Recenzja gry edukacyjnej Squla Quiz Klasa 2-3
Niedawno mieliście okazję przeczytać na blogu o quizie odnoszącym się do zagadnień prezentowanych na portalu squla.pl Wtedy była to tematyka z zakresu klasy 1 szkoły podstawowej, teraz zobaczymy, co zaproponowano dla kolejnych dwóch roczników.
„Squla Quiz Klasa 2-3” to karciana gra edukacyjna dla 2-6 dzieci w wieku 7-9 lat. Szacowany czas, jaki należy przeznaczyć na zabawę to ok. 15 minut.
W opakowaniu znajdziemy twarde żetony i dwie standardowe talie. Na każdej karcie znajduje się pytanie i cztery warianty odpowiedzi. Zadania są numerowane, a na dwóch osobnych kartach zebrano wszystkie 108 rozwiązań. Otrzymujemy również kod do aktywacji konta na squla.pl na okres 30 dni.
W bazie wiedzy zebrano mnóstwo ćwiczeń odnoszących się do edukacji: przyrodniczej, polonistycznej, matematycznej, wychowania fizycznego. Dzieci dowiedzą się wielu arcyciekawych informacji przekazanych w atrakcyjnej formie gry quizowej.
Z pytań oznaczonych flagą i czerwonym paskiem, nauczą się rozpoznawać ważne daty odnoszące się do historii Polski i świata. Poznają słynne postaci. Nazwą odzienie i ekwipunek rycerza. Odwiedzą muzea z ich cennymi zbiorami. Ustalą kolejność dni tygodnia. Zasięgną języka odnośnie recyklingu. Będą kończyły znane przysłowia, odmieniły przez czasy i liczby oraz uzupełniały wyrazy odpowiednimi literami. Opanują przykładowe zdrobnienia, pojęcie rodziny wyrazów czy akcentu i synonimu oraz pisownię wyrazów z „nie”. Z pewnością przyda się umiejętność ustalenia pokrewieństwa w rodzinie.
Zielone paski z planetką to inny rodzaj tematyki. Dzieci znajdą wybrane województwa na mapie, ale też nazwą wielkie jeziora oraz rzeźbę terenu ukazaną na obrazkach. Podzielą źródła pozyskiwania energii. Rozpoznają zjawiska i pojęcia geograficzne, rodzaje drzew, zwierząt. Nie zapomniano również o praktycznej edukacji związanej ze zdrowym odżywianiem.
Zagadnienia ścisłe oznaczono linijką i ekierką. Mamy tutaj waluty i uiszczanie opłat. Podstawy geometrii. Rozpoznawanie ilości, długości, miar wagi, naukę o czasie. Typowe działania matematyczne, jak: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie.
Każdy z graczy otrzymuje pojedynczy żeton o wartości „1”. Wygrywa osoba, która po 12 pytaniach uzbiera najwięcej punktów. Jeśli poprawnie odpowiemy na wylosowane pytanie i dokonamy tego szybciej niż pozostali gracze, to pozyskamy żeton. Jeśli podane rozwiązanie będzie błędne, oddamy posiadany żeton kolejnej osobie w kolejce. W grze występują żetony o wartości punktowej „1” i „2” oraz specjalne – „Psotnik”, czyli duszek pozwalający nam wyznaczyć kolejnego odpowiadającego oraz „Szczęściarz”, czyli koniczyna dająca nam prawo do podebrania cudzego żetonu. Pulę odczytywanych kart oraz czas odpowiedzi można dostosować do własnych potrzeb i umiejętności.
Druga część serii to zupełnie nowe wyzwania dla dziecka i niezwykłe talenty do odkrycia. Kolejna, duża dawka wiedzy ogólnej do opanowania i oczywiście wykorzystania w praktyce. Jakość produktu zadowala. Mechanika nie jest może niczym odkrywczym, ale się sprawdza. Kiedy bawimy się z dzieckiem – czujemy, że gra ta pomaga w rozwoju i sprzyja pozyskiwaniu informacji. Dobry produkt.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA.
Film: Squla Quiz Klasa 2-3 – unboxing
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o
Dołącz i Ty!