Recenzja gry karcianej Medved WRR

Dzisiaj urocza gra na podstawie bestsellerowej bajki „Niedźwiedź WRR”, opowiadającej o misiu, który uciekł ze starego pudełka po butach i dotarł do opuszczonej fabryki, gdzie ożywają książki dla dzieci. Kiedy nasz bohater zaczął czytać jedną z nich, wciągnęła go historia i stał się jej częścią. Spotkał tam załogę piratów dowodzoną przez złego kapitana Crabsona pragnącego przejąć kontrolę nad literackim światem i poszukującego w opowieściach ukrytych części maszyny do tworzenia książek. Misiek WRR musi powstrzymać korsarzy przed realizacją ich niecnego planu.

Medved WRR” to inaczej niedźwiedź, gdyż wydawcą gry jest czeski GameRock, a dystrybutorem Blackfire – serdecznie witamy na naszym blogu. Jest to gra karciana, przeznaczona dla 2-4 uczestników w wieku od 7 lat, czas zabawy trwa ok. 20 minut. Mechaniki zastosowane w rozgrywce to zbieranie zestawów oraz uruchamianie akcji z kart.

Po otwarciu pudełka widzimy ślicznie ilustrowaną talię kart, którą warto wydać w Polsce od razu z książką, ponieważ postaci z gry to te występujące w opowieści literackiej. Karty podzielono na stosy książek – utwory o eksploracji kosmosu, dzikim zachodzie, rycerzach oraz piratach, a w każdym czai się para złych korsarzy wysłanych przez Crabsona. Resztę kart tasujemy i rozdajemy uczestnikom po dwie, standardowo maksymalnie na ręce możemy trzymać do pięciu.

Celem zabawy jest zdobycie części książkowej maszyny z każdej tematyki, jeśli trafimy na pirata, oddajemy karty trzymane na ręce. W swojej turze dobieramy kartę, a następnie zagrywamy pojedynczą jako akcję – ciemne pole na dole, bądź zamieniamy zestaw trzech niedźwiadków odpowiedniego rodzaju i pobieramy wierzchnią kartę ze stosu pasującej książki. Możemy też spasować, a jeśli mamy nadmiar kart na ręce, musimy z części zejść.

Zdolności misia są następujące: korsarz – wybieramy losową kartę z ręki konkurenta, odkrywca (kosmonauta) – przeglądamy wybrany stos książek bez zmiany położenia kart, rycerz – obrona przed wrogim piratem z talii utworów, górnik (kopacz bądź poszukiwacz złota) – wybieramy dowolną kartę niedźwiedzia ze stosu kart odrzuconych.

Pozostałe karty funkcyjne, których nie oddajemy jako zestawy to: krab Crabson – musimy przetasować wszystkie stosy książek wraz z wyjętymi wcześniej korsarzami, żółw Edward – pozwala odrzucić trzy jednakowe karty niedźwiedzia, ale niedopasowane to utworu, gołąb Pipp – bierzemy wierzchnią kartę ze stosu odrzuconych, sęp Suppino – przeciwnicy oddają pojedyncze karty, z których wybieramy jedną, nietoperz Warren – pozwala nam dobrać dwie karty, zwiększa limit kart w dłoni.

Niedźwiadek WRR” to przyjemna gra karciana dla najmłodszych dzieci, które jeśli dodatkowo są obeznane z prezentowaną tu historią będą oczarowane zabawą. Nam gra podoba się zarówno z wyglądu, który jest milusi, jak to w grach dla najmłodszych i jednocześnie odrobinę tajemniczy i taki trochę zadziorny – przygodowo-awanturniczy, ale również z powodu prowadzenia rozgrywki – wszystko jest jasne, logicznie pokazane na symbolach, a zabawa wciąga i nie przedłuża się. Przyjemna gra dla dzieci, oczywiście czekamy również na książeczkę „Medved WRR”.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GAMEROCK STUDIO i BLACKFIRE

Film: „Medved WRR” – unboxing

Film: „Medved WRR” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!