Recenzja gry planszowej Konik morski

„Konik morski” to gra planszowa opowiadająca o wyścigu po czarną perłę. Gra jest bajecznie kolorowa i ma śliczne ilustracje, co nas zachęca do otwarcia opakowania. Zapraszamy do recenzji.

Seria gier rodzinnych „family game”, tym razem z produktem dla miłośników wszystkich morskich stworzeń i kolorowej, koralowej rafy. Produkt dla 2-4 dzieci w wieku od 5 lat, rozgrywka zajmuje ok. 40 minut.

Wewnątrz opakowania znajdziemy 4 części planszy głównej, żetony, paski i plansze osobiste do punktowania, kostkę i pionki z podstawkami, instrukcję w formie broszury. Komponenty wyglądają ślicznie, plansze graczy są świetnym pomysłem. Należy uważać przy wyciąganiu żetonów, ponieważ tektura jest cienka, a krążki twardo siedzą. Wydawca w woreczku strunowym dostarcza dwustronne paski z punktami, do zamiany z tymi zadrukowanymi tylko z jednej strony, spoko.

Wcielamy się w rolę konika morskiego, który rywalizuje w biegu o czarną perłę – nam kojarzy się ona ze statkiem z „Piratów z Karaibów”, co jest całkiem miłe. Nie wystarczy jednak dotrzeć do celu, po drodze musimy uzbierać całe mnóstwo punktów oraz muszelek, które stają się ich mnożnikiem i mogą poprawić nasze końcowe wyniki.

Dzielona na ćwiartki plansza przedstawia wielką ośmiornicę. Poszczególne fragmenty ustawiać możemy dowolnie, ale jeśli chcemy oglądać ładny obrazek, układ jest jeden. Pionki to duże, kwadratowe żetony ukazujące tytułowe koniki morskie. Poruszamy się w dowolnym kierunku po bąbelkach powietrza, każda część planszy ma swój własny start oraz wyjście. Na polach specjalnych mamy szansę przeskoczenia do dalszych etapów gry, ale ponosimy również ryzyko powrotu na początek. Są tutaj pola z plusem, na których ustawiamy żetony, w tym rekina (na spodzie stosu w ostatniej planszy), po którego wylosowaniu zawodnik odpada z wyścigu. Jest klepsydra, która oznacza przeczekanie kolejki, są i pola ze strzałkami, które wyznaczają kierunek ruchu w kolejnej turze. Pola z dodatnimi oraz ujemnymi numerami to punkty, które tracimy lub zyskujemy po przekroczeniu wybranych pozycji na torze – zaznaczamy je paskami na swoich planszach osobistych.

W momencie przejścia na kolejną ćwiartkę otrzymujemy pojedynczą muszelkę oraz tlen, który pozwala nam się poruszać. Żeton przekreślonych bąbelków powietrza nakazuje nam oddanie właściwego żetonu, jeśli go nie mamy – wracamy na start pierwszej planszy. Glony spowalniają nasz ruch, cofają o trzy oczka. Muszelki pomnażają wyniki, a przekreślone nakazują oddanie posiadanego żetonu. Krążek „ryby nadymki” blokuje możliwość ciągnięcia żetonu ze stosu, a z rybką w słoiku otwiera do niego dostęp – zużyty żeton kładziemy na spodzie odblokowanego stosu, a blokujący bierzemy do późniejszego wykorzystania.

Gra jest śliczna i z wyglądu bardzo nam się podoba. Powiększanie planszy graczy z punktami jest przyjaznym rozwiązaniem i sprawia większą radość niż kolekcjonowanie żetonów z numerkami. Sam pomysł notowania wyników tematycznie bardziej jednak pasował do tłustych i chudych krów z „Krówko Nosza”. Mechanika jest prosta, ale dzieciom to odpowiada, a nasze pociechy przy okazji podejmują wybory, w którą stronę podążać i trenują liczenie oczek z kostki i pól na planszy. Najsłabszym punktem gry jest grubość żetonów, które przy nieuważnym wyciąganiu mogą nam się poniszczyć.

„Konik morski” to atrakcyjny wybór dla przedszkolaków, które nie lubią lub ewentualnie nie potrafią jeszcze podejmować bardziej złożonych decyzji, a kierują się przede wszystkim wizualną stroną gry. Pogodna tematyka i pozytywny świat gry sprawiają, że zabawa sprawia wiele radości i czas szybko ucieka.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy JAWA.

Film: Konik morski – unboxing

Film: Konik morski – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!