Recenzja gry planszowej Zaczarowany świat Trolli

Obecnie dzieci mówią tylko o Smerfach, które pojawiają się również, jako rozmaite miniaturki do kolekcjonowania, w zeszłym roku triumfy święciły jednak Trolle! Animacja nominowana była do bardzo wielu nagród, a podobała się także ze względu na fantastyczną ścieżkę dźwiękową. Nie dziwi zatem pojawienie się gry planszowej opartej na tym fantastycznym uniwersum.
„Zaczarowany świat Trolli” z pewnością zwróci uwagę najmłodszych, ponieważ na opakowaniu widzimy parę oryginalnych postaci z bajki. Gra przeznaczona jest dla 2-4 graczy w wieku od 5 lat, a czas rozgrywki zajmuje ok. 30 minut.
W opakowaniu znajdziemy pięć kwadratowych planszy, dwie talie kart przedmiotów i magicznych postaci o dobrej lub złej mocy przeliczanej na punkty, cztery pionki z obrysem Trolli o różnych barwach wraz z podstawkami, żeton start-meta oraz kostkę. Instrukcja jest krótka, ale raczej zrozumiała.
Wizualnie plansze nawiązują do świata Trolli – podobne barwy i kreska grafika ukazujące zwierzęta zaczarowanej krainy, którym w realu najbliżej chyba do myszek i kotów oraz pająków. Pastelowe kolory, wiele różu, czerwieni, zieleni i niebieskiego – tak, jak lubią dzieci. Możemy je łączyć ze sobą różnymi stronami, a podczas drugiego etapu gry zmieniać ich pozycje względem siebie.
Kart nie ma zbyt wiele, ale wyglądają bardzo ładnie i są silną stroną produktu. Dziecko szybko rozpozna motywy nawiązujące do znanej animacji o filmowych Trollach. Są to szalenie sympatyczne obrazki postaci, zwierząt oraz przedmiotów, nawet te niedobre nie straszą, a ciekawią!
Celem gry jest uzbieranie największej ilości punktów mocy, a następnie powrót na metę, która pojawia się, gdy któryś z graczy wkroczy do ostatniej, piątej krainy.
Kolejność tury graczy określają rzuty kostką. Dziecko z największą liczbą oczek na ściance zostaje pierwszym graczem, a z najmniejszą otrzymuje możliwość ustawienia żetonu startowego – na planszy z numerem 1, natomiast w dowolnym miejscu, które nie zakłóci toru ruchu.
Na planszy znajdują się pola specjalne: żółte dla talii pozytywnej mocy, a fioletowe dla negatywnej – za każdym razem pobieramy pojedynczą kartę. Pola czerwone ze strzałkami uruchamiają się kiedy któryś z graczy dotrze na piątą planszę, wtedy pozwalają one na obrót planszy lub zmianę jej położenia w celu utrudnienia ruchu konkurentom i powrotu na metę. Żeton startu- mety obracamy na drugą stronę i ustawiamy na dowolnej planszy 1-4. Ostatnie interesujące nas pole jest niebieskie i oznaczone żółtą gwiazdą – umożliwia pobranie karty smoka – ta anuluje wszelkie negatywizmy i przykrości, które spotkały naszego Trolla.
Karty dobrej mocy to przedmioty warte każda po jednym punkcie. Zwierzęta warte dwa dodatnie punkty i pozwalające przenieść się o jedno żółte pole. Postaci warte pięć punktów i pozwalające teleportować się o dwa żółte pola.
Karty złej mocy to przedmioty warte jeden ujemny punkt i cofające naszego Trolla o jedno fioletowe pole. Zwierzęta odejmujące dwa punkty i cofające nas o dwa fioletowe pola. Postaci, które zabierają nam pięć punktów i zawracają o trzy fioletowe pola. Karty mogą się wzajemnie zwalczać lub równoważyć się siłą.
„Zaczarowany świat Trolli” raczej nie spodoba się zaawansowanym dorosłym graczom, ponieważ nie ma tutaj zbyt wielu poważnych decyzji do podjęcia, natomiast nie dla nich jest skierowany. Dziecko zachwyci się znajomą tematyką i kolorami oraz ilustracjami z kart. Ciekawym pomysłem, który warto docenić jest przestawianie planszy oraz ruchomy, za każdym razem dowolnie rozkładany żeton startu i mety.
Sympatyczna pozycja dla miłośników bardzo pozytywnej bajki.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy JAWA.
Film: Zaczarowany świat Trolli – unboxing
Film: Zaczarowany świat Trolli – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o
Dołącz i Ty!