Recenzja gry karcianej Wojowoce

Dzisiaj lekka, łatwa i przyjemna gierka, która idealnie nada się na szybkie rozegranie z dzieckiem, jako wstęp do czegoś większego lub kiedy czujemy się nie na siłach, a wypada zająć czymś naszych ukochanych domowników.
„Wojowoce” to gra karciana dla 2-6 osób w wieku od 8 lat, rozgrywka zajmuje ok. 30 minut. Będziemy tworzyć zestawy kart w identycznych kolorach, te wyłożone nazywane są tutaj koktajlami graczy. Owoce będą miały swoją wartość punktową, a także akcję, którą uruchamiamy wykładając daną kartę.
Celem gry jest zebranie największej liczby punktów z naszego koktajlu oraz kart bonusów punktowych trzymanych na ręce. Każda niewyłożona karta jest warta dodatkowo jeden punkt. Ujemne karty w koktajlu to strata dla właściciela.
Przed rozpoczęciem gry wybieramy ilość kolorów biorących udział w grze. Dla rozgrywki 2-4 osób jest to pula kart o jedną talię więcej niż uczestników. Dla 5-6 osób jest to komplet kart. Następnie tasujemy owocowych wojowników i tworzymy stos dobierania zwany koszykiem. Odliczamy z wierzchu odpowiednią ilość kart – dwa razy liczba graczy, na spodzie umieszczamy kartę słoneczka (upał) i wylosowane właśnie karty. Gracz, który trafi na słoneczko informuje wszystkich, że następna kolejka będzie ostatnią w grze. Otrzymujemy po 5 kart na rękę i rozpoczynamy walkę o najsmaczniejszy koktajl.
W swojej turze wykładamy kartę z ręki budując kolumnę koktajlu w danym kolorze, a następnie (jeśli można) uruchamiamy odpowiednią akcję. Na koniec tury dobieramy kartę z koszyka. Karty z mieczem to atak na rękę lub koktajl przeciwnika, z piorunem to moc – wpływają na gracza zagrywającego, z symbolem nieskończoności to efekt – trwałe działanie na wyłożone karty, dopóki karta znajduje się w koktajlu. Powyższe karty wykładamy w swojej turze.
Kartę z symbolem zakręconej strzałki nazywamy reakcją, możemy ją wyłożyć w swojej turze bez wywoływania jej akcji lub w turze przeciwnika, który nas zaatakował wywołując reakcję.
Zabawa polega na mądrym doborze kart i wykładaniu ich do własnego koktajlu. Przekładaniu kart w zestawach graczy, podbieraniu kart z ręki konkurenta lub odrzucanych na paterę. Zdobywamy karty bonusowe kiedy mamy najwięcej wyłożonych kart danego koloru i przynajmniej dwie leżą już w naszej kolumnie koktajlu. Jeśli mamy na ręce mniej niż dwie karty, musimy je uzupełnić do pary.
Warto zwrócić uwagę, że nazwy karty i instrukcja są pisane na śmieszno. Ilustracje są ładne i wesołe, na pewno spodobają się młodszym graczom. Opisy akcji są logiczne i nieskomplikowane, a karta pomocy ułatwia planowanie i szybką orientację w posiadanych kartach.
Rozgrywka przypomina pasjans połączony z wojną na rozmaite talenty naszych wojowników. Gra jest dynamiczna i radosna. Stałe mieszanie w kartach, a nawet możliwość zamiany ich kompletu na ręce z innym graczem sprawia, że wszystko zdarzyć się może i jest ciekawie.
Pomaga zaprzyjaźnić się z owocami, które teraz są nie tylko słodkie, ale i waleczne. Nadaje się do zabawy na imprezie, ponieważ może uczestniczyć więcej osób i nie natłumaczymy się za wiele. Polecamy, całkiem niezła gra!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES
Film: Wojowoce – unboxing
Film: Wojowoce – przebieg zabawy
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o
Dołącz i Ty!