Recenzja gry planszowej Bitwa na skojarzenia

Gry ilustracyjne cieszą się dużą popularnością na imprezach, ponieważ w rozgrywce może uczestniczyć większa liczba osób. Ze względu na prostotę reguł, kolorowe obrazy i konkurowanie na wyobraźnię takie gry są uwielbiane przez dzieci, które jak się okazuje są zazwyczaj bardziej kreatywne od nas dorosłych. Dzisiejszy produkt bazuje na porównywaniu par fotografii i poszukiwaniu cech wspólnych, oferuje kilka wariantów gry i całe mnóstwo wesołej zabawy.
„Bitwa na skojarzenia” to gra planszowa dla 2-6 uczestników w wieku od 8 lat, jeśli rówieśnicy pojedynkują się między sobą warto zachęcać do zabawy już młodszych graczy. Wewnątrz opakowania znajdziemy 164 karty z fotografiami, planszę i pionki do odmierzania czasu gry i wyników, instrukcję i kartę skrótu zasad.
Po otwarciu zwracamy uwagę na zdjęcia na kartach – sporo ładnych kadrów i intensywne barwy. Plansza podobna jest do innych, dostępnych w produktach wydawcy, podobnie standardowa klepsydra dla gry z limitem czasu odpowiedzi, pionki generalnie wolimy drewniane od plastikowych i czekamy na dobrą zmianę. Instrukcja jest logicznie napisana i prezentuje trzy warianty rozgrywki.
Celem jest dotarcie na metę przed innymi, ruch otrzymujemy za poprawne skojarzenie z sobą pary kart – odszukanie elementu wspólnego. Jeśli zostaniemy skrytykowani i poproszeni o wytłumaczenie naszego toku myślenia odnośnie relacji obu kart, w nagrodę za poprawną odpowiedź zdobywamy dwa punkty na torze. Niepoprawne połączenie, które zostało podważone i nieobronione, należy zastąpić nowym skojarzeniem – jeśli oczywiście wystarczy czasu.
Pierwszy wariant z podziałem na tury polega na odsłanianiu dwóch kart z pary stosów i podawaniu racjonalnych skojarzeń łączących fotografie. Jeśli zdążymy, możemy odkrywać kolejne pary kart i uzbierać wyższe noty, ogranicza nas zawartość klepsydry.
Drugi wariant to wyścigi do skojarzeń, kto pierwszy poda prawidłowe rozwiązanie, ten zdobywa punkt, to wariant mocno rywalizacyjny, tutaj klepsydra nam niepotrzebna, ponieważ sami się napędzamy bijąc się o kolejne hasła. Kto pierwszy, ten lepszy!
Ostatni z zaprezentowanych wariantów nazwany został „łańcuszkiem szczęścia”, teraz odsłaniamy karty jedna po drugiej i szukamy wspólnych cech dla każdej kolejnej pary kart widocznej na końcu łańcuszka, zmienia się zawsze ostatnia dodawana ze stosu karta.
Gra ma duży potencjał, nic nie szkodzi, żeby próbować swoich sił w poszukiwaniu skojarzeń w łańcuszku pomiędzy większą ilością kart, wtedy każda kolejna osoba mogłaby wydłużać linię i podawać kolejne hasła, do momentu aż konkurentom zabranie pomysłów. Można również układać łańcuszek w turze, ile zdołamy wymyślić skojarzeń do wzrastającej liczby kart – generalnie własnych rozwiązań na rozwój gry i tego świetnego wariantu może być bardzo wiele!
Nie jest to produkt, który nas jakoś wyjątkowo oczarował czy też głęboko poruszył, ale uważamy „Bitwę na skojarzenia” za bardzo solidną grę. Wielość rozgrywek gwarantuje nam pokaźny zbiór kart i tasowanie każdego ze stosów, generujemy skojarzenia samodzielnie, zatem ogranicza nas jedynie wyobraźnia, kilka różnych opcji zabawy gwarantuje różnorodność. Ilustracje są wykonane poprawnie, prezentują ludzi, zwierzęta oraz obiekty nieożywione, a także całe mnóstwo zachowań i emocji, które możemy sobie sami dopowiedzieć. Nie ma potrzeby zakupywania kolejnych kart jak w przypadku wymyślania hasła do pojedynczej ilustracji i to ogromna zaleta – losowość połączeń gwarantuje nam długowieczność tego produktu.
Mocną stroną rozrywki tego typu jest nie tylko poszerzanie granic wyobraźni poprzez łączenie bardzo wielu różnych par obrazów, ale również argumentowanie – warto zapytać małego gracza, skąd taka odpowiedź, gdyż obrona swoich poglądów jest bardzo ważnym elementem wychowawczym i rozwojowym. Dobry produkt, to raczej będzie zakup, który spełni pokładane w nim oczekiwania i da należytą satysfakcję – solidny to właśnie najlepsze podsumowanie.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER
Film: „Bitwa na skojarzenia” – unboxing
Film: „Bitwa na skojarzenia” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!