Recenzja gry karcianej ZIGZAK Skoki narciarskie
W skokach narciarskich od kilku lat przeżywamy wielkie emocje. Zaczęło się od wybitnej jednostki – Adama Małysza, a potem koledzy i teraz cały zespół triumfuje, a cała Polska cieszy się, jak nigdy przedtem. Patrząc z nadzieją i ambicjami w przyszłość naszego ulubionego zimowego sportu, zapraszamy do recenzji małej gry, ale nawiązującej do tego cudownego widowiska, jakie serwują nam nasi skoczkowie. Brawa dla nich!
„Zigzak Skoki narciarskie” to gra karciana za kilkanaście złotych, warto wydać te grosze, żeby cieszyć się z udanych występów nie tylko przy grzańcu, ale także wesołej rozgrywce. Produkt dla dzieci od 7 lat, 3-6 uczestników, zabawa trwa do 15 minut, a na ogół krócej.
W opakowaniu znajdziemy 55 kart, 78 żetonów oraz instrukcję. Karty dzielą się na „HOP!” będące naszym wyskokiem, „BĘC!” czyli bezpiecznym lądowaniem oraz „ZIGZAK” – tym wszystkim, co pośrodku, czytajcie: szybowanie, akrobacje i podziwianie widoczków. Jest także kilka z punktacją, żeby była na oku. Znaczniki punktacji to charakterystyczne dla tego wydawnictwa okrągłe szkiełka, my bardzo je lubimy. Instrukcja to w zasadzie jedna kartka i więcej nam nie potrzeba.
Rozkładamy na stole karty lotu, zawsze cztery razy tyle, ilu graczy, mają być widoczne. Każdy z nas otrzymuje kartę startu i mety, te są początkowo zakryte. Jednocześnie odkrywamy swoje karty i kompletujemy cały skok.
Punkty otrzymujemy za długość skoku, czyli ilość kart pomiędzy naszymi bazowymi. Kolor kart – za każdą, która zgadza się z barwami kart brzegowych. Za czas – im szybciej skończymy, tym wyższe noty, maruderzy nie są doceniani w tej grze. Noty odejmujemy za każdą przerwaną linię, czyli zachwianą ciągłość lotu. Wykonujemy oczywiście dwie serie.
Jeśli chcemy zaliczyć skok, musimy zawołać „BĘC!”. Karty dobieramy pojedynczo, tylko jedną dłonią, możemy je obracać o 180 st. Nie wolno podbierać ich innym graczom.
Jak widać, gra jest banalna. Należy do tych raczej zręcznościowych niż umysłowych, gdzie ważne jest bystre oko i szybka manipulacja dłonią. Karty łączymy w formie układanki. Wybrane barwy nawiązują do flagi, a elementy stroju i wygląd postaci oraz jej zachowanie do narodowości i kultury regionu. Przykładowo Skandynawowie to typowi Wikingowie, Polak to Góral, a Azjata to Samuraj, jak Niemiec to z kufelkiem i jodłuje! Miecza i opaski, topora i rogatego hełmu, ciupagi i kapelusza, a nawet kufla z bezalkoholowym i aparatu fotograficznego zabraknąć tu nie mogło, bo dobre zdjęcia to podstawa.
Pocieszna mini-gra, kiedy jesteśmy uradowani z sukcesów ukochanej drużyny i pragniemy się spotkać i bawić w dobrym towarzystwie. Dynamiczna, łatwa i zabawna pozycja – taka na przerwę pomiędzy seriami skoków kiedy wiatr dokucza i czekanie odrobinę się przedłuża. Miła.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Trefl Joker Line (Fabryka Kart Trefl-Kraków Sp. z o. o.)
Film: „Zigzak Skoki narciarskie” – unboxing
Film: „Zigzak Skoki narciarskie” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o
Dołącz i Ty!