Recenzja Zaginiony skarb Gra planszowa Zu & Berry

Gry planszowa dla najmłodszych dzieci rządzą się swoimi prawami, przede wszystkim torem poruszania się i rzutami kostką, ponieważ maluszki uczą się liczyć, a przygoda związana z odkrywaniem tematyki produktu jest tutaj wartością dodaną.
„Zaginiony skarb” to gra planszowa, która wchodzi w serię pozycji edukacyjnych „Zu&Berry”, dedykowana jest dla 2-4 dzieci w wieku od 5 lat, a czas rozgrywki zajmuje ok. 30 minut. Wewnątrz opakowania znajdziemy kolorową planszę wyspy, karty pułapek, żetony celu – w tym jedna ze skarbem, plastikowe pionki, kostkę – poza oczkami posiadającą na bokach piszczele i bombę. Broszurowa instrukcja zawiera opinię psychologa.
Plansza do gry szczelnie wypełnia opakowanie, chociaż pod nią znajdziemy wiele pustej przestrzeni. Na płaszczyźnie gry ukazano wszystkie symbole związane z piratami, czyli czarne flagi, skrzyżowane kości z czaszką, statki, krakena i rekina, kotwicę, różę wiatrów, latarnię morską, a także elementy reprezentujące dzikość wyspy, a więc wioskę tubylców, aktywny wulkan, szkielet czy też ruiny. Wygląd spodoba się małemu dziecku, klimat eksploracji bezludnej wyspy może się udzielić.
Rodzic będzie zachwycony opisami na kartach, ponieważ na każdej z nich znajduje się ciekawostka związana z historią korsarzy, a także faktami związanymi z ich egzystencją. To duża zaleta tej gry!
Celem zabawy jest odnalezienie skrzyni ze złotem, której wizerunek ukrywa się pod jednym z pięciu losowo położonych na planszy krążków, a następnie przetransportowanie znaleziska na pokład naszego okrętu. Dzieci lubią zagadki, dobry pomysł.
Poruszamy się po torze i napędza nas kostka, natomiast możemy zmieniać kierunek, jednak nie w pojedynczym ruchu, aby nie przechodzić po tych samych polach w swojej turze. Miejsca z banderą pirata skutkują dociąganiem karty – strata kolejki, przeniesienie do serca dżungli i postój, kopiowanie rzutu poprzednika, zamiana miejscami własnego pionka z konkurentem. Serce dżungli, czyli wioska w centrum to przesunięcie pionka o dwa pola w dowolnym kierunku, pole z muszlą to dodatkowy rzut, rozgwiazdami oznaczono jaskinie, czyli w praktyce skróty drogi.
Żetony celu to: skarb, bomba – rozpoczęcie pojedynku, flaga piracka – przesunięcie się o trzy pola w dowolną stronę, mapa – podglądnięcie innego żetonu. Pojedynki służą przede wszystkim do przechwycenia żetonu, w tym najważniejszego – skarbu. Bomba na ściance to automatyczne zwycięstwo, skrzyżowane kości do przegrana, inne możliwości to porównanie wyników z wygraną tego wyższego.
Jest to prosta gra, której zasady mają służyć przede wszystkim opanowaniu podstawowych zasad obsługi gier planszowych, czyli czekania na swoją kolejkę, poruszania się po torze, liczenia oczek z kostki, korzystania z kart i racjonalnego myślenia, jak zaplanować trasę, aby zdobyć żetony celów lub je zabrać przeciwnikowi. Warstwa edukacyjna to wiadomości o piratach, które są solidnie zredagowane.
Sama gra dorosłemu nie przypadnie do gustu, ale świetnie spisze się jako przygotowanie małego dziecka do innych pozycji, takich jak „Wyspa skarbów”, w której otrzymujemy ekwipunek pirata i odkrywcy oraz wibrującą kasetkę do wyciągania naszych znalezisk, do „Ahoj, Piraci!”, która skupia się na transporcie dóbr i ryzykowaniu ładunkiem, czy ostatecznie do „Jamaica”, która jest najlepszą z pirackich gier rodzinnych. Są też genialne gry o korsarzach dla zaawansowanych, ale to już zupełnie inna kategoria i modele rozgrywki.
Wspaniała, ale tylko dla dzieci w wieku wskazanym na opakowaniu, a z asystą rodziców także dla odrobinę młodszych. Produkt, z którym warto trenować przewidywanie cudzych ruchów, spostrzegawczość, koncentrację uwagi i myślenie logiczne. Znakomicie nada się również, żeby grać z niektórymi dziadkami, którzy mogą nie potrafić obsłużyć bardziej wymagających pozycji, chociaż seniorzy obecnie są coraz lepsi w te klocki!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy TREFL JOKER LINE i ZU&BERRY.
Film: „Zaginiony skarb Gra planszowa Zu & Berry” – unboxing
Film: „Zaginiony skarb Gra planszowa Zu & Berry” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o
Dołącz i Ty!