Recenzja gry karcianej Emojito
Gra twarzą to ogromne wyzwanie dla aktora. Naszym zdaniem mistrzem mimiki w komedii był Louis de Funes, a z żyjących osób Rowan Atkinson. Teraz wszyscy mamy szansę spróbować swoich sił, a przy okazji trenować będziemy mięśnie mimiczne – taki lifting bez skalpela ponoć odmładza…
„Emojito” to świetna gra imprezowa dla 2-7 osób w wieku od 7 lat. Naszym zdaniem ograniczenie warto obniżyć, bo dzieci stroją lepsze miny od dorosłych. Na zawartość produktu składają się: 100 kart, 7 pionków i tarcz odgadywania, plansza.
W trakcie zabawy w ciągłym ruchu będą usta, policzki, czy broda. Będziemy także wzdychali, szeroko otwierali oczy lub mrużyli powieki, czasem pociągali nosem. Może ktoś zapłacze ukazując smutek czy zmęczenie lub śmiejąc się z lichej gry aktorskiej konkurenta. Na imprezie na pewno będzie bardzo wesoło!
Pozycja bazuje na kartach, które genialnie obrazują emocje. Są świetnie ilustrowane, wykonane w jasnej kolorystyce, czasem nawiązują do animacji filmowych, ale nie są infantylne, raczej pogodne i sympatyczne. Idealnie odwzorowano na nich uczucia postaci, w szczególności miny. Emocje są jednoznaczne, wynikają z wyrazu twarzy postaci, ale także z uchwyconej na obrazku sytuacji. Poza kartami warto zwrócić uwagę na pomysłowo wykonane tarcze do głosowania na określone karty – dwa złączone ze sobą ruchome dyski dobrze wyglądają i sprawdzają się w swojej roli.
Celem gry jest zdobycie 5 kart, każą z nich otrzymujemy kiedy nasz pionek wykonuje pełen spacer po planszy i przechodzi przez linię mety.
W swojej turze gracz losuje jedną kartę ze stosu i w zależności od postoju na planszy przedstawia ją za pomocą mimiki twarzy, dźwięków (nie odgłosów danego zwierzęcia) albo obu form komunikacji razem. Następnie ciągniemy kolejne 6 kart, tasujemy je i rozkładamy przy planszy. Gracze głosują na swojego faworyta. Jeśli trafią, każdy z nich otrzymuje 3 punkty. My otrzymujemy 2 punkty za każdego z graczy, którzy wybrali właściwie, ale do sumy 6 punktów. Przesuwamy pionki. Każdy z uczestników zabawy otrzymuje kartę, jako swoją zdobyć kiedy jego pionek przekroczy linię mety. Karty te możemy wykorzystać do wyzwania lidera wykładając jedną z nich, wtedy gracz będzie zmuszony cofnąć swój pionek o trzy pola jeśli udzieli w danej kolejce błędnej odpowiedzi, a jeśli przy okazji przekroczy linię mety to odda wygraną wcześniej kartę.
Możemy rozgrywać dwa dodatkowe warianty zabawy. Gra kooperacyjna polega na walce drużyny z wirtualnym przeciwnikiem. Za każdą poprawną odpowiedź przesuwamy swój pionek o jedno miejsce do przodu, a za błędną pionek wirtualnego gracza.
Sekretna wiadomość to kolejna opcja rozgrywki. Jest to modyfikacja tradycyjnej zabawy podwórkowej głuchy telefon. Wszystkie pola traktowane będą jako ekspresja twarzy. Będziemy kolejno pokazywali używając mimiki daną ilustrację osobie po naszej lewej stronie. W trakcie naszej gry aktorskiej pozostali zamykają oczy, potem przekazują dalej wiadomość. Jeśli ostatni w kolejce zgadnie poprawnie, otrzymujemy punkt, w przeciwnym razie bierze go wirtualny konkurent.
Gra jest wspaniała! Jedyne, co byśmy w niej zmienili, to odrobinę powiększyli planszę, bo dla kompletu pionków może być trochę ciasno. Dawno nie bawiliśmy się tak dobrze. Naszym zdaniem to godny konkurent dla Dixit czy obrazkowych Tajniaków. Te karty nie mają tylu zdobień, ale lepiej pokazują uczucia. Za to granie wyrazem twarzy jest śmieszniejsze i bardziej twórcze, a ilustracje szybciej spodobają się dzieciom. Jest to zarazem innowacyjna gra wyrosła z klasycznych pozycji typu kalambury, ale wnosząca do zabawy szereg nowoczesnych rozwiązań. Produkt, który w naszej kolekcji zostaje i będzie wyciągany podczas spotkań z rodziną i znajomymi. Rewelacja!
Życzymy wszystkim Wesołych Świąt, miłej zabawy i błogiego odpoczynku oraz głębokiej wiary!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy TACTIC Games
Film: Emojito – unboxing
Film: Emojito – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o
Dołącz i Ty!