Recenzja gry Rach ciach

Rach ciach” przypomina nam żonglerkę! W grze szybko manipulujemy kulami, których nakłuwanie na szpile jest atrakcyjnym wizualnie, efektownym rozwiązaniem dla gry zręcznościowej, ale także dla pamięciówki. Świetny produkt dla przedszkolaka i ucznia pierwszych klas szkoły podstawowej, warto przeczytać i obejrzeć!

Gra rozwijająca refleks i zapamiętywanie sekwencji barw dla 2-4 dzieci w wieku od 5 lat. W opakowaniu znajdziemy 4 zestawy kul w 6 kolorach, słomki wbijane w talerzyki, na które nakładamy piłeczki, planszę i pionki do oznaczania zdobytych punków, karty z rysunkami różnych obiektów, malowanych w odpowiedni sposób, rewelacyjny dzwonek.

Kiedy w grze są kule, to zawsze obawiamy się, że będą to delikatne, nadmuchiwane ping-pongi. Niby fajne, że lekkie, ale wystarczy mocniej ścisnąć i mamy odkształcenia. W tym przypadku są to mocne, ważące w dłoni kule, które się czuje. Prawdopodobnie pełne w środku – naprawdę wartościowe, dobrej jakości komponenty.

Dziecko od razu zauważy dzwonek – nam przypomina ten szkolny z dawnych lat, młodszym wiekiem – raczej te przy kasie w restauracji lub pubie. Gadżet wydaje się solidny, przyjemnie jest mocno walnąć i dobrze wygląda, serwuje nam wzmożone emocje w toku gry.

Podstawki są na tyle głębokie, że pomieszczą komplet miniaturowych bili, każda w kolorze pionka, żeby się nie pomyliło w notowaniu punktów.

Plansza jest prosta i schematyczna, niewyróżniająca się, ale jako miernik dla wartości punktowej sprawdzona – tor przypomina ślimaka, ale to złudzenie, bo jest jednak nietypowy, gdyż złożony z półkolistych odcinków.

Talia kart ukazuje pojedyncze obiekty z wyróżnionymi częściami lub zbiór osobnych przedmiotów w różnych kolorach, które odpowiadają kulą. Zaznaczono dół karty, żeby nie było błędów podczas wykładania i rozpoznawania kolejności ukazanej sekwencji.

Każdy z uczestników zabawy otrzymuje identyczne kule oraz wbitą w talerzyk słomkę, dzwonek leży w centrum, blisko graczy. Stos kart jest zakryty, odsłaniamy wierzchnią i na wyścigi kopiujemy wzór barw widoczny na karcie. W pamięciowej wersji gry będzie to odtwarzanie sekwencji z pamięci, co jest trudniejsze, ale też bardziej rozwijające i daje większą satysfakcję. Pierwszy z graczy, który skończy naciska dzwonek i tym samym zatrzymuje grę. Teraz otrzymujemy punkt za każdą poprawnie ułożoną kulę, której pozycja zgadza się z miejscem występowania barwy na schemacie, przesuwamy pionek na torze. Dodatkowo osoba, która skończyła jako pierwsza i wszystko jest poprawnie ułożone, w nagrodę otrzymuje dodatkowy ruch pionka. Wygrywa pierwszy na mecie.

Rach ciach” polecamy przede wszystkim jako grę pamięciową, ponieważ manipulacja piłkami fascynuje dzieci i uatrakcyjnia ten model rozgrywki o formę zręcznościowej rywalizacji. Dla młodszych graczy gra nada się, jako instruktarz do rozpoznawania i zapamiętywania barw oraz produkt do trenowania manipulacji rączkami – precyzja, prędkość, zręczność, refleks. Pomoże dziecku skupić się na wykonywanej czynności, skoncentrować uwagę, w tym nieźle rozrusza gracza.

Bardzo udana zabawka, która nie będzie zbierała kurzu w pokoju dziecka, a przyda się również w przedszkolu i szkolnej świetlicy. Pozycja nie tylko wyłącznie rozrywkowa, ale też ważna dla rozwoju umiejętności małego dziecka, w tym również jako gra przeznaczona do pracy z dzieckiem niepełnosprawnym. Bardzo dobry produkt.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER

Film: „Rach ciach” – unboxing

Film: „Rach ciach” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!