Recenzja gry Narzędzia zagłady Boss Monster

Dawno już na blogu nie było pozycji w kategorii rozszerzeń do gier, czas najwyższy pokazać jakieś rozwinięcie. Do świetnej gry „Boss Monster”, w której budujemy własne lochy i bronimy naszych skarbów oraz włości przed bohaterami, co jakiś czas wychodzą nowe karty. Dzisiaj zaprezentujemy wam jeden z najnowszych na naszym rynku dodatków do tej gry, co prawda niewielki, ale kiedy zakupimy takich więcej, to potrafi uzbierać się mocna talia i jest w czym wybierać.
„Narzędzia zagłady” to 29 nowych kart, w tym 24 przedmioty oraz piątka kolejnych Bossów – każdy innego rodzaju. Wśród naszych broni znajdziemy narzędzia zagłady dla odkrywcy, złodzieja, kapłana, maga, wojownika i uniwersalne – po 4 sztuki każdego typu.
Karty zbudowane są na zasadzie poprzednich, podobnie również ilustrowane, chociaż mamy wrażenie, że każda świeższa pozycja z tego świata jest złożona z mniejszych pikseli i powoli przestajemy odczuwać kanciastość grafiki. Karty włączamy płynnie w rozgrywkę, aby spisać reguły wystarczyła pojedyncza karta.
Talia przedmiotów leży obok odkrywanych bohaterów, wcześniej odsłaniamy broń, a następnie śmiałka, który wkracza do podziemia. Liczba ukazanych kart wzrasta począwszy od składu dla 4 osób. Widoczną kartę umieszczamy w mieście. Przedmioty odkrywców używane są z dodatkiem „Twarde lądowanie”.
Przedmioty łączymy z postacią za pomocą symbolu skarbu – narzędzie dołączamy do pierwszego bohatera lub tego, który był w mieście najdłużej. Nie wolno dodawać przedmiotów do bohaterów specjalnych oznaczonych gwiazdką.
Kiedy bohater z takim wyposażeniem przejdzie podziemia gracza, przedmiot kładziemy zakryty w swoim obszarze punktacji. W momencie wyeliminowania bohatera, który dysponuje narzędziem zagłady, zdobywamy jego przedmiot – możemy go poświęcić, jako zdolności Bossa – odkryta może być tylko jedna taka karta, zatem warto z nich korzystać na bieżąco.
Ekwipunek jest mocny. Efekty to ignorowanie nawet 3 komnat w podziemiach, podwójne przechodzenie przez komnatę, dodawanie życia, ponowna aktywacja i wzmocnienie bohatera u przeciwnika, ignorowanie czarów, zamienianie miejscami komnat, niszczenie komnaty z ginącym bohaterem, wybór wabika dla postaci, dodawanie komnat – na ręce lub w podziemiach, ignorowanie obrażeń. Wszystkie cechy i właściwości przydatne i arcyciekawe.
Jeśli lubicie i często gracie w „Boss Monster” to wiecie, że im więcej kart, tym większa ich różnorodność podczas zabawy, oraz mniejsza powtarzalność w trakcie kolejnych rozgrywek, a że konkurenci będą chcieli się odegrać jest niemal pewne, bo to dobra i emocjonująca gra.
Warto mieć!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Trefl Joker Line
Film: Narzędzia zagłady Boss Monster – unboxing
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o