Recenzja gry Małpiszony

Gry poza swoimi kategoriami tematycznymi podzielić można na te bardzo głupawe i rozwijające szare komórki. Najlepszym przykładem są wybrane gry imprezowe i łamigłówki. Oba modele zabawy bardzo potrzebne, bo czasem w życiu trzeba pomyśleć, innym razem się wyluzować i ponieść emocji. Dzisiaj coś śmiesznego, może trochę szalonego, ale z pewnością bardzo wesołego – „Małpiszony”.

Już sama nazwa powala, podobnie zresztą ilustracje na kartach. Zabawa jest przednia, chociaż nie dla ponuraka lubiącego dłubać w zasadach i szukać luki, ale na spotkanie z dorosłą ekipą przy procentach i przede wszystkim na dziecięce imprezki jest to produkt idealny i w dobrej cenie.

Małpiszony” to gra ruchu i naśladownictwa połączona z blefowaniem. Pozycja dla grupy osób, zatem jeśli poszukujecie pozycji, w której uczestniczą wszyscy i nikt nie podpiera ścian, to jest właśnie ta! W zabawie uczestniczy 4-8 osób, a tak naprawdę może przecież więcej, bo czemu nie 11 – w kupie weselej, jak mawia mucha. No dobra, koniec z obrzydliwościami, chociaż dla kogoś dłubanie w nosie będące jednym z zadań też może być faux pas.

W tej grze za pomocą kostek losujemy zadanie, które będziemy pokazywali – na kartach wypisane są rozmaite czynności, zazwyczaj bardzo śmieszne. Wybrane karty nie posiadają numerowanych aktywności lecz polecenie małpowania – czyli kopiowania cudzych ruchów, gestów, mimiki, postaw.

Punkty zdobywamy za karty. Małpiszon musi się skutecznie podszyć pod resztę osobników, zagrać rolę życia – zbiera karty od osób, które zdołał oszukać i błędnie wskazały imitującego cudze działania. Gracze, którzy poprawnie wskazali małpę przedrzeźniającą innych zatrzymują swoje karty i otrzymują za nie noty. W przypadku rywalizacji z dwoma małpami w grze karty otrzymuje ten małpiszon, na którego padło mniej wskazać – lepszy cwaniak i aktor. W przypadku remisu małpiszony dzielą się sprawiedliwie, jedną kartę przedzierając na pół – żarcik, oczywiście należy ją odrzucić z gry.

W trakcie samej zabawy dorosły może wskazać pewne mankamenty – przy jednoznacznych, przez wszystkich identycznie prezentowanych aktywnościach łatwo o papugowanie. Z kolei, kiedy treść z karty może być przedstawiona w różny sposób, zdezorientowany małpiszon może popełniać błędy, ale również ukryć się w gąszczu rozmaitych, różniących się od siebie gestów. W obu przypadkach niełatwo o jednoznaczną identyfikację. Z drugiej strony, to przecież właśnie gra pomyłek i po co się czepiać.

Gra poprawi humor każdego ponuraka, ożywi towarzystwo, umożliwi zaprezentowanie własnych talentów. Jest tu też motyw kojarzący się z pozycjami dedukcyjnymi – wskazujemy podejrzanego lub unikamy rozpoznania – detektywi i złoczyńca, jak wyjęci z kryminału.

Lekka pozycja, którą warto mieć w kolekcji, kiedy mamy możliwość zabawy w większym gronie ludzi lub małpiszonów.

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!