Recenzja gry paragrafowej Rycerze 2 Wiadomość
Komiksy paragrafowe rewelacyjnie przyjęły się na naszym rynku, a ostatnio „Foxgames” przedstawił nam „Interaktywną Grę Książkową”, czyli innowacyjną formę publikacji ciągle jeszcze papierowej, ale już ściśle współpracującej z mediami – sieć Internet i użycie kodów QR.
Dla młodszych użytkowników nadal pozostajemy jednak w świecie obrazków, pomimo że na bieżąco oddziałujemy na charakterystykę prowadzonych postaci poprzez modyfikację statystyk ich cech oraz wybieramy ścieżki kolejności zdarzeń, w których uczestniczymy.
„Rycerze 2 Wiadomość” to kontynuacja cyklu, drugi produkt po „Rycerze Dziennik Bohatera”, chociaż zupełnie inna historia. Gra przeznaczona jest dla pojedynczego uczestnika odzianego w zbroję, który do wykonania ma misję dostarczenia królewskiej wiadomości, po drodze rezolutnego kuriera czeka oczywiście masa przygód, a wszystko ukazane jest na wesoło. Komiks dedykowany jest dla czytelników w wieku od 8 lat, do wyboru mamy 4 startowe postaci o różnych talentach wyjściowych.
W tej pozycji wykorzystujemy system krążka obracanego w palcach. Zamykamy oczy, kręcimy i spoglądamy na wynik – możemy trafić, wykonać cios ogłuszający, krytyczny bądź spudłować. Ataki wykonywane są na przemian, zatem obracamy również dla przeciwnika z książki. Cios krytyczny – ignoruje odporność wroga, a ogłuszający – zabiera przeciwnikowi jego turę ataku. Przeciwnicy – poza punktami życia, posiadają również odporność – wartość odejmowaną od siły uderzenia każdego ciosu, w tej kategorii możemy napotkać specjalne wzmocnienie na określony czynnik. Uciekając przed śmiercią, odejmujemy z własnych notowań taką liczbę punktów doświadczenia, jaką moglibyśmy zdobyć za zwycięstwo w pojedynku.
Kolekcjonujemy punkty doświadczenia, z którymi powiązane są punkty życia – przeskakując na kolejny poziom jednego typu wskaźnika otrzymujemy dostęp do kolejnych pól z drugiej miary. Podstawowe nasze cechy to siła, zręczność, inteligencja, odporność, walka – w trybie „giermka”. W trakcie eksploracji terenu i kontaktu z postaciami znajdujemy przedmioty, przechowujemy ekwipunek – prywatne rzeczy, które nie ciążą, złote monety. Przechodząc kolejny raz przez dany kadr ignorujemy przedmioty i przeciwników z tej ilustracji.
Punkty siły oddziałują na liczbę posiadanych przedmiotów, te z kolei modyfikują wartości bohatera. Główna broń, biżuteria czy zbroja noszone na ciele, jako podstawowe wyposażenie rycerza, nic nie ważą. Zbieramy karty specjalnych odporności – bonusy do statystyk, pomoce przy wykonywaniu określonych działań, jak włamanie czy oswojenie zwierzątka, część z nich przeznaczona jest do natychmiastowego wykorzystania.
Odbiorcami tego produktu są raczej młodsze dzieci, stąd mniej tutaj przemocy niż w komiksach dla dojrzałych odbiorców, wszystko ukazane jest raczej z przymrużeniem oka. Wzornictwo jest sympatyczne, pozytywne i pogodne, wszelkie mroczne odcienie zastąpiły jasne barwy. Klimat pozostał awanturniczy, odrobinę groteskowy rodem z historii o Asteriksie i Obeliksie. Dzieci będą przede wszystkim pojedynkowały się, zdobywały przedmioty podnoszące wartość prowadzonej postaci, poznawały nowe lokacje. Uczymy się postępować etycznie, gdyż rycerz powinien być prawy i pomocny dla społeczności, stąd duży nacisk w tym cyklu na wybory moralne. Nie zabrakło oczywiście zagadek logicznych, przede wszystkim numerycznych oraz symbolicznych – momentami wydają się zbyt skomplikowane dla dziecka w wskazanym na okładce wieku, aczkolwiek asysta rodzica w tym momencie świetnie was zintegruje i raczej z przyjemnością dołączycie się do zabawy.
Produkt nie należy do naszych ulubionych, czekamy na kontynuacje przygód kilku innych bohaterów, przede wszystkim z „Mystery” i nieśmiertelnego „Sherlocka Holmesa”. Ta gra paragrafowa jest jednak bardzo podobna do wcześniejszej, zatem miłośnicy tamtego tomu odnajdą tutaj swoje ukochane uniwersum i zabawnych druhów, jeśli gustujecie w rycerzach to bierzcie śmiało!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES.
Film: „Rycerze 2 Wiadomość” – unboxing
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o
Dołącz i Ty!