Recenzja gry karcianej Remember & forget

„Remember & forget” to gra karciana pomagająca w nauce angielskich czasowników przeznaczona dla odbiorców w wieku od 9 lat. Wchodzi w skład serii „Kieszonkowiec”, która cieszy się dużą popularnością, a tytuły stoją na wysokim poziomie rozrywkowym i merytorycznym.

Po otwarciu pudełka widzimy talię kart w klasycznym formacie. Zamiast standardowych symboli otrzymujemy jednak pary czasowników o przeciwnych znaczeniach, dokładnie tak, jak w tytule gry. Naszą uwagę zwracają grafiki, które kojarzą się nam ze sztuką malowania plakatów. Artystyczne wykonanie cieszy oczy, a wizualizacja idealnie pasuje do prezentowanego hasła. Każda para kart znakomicie się uzupełnia, napis w kolorze pomarańczowym i niebieskim oraz przeciwne znaczenie obrazka, przykładowo dla „rodzenia się” i „umierania” to spokojnie śpiący noworodek oraz jego przeciwieństwo – czaszka i skrzyżowane kości, jak na pirackiej banderze. Jedna z kart pozostanie bez pary, w tej talii to „to call” z rysunkiem tradycyjnego telefonu ze słuchawką.

Obrazki są humorystyczne, przykładowo pracujący na laptopie kot i jego leniwy odpowiednik odpoczywający w spa. Niektóre są fantastyczne, spójrzcie chociażby na człowieka-konia, a jeszcze inne nawiązują do starych zdjęć i dawnych czasów, czego najlepszym odpowiednikiem jest historyczny autobus szkolny rodem z USA.

W trakcie zabawy automatycznie będziemy uczyli się najważniejszych czasowników, ponieważ łączyć będziemy ze sobą ich pary o przeciwnym znaczeniu.

Wydawca proponuje nam cztery gry. Pierwsza z nich to gra pamięciowa – memory raczej nikomu przedstawiać nie trzeba.

Druga gra to „Karuzela”. Kiedyś już ją opisywaliśmy, tutaj pod nazwą angielską „Merry-Go-Round”. Każdy z graczy ma karty na ręce i ich nie pokazuje. Wszyscy wybieramy jedną z nich, która nam nie pasuje i podajemy do sąsiada. Kiedy pojawi się para, wykładamy ją na stoł. Wygrywa osoba, która skompletuje dwie pary.

Kolejna gra to „Klapek”, czyli „Flip-Flop”. Gracze jednocześnie wykładają po jednej karcie i pierwsza osoba, która zauważy parę, bierze ją i otrzymuje punkty. Wygrywa gracz, który uzbierał najwięcej dwójek.

„Doger” to angielski „Szachraj” lub ewentualnie „Piotruś”. Z kart, które trzymamy na ręce wykładamy nasze pary. Osoba posiadająca najmniej kart ciągnie jedną z nich od sąsiada. Na sam koniec pozostanie gracz z telefonem, który nie posiada karty do pary. Wygrywa osoba, która pierwsza pozbędzie się wszystkich kart.

Podoba nam się, że poza zwykłymi, najczęściej używanymi czasownikami znalazły się tutaj czasowniki frazowe, czyli złożone. Marzy nam się talia kart składająca się tylko z takich wyrazowych połączeń, ponieważ zawsze mieliśmy trudności z ich zapamiętywaniem. Ilustracje wywołują emocje i mamy poczucie, że obcujemy z produktem wykonanym przez artystę plastyka. Prezentowane obrazy harmonijnie uzupełniają tekstowe pojęcia. Gry znamy już z wcześniejszych „Kieszonkowców”, ale do nauki słówek nadają się rewelacyjnie. Produkt jest bardzo fajny.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EDGARD i KapitanNauka.pl

Film: Remember & forget – unboxing

Film: Remember & forget – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!