oknem.
Dla młodszych dzieci jest opcja, że już po pierwszym obiekcie, który wskażecie, możecie odłożyć kartę i traktować ją jako punkt.
Pamiętając o tym, że karty są dwustronne, czasem i tak mogą się trafić, waszym zdaniem „trudne karty” – takie, których ilustracji raczej nie znajdziecie podczas trasy. „Trudną kartę” można przekazać przeciwnikowi, będzie on traktował ją jako już zaliczoną, a wy możecie dobrać kolejną ze stosu. Jeśli macie ochotę, kierowca z góry może wyciągnąć z talii takie karty, których ilustracje okażą się tym razem zbędne.
Gra bardzo angażuje dzieci, które mają czym się zająć podczas drogi. Pomysł na interakcję z otoczeniem jest rewelacyjny, dzięki niemu gra staje się typowo podróżna. Dzieci uczą się rozpoznawać znaki drogowe, lepiej zapamiętują też trasę, którą pokonujecie. Trenują spostrzegawczość i koncentrację. Wyrabiają w sobie umiejętność szybkiego reagowania na zaistniałe sytuacje oraz sprawnego podejmowania decyzji.
Produkt jest niewielki, zatem nie zajmuje dużo miejsca i spokojnie zmieści się w dziecięcym plecaczku, wszędzie można go zabrać. Z uwagi na rozmiary nie jest też drogi, relacja ceny do jakości i rozrywki, jaką oferuje gra jest rewelacyjna. Bardzo polecamy.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Trefl Joker Line (Fabryka Kart Trefl-Kraków Sp. z o. o.)
Film: „Car Cards” – unboxing
Film: „Car Cards” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o
Dołącz i Ty!