Recenzja gry planszowej E-Motionz

Prawdziwa gratka dla wszystkich, którzy kochają turlanie kostek! Idealna pozycja typowo rozrywkowa, pod imprezę z dziećmi – rzucamy, wybieramy pasujące do bieżącego wzoru minki i ponawiamy, a emocje buzują, ponieważ wszystko odbywa się jednocześnie i na wyścigi. Ultra przed dynamiczna zobowiązuje, jest to naprawdę żywa gra!
„E-Motionz” to gra kościana dla 2-5 graczy w wieku od 7 lat, a naszym zdaniem od 5 lat – my świetnie bawimy się z Młodym Giercownikiem, a córka przepada za kostkami, w szczególności kiedy są ogromne, kolorowe i wesołe, jak te właśnie.
Jest to typowy rajd po planszy, wygrywa zatem ten z uczestników zabawy, który jako pierwszy pokona z góry wyznaczoną liczbę okrążeń. Gra maksymalnie losowa, dla aktywnych dzieci, pełna energii i temperamentu, zapał i werwa tych najmłodszych silnie udzielają się rodzicom. Nie ma tutaj wielu decyzji, kiedy mamy wskazanie na dowolną kostkę na karcie to wybieramy grymas i tyle. Jest to pozycja zręcznościowa, w której trenujemy przy okazji koncentrację uwagi, spostrzegawczość i manipulacje dłonią – dynamiczne, wielokrotnie powtarzane rzuty. Najbliżej jej do „Tenzi”.
Po otwarciu wieczka uwagę zwraca materiałowy worek, w którym schowano dobre jakościowo kostki z emocjami – 6 rodzajów stanów wyrażonych za pośrednictwem oczu i ust. Wybór determinuje talia 55 kart, na których pokazano, które aktualnie minki kolekcjonujemy odkładając je na bok, zawsze jest to komplet 8 kości w kolorze gracza i 1-2 emocje, niekiedy pojawia się znak zapytania, który oznacza dowolną jednakową emocję wybraną przez gracza. Szybkie rzuty są ważne, ponieważ od czasu zakończenia zależy liczba miejsc, o które zostanie poruszony pionek, czyli 5-1 w kolejności od najlepszych. Po każdej kolejce żetony wracają do puli gry i walka o ruch zaczyna się od nowa, po przekroczeniu mety gracz otrzymuje punkt.
Nie jest to gra dla zaawansowanych, lubiących podejmowanie złożonych decyzji, ponieważ będzie dla nich zbyt monotonna i zaczną się nudzić. Najlepiej wyłączyć myślenie i dać się ponieść fali emocji, pobijać swoje rekordy czasowe, konkurować z pozostałymi – tu sama rywalizacja potęguje napięcie. Znakomicie sprawdzi się przy wszelkich domówkach dla dzieci, kiedy nie ma czasu na tłumaczenie zasad, gry powinny być szybkie i proste, żeby mali goście się zmęczyli, rozbawili i nie pytali o detale, ponieważ zajęci jesteśmy podawaniem do stołu dla rodziców siedzących w pokoju obok.
Kolorowa, pozytywna, pełna ikry oraz walki o inicjatywę i pierwszeństwo – taka jest ta gra! Poprawia humor!
Oczywiście, jeśli mamy ochotę porozmawiać z dzieckiem o uczuciach, to są i walory edukacyjne – wyraz twarzy odzwierciedla przecież wewnętrzny stan psychiczny i naszą kondycję. Rozgrywka może być więc wstępem do głębszej interakcji, pomoże nam zaangażować się w świat dziecka, bo oddziałuje i tworzy więź między nami, skraca relacje, zbliża ludzi i otwiera na dialog.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER
Film: E-Motionz – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o