Recenzja gry Atak na Londyn Escape Room

O tej grze nie możemy wam wiele opowiedzieć, ponieważ nie zdradza się fabuły, kiedy ta tworzy grę. Podzielimy się z wami naszymi emocjami, a historię musicie już przeżyć sami. Dla nas to pierwsze spotkanie z rozrywką z rodzaju „Escape room”, zatem będziemy pewnie silnie przeżywać rozgrywkę, natomiast na zagadki jesteśmy mentalnie przygotowani, gdyż łamigłówki w naszym domu są w częstym użyciu.

Escape room” to obecnie już nie tylko wychodzenie z zamkniętego pokoju, z czym nam się kojarzy nazwa. Ucieczkę czy też ewakuację z danego pomieszczenia zastąpiono tutaj poszukiwaniami i rozmaitą formą rozwiązywania zagadek logicznych oraz wykorzystywania przedmiotów. Aby ostatecznie zapobiec atakowi na stolicę Wielkiej Brytanii musimy zatrzymać zagrożenie, nie zwiać z danego miejsca, a wręcz przeciwnie – dostać się do konkretnych wnętrz!

Atak na Londyn” to gra autorstwa Silvano Sorrentino oraz Martino Chiacchiera. Pierwszego pana znamy z gry „Sherlock”, zresztą bardzo udanej. Zabawa trwa godzinę, musimy sobie przygotować ołówek, notes oraz stoper. A jeśli korzystacie ze wskazówek to jeszcze jeden gadżet – chociaż nie absolutnie koniecznie. Jest to gra kooperacyjna, więc wszyscy, czyli 1-6 graczy współpracujemy ze sobą, aby ratować ludzkie żywoty. Tematyka bardzo na czasie, ponieważ ataki terrorystyczne to obecnie przykra norma w zachodniej oraz południowej części Europy. Pozycja przeznaczona dla graczy w wieku od 12 lat.

Sama talia przypomina stos używany w grach legacy, czyli niszczonych, lub ładniej określając nieodwracalnie (na ogół) zużywanych w trakcie zabawy. Pierwsze karty, które pokażemy na filmie to opis reguł – uczą, jak z tego korzystać, nie zdradzają niczego, pokazują jaki to model rozgrywki. Otwarcia pudełka nie będzie, bo ten film trwał kilka sekund – tu nie wolno przeglądać zawartości. Każdą kartę studiujemy, następnie wykonujemy polecenie z dołu. Karty odsłaniamy kolejno, wybrane z nich będziemy przechowywać. Na spodzie stosu zamieszczono informację, że jest to zakończenie gry, żeby nie odsłaniać kart od złej strony. Na odwrocie karty zagadki znajdziecie jej rozwiązanie. W przypadku rozsypania kart – osoba, która nie gra powinna nam je na powrót ułożyć według wzrastającej kolejności. Po zakończonej zabawie całość łatwo ułożyć, ponieważ jest numerowana i oznaczona kolorami.

My początkowo chcieliśmy posiłkować się wiadomościami z Internetu, natomiast wszystko, czego wam potrzeba jest na kartach. Jedno z poleceń każe wam rozłożyć karty na kilka stosów – lokacji, warto przeglądać je równomiernie – każdą ruszać po troszeczku zdejmując rozwiązane karty. Na samym początku otrzymacie kilka kart, którymi będziecie się posiłkować przez praktycznie całą zabawę. Karty warto obracać w każdą stronę i dokładnie się im przyglądać. Jeśli któreś zadanie jest dla was zbyt skomplikowane, spróbujcie innego, może po czasie coś się zmieni, albo natraficie na jakiś trop – warto również skorzystać z porady.

Na jednej z kart wpisujecie czas rozpoczęcia zabawy oraz jej zakończenia. Będziecie również notowali wszystkie wasze potknięcia. Jeśli używanie karty wskazówki, to nie zaznaczacie tego, jako błędu. Sugestie tam wypisane bezpośrednio odnoszą się do pomysłu, który przyświecał twórcy danej szarady, naprowadzą was na działanie.

Niech was nie zrazi pierwsza łamigłówka, kolejne będą na wyższym poziomie. Większość zagadek bazuje na detalach, odpowiednim spojrzeniu na ilustrację, połączeniu elementów wspólnych dla pary kart, jasnej analizie faktów, układaniu puzzli. Jeśli macie odszukać dany symbol na ilustracji, to będzie on pokazany w całości, nie częściowo zasłonięty – nas to w pewnym momencie zmyliło, a powinno być wyraźnie napisane w instrukcji. W przypadku dwóch kart wybraliśmy właściwe rozwiązania, ale doszliśmy do wyniku inną drogą niż wyjaśniono to na karcie, zastanawialiśmy się wtedy, czy wstawić sobie punkty karne czy też nie – ostatecznie postąpiliśmy, żeby było na naszą korzyść, bo cel jednak osiągnęliśmy. Ogólnie, każda operacja wydaje się bardzo rozsądna, ale czasami dopiero kiedy widzimy już rozwiązanie.

My ponieśliśmy porażkę w tej rywalizacji, czas nas pokonał! Im więcej osób przy kartach, tym większa szansa na udzielenie poprawnych odpowiedzi jeszcze mieszcząc się w limicie. Gra jest wyzwaniem dla umysłu i pomimo naszej przegranej, ciągle czuliśmy dużą przyjemność z uczestnictwa w tych wydarzeniach, gdyż była to forma rozwoju osobistego.

Gra raczej na jedno posiedzenie! Jeśli każdy z rodziny bawi się solo, to na kilka razy dla każdego z osobna. Jeżeli będzie to dla was kolejna gra tego typu, to będzie wam łatwiej, gdyż wiecie już, czego możecie się spodziewać – to, jak z rozwiązywaniem testów na inteligencję, gdzie należy wypracować sobie pewien model postępowania.

Naszym zdaniem w tej cenie warto! Są to tylko karty, więc nie zapłacimy wiele za produkt, a zawsze można go potem odsprzedać lub puścić dalej w obieg do rodziny i znajomych, którzy również skorzystają i odwdzięczą się tym samym przy innym tytule. Zabawa przednia!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES

Film: „Atak na Londyn Escape Room” – przebieg gry [reguły, bez spoilerów]

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!