Recenzja gry edukacyjnej 1000 Pytań Mówiące pióro

„Mówiących piór”, czyli quizów z naciskaniem długopisu przy wybranych elementach na planszy jest na rynku dość sporo, wato wybrać jeden duży produkt, ponieważ z biegiem czasu dziecko uczy się odpowiedzi na pamięć. Wydaje nam się, że baza tysiąca pytań powinna wystarczyć na dobry początek.

„1000 Pytań Mówiące pióro” od wydawnictwa Clementoni to produkt dla dzieci w wieku 3-6 lat. Zestaw składa się z elektronicznego mówiącego pióra, 32 kart z 64 zadaniami, gry planszowej, plastikowej strzałki, 4 pionków, instrukcji.

Zadaniem gracza jest wybranie odpowiedniego elementu będącego odpowiedzią na pytanie i przyciśnięcie wkładem pisaka najbliższego kółeczka. Polecenia zabrano w instrukcji, jest tam również klasyfikacja tematyczna. Na karcie z zadaniami znajdują się polecenia ukazana w formie symbolicznej. Zabawa podzielona jest na trzy poziomy trudności oznaczone skalą barw na wykresie: pasek żółty, czerwony oraz najtrudniejszy – niebieski.

Pióro jest mocne i wygląda bardzo ładnie, często jest to marchewka, tym razem jednak banan w czapeczce. Po rozpakowaniu usłyszycie język włoski, ponieważ z tego kraju pochodzi produkt, wystarczy nacisnąć końcówką ołówka przycisk z tyłu i zmienić na polski. Właściwa odpowiedź sygnalizowana będzie komunikatem słownym oraz świecącą czapką. W środku mieszczą się trzy baterie LR41.

Zajęcia dzielą się na rozpoznawanie barw i tworzenie kolorów pochodnych, rozpoznawanie kształtów, obserwowanie i kojarzenie – odnajdywanie brakującej połowy i szukanie puzzli, wykreślanie niepasujących do zbioru elementów i labirynty, katalogowanie i rozpoznawanie obcych elementów, wymiary i wagi, orientację w przestrzeni – prawo/lewo, nad/pod, blisko/daleko, liczby, ilości i pierwsze działania – wielkości zbiorów, kojarzenie ilości z liczbami, uzupełnianie sekwencji brakującą liczbą, rozwiązywanie prostych działań arytmetycznych, litery i słowa – wskazywanie tych rozpoczynających się od danego znaku, brakującej litery, poprawnych słów, rodzajów.

Bardzo fajnym rozwiązaniem jest połączenie quizu z grą planszową. Ruchoma strzałka wskazuje nam ilość pól ruchu, a odpowiednie pola na polecenia – wyzwania związane z quizem oraz przesunięcia przód/tył lub utratę kolejki. Wyzwanie polega na równoczesnym rozwiązywaniu zadań o tym samym stopniu trudności, jeśli pokonamy konkurenta to przesuwamy pionek, w przeciwnym razie tracimy turę. Są także pola ze strzałką kierujące nas na objazd.

Gra bardzo nam się podoba ze względu na ogrom zadań oraz wbudowaną w wypełnienie opakowania planszę, gdyż rywalizacja między dziećmi i wyścig na torze zawsze wzbudza więcej emocji niż same tylko ćwiczenia. Cieszy nas także, że jest to zabawka, która posłuży dziecku przez okres 3 lat – od prostych poleceń po rozpoznawanie liter i słów z języka polskiego czy rachowanie z matematyki.

Zabawka jest ładnie wykonana, dziecko szybko uczy się użycia pisaka, a tematyka ukazana jest w bajkowej scenerii, którą lubią najmłodsi. Z własnego doświadczenia wiemy, że w trakcie pracy dziecka kontrolować trzeba tylko dwie sprawy – przyciskanie kartek pisakiem na twardej powierzchni, żeby nie przedziurawić kartki zadania oraz siłę nacisku wkładu, gdyż maluszki nie mają jeszcze wyczucia i potrafią walić w kropki z całej siły, jak młotkiem.

U nas 4-latka leci jak burza przez pierwszy poziom, mozolnie brnie przez średnio zaawansowany, ostatni próbuje tylko z pomocą.

Polecamy! Fajna gra edukacyjna i zabawka kreatywna w jednym, zajmie dziecko na długi czas. Nauka przez zabawę zawsze się sprawdza!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy CLEMENTONI.

Film: 1000 Pytań Mówiące pióro – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!