Recenzja zabawki kreatywnej Cyber Robot Clementoni
Wreszcie jest! Trzeci robot w naszej kolekcji. Czujemy się, jak na warsztatach mechatroniki. Zabawa z takimi maszynami to udany start w nowoczesność, programowanie ma wielką przyszłość, warto zatem angażować dzieciaki. Omawiany dzisiaj zestaw charakteryzuje się silnym wsparciem aplikacji mobilnych i sterownikiem z Bluetooth.
„Cyber Robot” to zabawka kreatywna dla dzieci w wieku od 8 lat. Możemy poruszać robotem manualnie lub za pomocą tabletu czy komórki z systemem Android lub Apple.
Nowością, której nie było wcześniej, poza bardziej rozbudowaną płytką elektroniczną jest również głośnik, zatem pojawiają się elekty dźwiękowe.
Budowę robota zaczynamy od montażu głowy, którą tworzą górna i dolna pokrywa, zamontowana z przodu za niebieską szybką, świecąca na czerwono dioda LED oraz ramiona z chwytakami na rozmaite pisaki. Głowa obraca się na krótkiej szyjce na boki. Pojemnik na baterie oraz układ scalony częściowo schowane są w głównym korpusie robota, dzięki czemu mamy wrażenie, że są bardziej chronione przed uszkodzeniami niż w innych modelach. Każde koło napędzane jest przez własny silnik, są i antypoślizgowe gumy. Na „ogonie” montujemy mały kołowrotek, żeby nie szurać tylną częścią robota. Miłym ozdobnikiem są naklejki.
Składanie zajmuje tylko kilka minut, my jednak musieliśmy prosić wydawcę o dosłanie zamiennika dla zdublowanej części, ale serwis był bardzo pomocny, zadziałał błyskawicznie i byliśmy pod dużym wrażeniem, jak sprawnie rozwiązano problem.
Sterownik posiada nowe przyciski, których brakowało w modelach prezentowanych wcześniej na blogu, a zatem: przełącznik trybów manualnego oraz Bluetooth, a także sygnału. Resztę już znaliśmy, gdyż powtarzała się w poprzednich robotach: guziki do startu i zakończenia programowania, wyboru kierunku poruszania się i rozruchu.
Budowa robota i poruszanie nim to oczywiście przednia rozrywka, ale w „naukowej zabawie” nie tylko o to chodzi, bo „TechnoLogic” to wstęp do programowania i nauk ścisłych. Dzieci dowiedzą się czym jest i jakie jest pochodzenie terminu Bluetooth, w instrukcji zostały opisane wszystkie komponenty budujące robota, w tym również reguły ich działania. Wiele miejsca poświęcono na wyjaśnienie możliwości, jakie oferują aplikacje oraz wizualnej prezentacji interfejsów.
Co daje nam komórka lub tablet z programem? Otóż uczymy się programowania cyfrowego i w zabawny sposób poznajemy zasady kodowania, kontrolujemy pojazd w czasie rzeczywistym – podobnie, jak pilotem telewizor, mamy tryb żyro – poruszanie robotem poprzez pochylenie urządzenia sterującego, a na koniec opcję nauki samodzielnej, aby maszynka była zdolna do uczenia się i wykonywania kolejnych poleceń.
Programowanie robota w trybie manualnym sprowadza się do zapamiętania kierunków jego ruchów oraz odtwarzania sygnału dźwiękowego. Tryb aplikacji oferuje nam wiele: cztery prędkości w każdą stronę i postój, aż 30 sygnałów oraz 4 efekty świetlne dla diody LED.
Z pewnością wiele pozytywnych emocji wywoła konfiguracja „Real Time”, dzięki której można sterować robotem zupełnie jak joystickiem, a wszystkie komendy będą wykonywane bez opóźnienia. Robot i aplikacja w sumie zarządzają 200 komendami!
Świetna zabawka kreatywna, w szczególności jeśli lubicie posiłkować się w trakcie zabawy zewnętrznymi urządzeniami do sterowania waszym robotem.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy CLEMENTONI.
Film: Cyber Robot – unboxing
Film: Cyber Robot – po złożeniu
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o
Dołącz i Ty!