Recenzja gry logicznej Cukierki

Bardzo lubimy gry logiczne, ponieważ naszym zdaniem rozwijają nas intelektualnie, jak żadne inne. Kiedy pojawia się na rynku jakaś nowa pozycja przypominająca łamigłówki dla kilku graczy, to staramy się ją sprawdzić osobiście.
„Cukierki” do pozycją dla 2-5 graczy, w wieku od 5 lat, czas zabawy to ok. 20 minut. Gra bazuje na odpowiednim łączeniu kafli, zatem w opakowaniu znajdziemy kwadratowe płytki, żetony cukierków oraz krążki wyznaczające naszą przewagę w opcji gry zaawansowanej. Instrukcja jest prosta i logicznie napisana.
Celem gry jest takie dopasowanie płytek, żeby wyciągnąć ich jak najwięcej z wyłożonego zestawu, żeton specjalny cukrowego lizaka jest warty podwójną ilość punktów. W opcji dla zaawansowanych graczy dodatkowo tworzymy własną mozaikę z pozyskanych płytek i zdobywamy żetony przewagi, kiedy posiadamy więcej określonych rodzajów cukierków od naszych przeciwników, w ten sposób zdobywamy noty.
Komponenty są dobrej jakości – grube, twarde kafle pomalowane na delikatne pastelowe kolory, żetony cukierków zawiniętych w charakterystyczny dla nich sposób, kolorowe krążki przewagi nad konkurentami. Wszystkie one są ładne i dopasowane do rączki młodszego dziecka. Z uwagi na rozmiary, generalnie mamy jednak wrażenie, że kafli jest niezbyt dużo.
Przed rozpoczęciem zabawy należy ułożyć schemat zaprezentowany w instrukcji oraz rozdać uczestnikom po 3 płytki.
W swojej turze musimy dopasować kaflę do tych leżących w puli gry – tak, aby przynajmniej jedna ścianka tworzyła cały cukierek, pozostałe mogą nie pasować. Fragment, który wyłożyliśmy pozostaje w układzie, a puzzle, których części uzupełniały całe cukierki bierzemy, jako nasze zdobyczne punkty. Lizak laseczka jest asymetryczny, zatem trudniejszy do skompletowania, warty jest dwa punkty – otrzymujemy za niego dodatkowo cukierka. Ciasteczko to drugi ruch w turze. Na koniec uzupełniamy rękę do 3 kafli.
W wariancie zaawansowanym zdobyte płytki traktujemy, jako fragmenty układanki, w której wszystkie ścianki puzzli muszą być odpowiednio dopasowane. Punkty otrzymujemy dopiero za złożone teraz cukierki, w tym podwójne za pałeczkę. Sprawdzając na bieżąco, kto ma przewagę w każdym rodzaju słodkości wymieniamy się żetonami przewagi, które na koniec gry będą warte po 2 punkty. W wariancie zaawansowanym przy złożeniu pałeczki lub ciasteczka, pozostają one w całości w puli gry, ale bonusy są uruchamiane.
Interesujące w tej grze jest to, że nie tylko układamy płytki dodając kolejne, ale przede wszystkim pozyskujemy je z rozłożonego już układu. Kiedy rodzic zademonstruje reguły gry, dziecko szybko je podłapuje. Pomysł z dopasowaniem już tylko jednego boku sprawia, że młodsze dzieci chętniej zasiadają do zabawy, ponieważ kontrolować muszą jedynie pojedyncze krawędzie – oczywiście i one rozgrywają się z biegiem czasu i potem pozyskują więcej kafli.
Słodka tematyka odpowiada Młodemu Giercownikowi – córka zawsze powtarza, że „dzieci takie już są, że lubią cukierki” i nigdy nie ma ich wystarczająco dużo. Gra się na tyle przyjemnie, że rodzic chętnie dołącza się do zabawy i nie odczuwa straty czasu. Dobra gra, która wciąga wszystkich domowników.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA.
Film: Cukierki – unboxing
Film: Cukierki – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o
Dołącz i Ty!